AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #1 Skrevet 22. juli 2012 Er det flere jenter som syntes det rett og slett er ubehagelig å bli spandert på?:/ vet jo at dette er ment som en hyggelig gest, men får med en gang dårlig samvittighet.. Får vel bare prøve å smile å si tusen takk, så kanskje jeg heller kan betale neste gang? <br /><br /> Anonym poster: 91822493e37f38f1c573c28e84b3deed 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #2 Skrevet 22. juli 2012 Ja, jeg syns det er veldig ubehagelig. Var på en veldig dyr resturant en gang med en fyr, og jeg følte meg rett og slett bare ukomfortabel, når han tilbydde seg å betale hele regningen. Anonym poster: d50861d5f9ce2751516509393d71fdef
Purple Basil Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Det spørs vel på personen, er ubehagelig hvis det er en man ikke kjenner så godt eller ikke vil treffe igjen. Er det en venn, kjæreste el. så vet jeg at jeg kommer til å spandere neste gang og da føles det greit:) 1
Gjest Raindrops Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 Jeg liker det ikke jeg heller, og jeg pleier å insistere på å betale selv i de fleste siuasjoner. Hvis det er noen jeg kjenner godt så går det jo greit, for det pleier å gå opp i opp til slutt uansett.
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Så lenge jeg vet at fyren har råd til det har jeg ikke noe problem med å bli spandert på. Det er som regel de som velger hvor vi skal spise så hvis han tar meg med på en dyr restaurant han egentlig ikke har råd til å spise på for å imponere meg kan han takke seg selv, tenker jeg.
RaiChu Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 Ikke alltid, men jeg prøver vanligvis å "få lov" å betale selv. Nylig var det en jeg akkurat hadde møtt som gav meg en diger blomsterbukett til flere hundre kroner. Ble ganske paff da, men kunne jo ikke si noe på det. Hadde jo ikke bedt han om det akkurat, men ble glad da :happy:
Jentejente24 Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 tja jeg synes det kommer litt an på hva som ligger bak ideen om at en gutt vil spandere.. Er jeg ute på en enkel date med en fyr som bare innebærer å ta en øl eller to så plager det meg ikke nevneverdig om han betaler (som oftest får jeg ikke store muligheten til å si at jeg godt kan betale selv heller, før drikken er betalt). Men jeg var ute men en gutt på kanskje 3-4 dater, og det viste seg at han hadde et ekstremt gammeldags syn på kvinne-og mannsrollen. Kvinnen skal bare være hjemme og lage mat osv, mens mannen skal sørge for penga og jobbe osv.. og han ble helt gaal da jeg sa at jeg ville ta neste runde da vi satt på pub en gang, og sa at jenter IKKE skal betale.. da fikk jeg vel egentlig inntrykk av at han betalte bare fordi han tror det er sånn det SKAL være, og ikke nødvendigvis fordi han synes det var så koselig..
Zakuro Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Jeg synes også det er skikkelig ubehagelig, samme hva årsaken er og samme hvem som spanderer(fremmed, venn, familie) *grøss!*
Bloodflowers Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Sist gang jeg var på date ble jeg for første gang spandert på. Var et par øl. Jeg skulle til å ta opp kortet, da han sa at han kunne ta det. Jeg takket høflig og lot han betale. Syntes det var litt ubehaglig i og med at jeg pleier å betale selv og synes det er veldig greit. Men samtidig var det jo litt koselig også. Det var jo ikke snakk om en superdyr middag heller liksom.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 Hvordan finner man ut om man har å gjøre med noen som liker å bli spandert på eller ikke? Det er sikkert greit for de som vil betale selv om man spør, men de som vil bli spandert på vil neppe like det. Anonym poster: e9f4902f5f32432d9628daac38e5bbc1
Akuline Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 Jeg lar ikke folk spandere noe på meg. Jeg betaler alltid for meg selv. Jeg skjønner ikke poenget med å spandere med mindre man selv tjener mye mer enn den man er sammen med, og har lyst til å gjøre noe man vet den andre ikke har råd til. Jeg tjener veldig godt, og har råd til å betale for meg selv. Så da gjør jeg det. Jeg liker ikke føle at jeg skylder noen noe, og om noen spanderer så må jeg spandere tilbake en annen gang. Noe som er stressende, for da må jeg gå rundt og huske på det. Mye lettere å bare betale for meg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #12 Skrevet 23. juli 2012 Mja, jeg føler meg litt dratt i forskjellige retninger i forhold til dette temaet. Tidligere ville jeg definitivt sagt at jeg syntes det var ubehagelig å bli spandert på, og at jeg foretrakk å alltid spleise, betale min del, eller å bytte på å betale. Men etter å ha vært sammen med en ekstremt gjerrig og snyltende fyr - så heller jeg litt i motsatt retning.. det ER hyggelig å bli spandert på iblant! Særlig om beløpene ikke er så store, en kaffe, en rimelig studentmiddag, en øl/drink ute på byen osv. Jeg synes nå at det er ekstremt viktig at man er raus og kan vise at man er i stand til å spandere uten at dette trenger å skje hver gang, eller svært ofte. Det motsatte (der fyren ikke kan spandere busspenger, eller en 50-lapp for en pils ute uten å sitte å mase om å få det tilbake med engang) er heller ikke særlig behagelig nemlig Anonym poster: 358f37faf93edbf0e957ec737dbf0d66 1
Cata Skrevet 23. juli 2012 #13 Skrevet 23. juli 2012 Liker det ikke. Jeg foretrekker at vi deler 50/50, så føler jeg at vi er på like fot. Eneste gangene føles noenlunde greit er når jeg vet vi kan bytte på slik at jeg betaler neste gang.
