Gå til innhold

Male eikemøbler eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så lyst på hvitt vitrineskap og hvit skjenk til, mitt er i eik. Kan man male dem og blir det fint? Hvis ikke blir det en runde på bruktsjappene i morgen. Jeg bytter stilen min hjemme fra mørkt til lyst, vil ha ren og fin stil.

Anonym poster: 1752f47acaae63a4abcabfcc5d8d7245

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt ojes eikemøbler med jevne mellomrom. Møblene dine vil derfor ha en oljet overflate. Viktig at du pusser godt ned, slik at all olje blir borte. Etter det, vil jeg tro det bare er å male iveg...

Skrevet

Du burde nok bruke kvist-og sperregrunn først, etter å ha pusset godt ned og vasket med salmiakk. Vil anbefale gulvmaling. Trestjerner gulvmaling er meget luktsvak. Det tar 8 timer før du kan male neste strøk men den tåler mye mer enn vanlig interiørmaling. Vil også anbefale deg å kjøpe den dyreste og beste maskeringstapen malebutikken har å tilby. Det koster mer men er vel verdt hver krone når du skal ha den av igjen :)

Gjest Sobril
Skrevet

Til den eldre generasjons store fortvilelse malte jeg om et kjøkken i solid eik for noen år tilbake. Nå var ikke dette oljet på noen som helst måte. Et helt ordinært, solid kjøkken.

Jeg pusset ned med fint papir for å få en strukturert overflate, vasket med rødsprit, pusset igjen. Grunnet og malte (hvilken type maling husker jeg ikke). Ble veldig jevnt og holdbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...