Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med bilen min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjøpte en brukt bil for 3 år siden som jeg vil kvitte meg med. Bilen var i tipp-topp stand. Jeg kjøpte den før jeg fikk førerkort, fordi jeg tenkte at jeg skulle bli raskt ferdig med å få førerkortet, men det tok dessverre mye lenger tid enn jeg trodde det kom til å ta og har nå tatt en lang pause fra øvelseskjøringen og teorilesingen

I mellomtiden har bilen min bare stått i ro. Da jeg skulle ta med bilen til EU-kontroll tidligere i år, så fant de en del småfeil (har forstått at det kan bli småfeil når bilen bare står i ro, men aner ikke hvorfor når den ikke har vært brukt i løpet av 3 år).

Hadde bllitt noen tusenllapper å betale i reprasjoner, noe jeg ikke hadde akkurat da. derfor måtte jeg bare avskilte bilen, dessverre. Synes det er ille at jeg nå må kvitte meg med bilen uten å ha brukt den. Men lurer på om det er noe vits å prøve å selge den på FINN.NO? Regner med at det er få som vil kjøpe en bil som er avskiltet og som ikke er EU-godkjent, selv om det bare er noen småfeil.Er det noen som har noen råd å komme med?

Anonym poster: 9591836d557a5de332f242cc7605ba13

Anonym poster: 2e62d809aa4dbc6949e273353d88d9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær ærlig er mitt råd. Ta masse bilder av hjulbuer, mottorrom, detaljer innvendig osv som viser tilstanden slik den er på godt og vondt.

Har du en liste på det som trengs å gjøres? Mulig det kan fixes ganske rimelig om du kjøper delene selv.

En bil som har stått lenge trenger ofte oljeskift, filter, se over foringer osv. Få polert bilen og lakkforseglet den også - kan være et bra trekk for å få solgt kjappere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg den

Du får selvfølgelig mindre penger for den når den er uten skilter og har småfeil, men det er absolutt muligheter å få solgt den.

Alt avhenger av hvor mye du vil ha for den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her:Takk for svar begge to:) Jeg vurderer å selge bilen. Noen som vet om en side hvor man kan kalkulere hvor mye bilen er verdt?

Skal flytte snart og vet derfor ingen annen måte å bli kvitt bilen på enn å selge den. Det beste hadde muligens vært å kunne beholde den og så reparere småfeilene og sette skiltene på igjen når jeg får førerkort. Men blir vel dyrt å få fraktet bilen til min nye adresse , da jeg ikke kan kjøre den selv og den heller ikke har skilt på? Noen som vet?

Anonym poster: 2e62d809aa4dbc6949e273353d88d9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo evt ligge ut noen bilder, og litt info om bilen her.

Så kan vi hjelpe så godt vi kan med å komme med en pris du kanskje kan få for bilen.

Vet dessverre ikke om noen sider hvor du kan få ett estimat på hvor mye bilen er verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse sidene som tar betalt for å gi det såkalt "takst" er ikke verdt pengene.

Søk gjennom finn.no og autodb.no og se hva prisen på den type bil ligger ute for. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent vent vent. Kjenner du ingen som kan hjelpe deg med å fikse stå-feil? Å bare selge bilen og tape penger høres veldig feil ut. Hva feil er den har fått på EU? Jeg antar selv det er slike vanlige ting som bremseslanger, bremseskiver/klosser? Slikt er ikke nødvendigvis dyrt å skifte, og DET er ikke vanskelig heller. Det er utrolig hva litt polering og vask henter frem av bilen din.

Få noen til å se på den, du har vel noen rundt deg som vet litt hva det går i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er såklart bilen forfaller når den bare står, hva slags bil er det snakk om? Jeg har en bil som har stått et halt år ute nå og den har forfalt allerede. Hvor mye ga du for bilen, hva har du tapt på å ha den stående? Om det er flere år før du vil ta lappen ville jeg solgt den, men om det er snakk om en liten pause ville jeg beholdt den.

Anonym poster: 36a99136e2e457dfde5b498b72a37364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biler står seg i hjel, bremse-skivene ruster fort, noe som vanligvis blir slipt bort når du bremser, men siden bilen ikke blir brukt blir overflaterust fort til gravrust og skivene må byttes.

olje er ferskvare og må byttes ennten bilen brukes eller ei.

foringer, bremseslanger osv morkner av bare og sto i ro.

når saltbilen kommer sprutende fester saltet seg og får god tid på og skade lakken osv osv osv.

hør på et verksted ( om du ikke kjenner noen som kan fikse den for deg) hvor mye de skal ha for og fikse den, hent skilltene og selg den som nyvist, en bil til 30k vil du da få 30k for, uten skillter prater vi om 10-15k om du ikke har flaks.

skal du frakte den uten skillter kan du leie prøveskillter, koster vel ca 400kroner pr dag inkludert forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...