Gjest Lenni20 Skrevet 24. juli 2012 #14 Skrevet 24. juli 2012 Jeg syns det er hyggelig å bli spandert på, men iblant føler jeg meg ukomfertabel .. hvis han forventer å få noe i gjengeld spesielt.. Men får en slags gammeldags følelse.. syns det er kos men er jo en selvstendig kvinne med en jobb så kan fint betale selv.. men det er noe med den måten mannen tar kontroll på, viser at han er økonomisk stabil og vil spandere..
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #15 Skrevet 24. juli 2012 Synes det er greit å bli spandert på en øl eller to, men liker ikke at det er "forventet". Å bli påspandert en dyr middag på første date synes jeg hadde vært ganske kleint - ganske ofte blir det jo ikke noe mer enn det ene møtet, og da vil jeg ikke at han skal investere så mye i det. Om han insisterte, fordi han hadde så innmari lyst på selskap på en fin restaurant og jeg ikke hadde råd, så kunne jeg kanskje takket ja likevel. Men sånn utover i et bekjentskap eller forhold blir det litt annerledes, tenker jeg. Da er det fint å være raus i vid forstand, og det bør begge parter være. Kan ikke se for meg å kunne slå meg til ro med å alltid være den som ble spandert på, eller som dro kortet hans varmt på shoppingturer... Anonym poster: 402c7b435f769e28af68723a1f09a1d9
sofie777 Skrevet 24. juli 2012 #16 Skrevet 24. juli 2012 Jeg synes heller det er flaut hvis man er på restaurant og så må man si til servitøren at jeg betaler for mitt og han betaler for sitt. Føles ikke som skikkelig date om en ikke blir spandert på, ihvertfall første gangen eller om noe stort skal feires (og OM man frir på en restaurant). Når det er sagt betyr det ikke at jeg ikke kan betale innimellom, men da betaler jeg for begge den gangen. Synes altså ikke man skal dele hvert eneste målitid, men betale hver sin gang. Ja, jeg er litt gammeldags av meg på overnevnte område, men jeg vil likevel ha likestilling på hjemmets arbeidsoppgaver. Synes ikke det ene er en motsetning til det andre.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2012 #17 Skrevet 24. juli 2012 Jeg har møtt en type et par ganger ute på byn da vi har avtalt å treffes. Bare for å bli kjent, og litt mer. Første gangen spanderte JEG øl på ham, og jeg synes det var veldig befriende å ikke bli spandert på. Han derimot synes nok det var veldig ekkelt, for neste gang jeg traff ham spanderte han både drikkevarer og mat Og jeg synes det var fryktlig ubehagelig. Føler meg litt stakkarslig og "dum" av å bli spandert på.... Anonym poster: d3a2195ee937c06c28a3990f7455f035 1
Gjest miss89 Skrevet 24. juli 2012 #18 Skrevet 24. juli 2012 Godt det er flere som er lik meg her... Syntes det er veldig ubehaglig når de spanderer! Lurer på om det er en baktanke med det, eller vil de somregel bare være hyggelige?
Steinar40 Skrevet 24. juli 2012 #19 Skrevet 24. juli 2012 (endret) Jeg har forsåvidt ikke noe imot å bli spandert på Problemet er bare at det aldri skjer På den annen side så tar jeg aldri imot noe hvis jeg ikke har tenkt å gjøre opp for meg senere. Endret 24. juli 2012 av Steinar40
odaa Skrevet 24. juli 2012 #20 Skrevet 24. juli 2012 Synes det er ubehagelig, føles litt ut som jeg står i gjeld til dem da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå