Gå til innhold

Er det noen her som sterkt misliker jobben sin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har for tiden en sommerjobb, og har tre uker igjen. Jeg synes det er drit. Om kvelden før jobb får jeg ikke sove noe særlig, fordi jeg gruer meg. Lønnen er god, med arbeidet er hardt og jeg jobber svært lange dager. Arbeidet er veldig ensforming, og jeg jobber stort sett med utlendinger som ikke snakker norsk. Det er jo bare et par uker, og det forsøker jeg å trøste meg selv med. Prøver også å tenke på at jeg er heldig som har en jobb. Men jeg synes likevel det er tungt, frustrerende og veldig vanskelig.

Så det jeg lurer på er rett og slett om noen andre der ute også misliker jobben sin sterkt? Fra sekundet jeg kommer på jobb gleder jeg meg til jeg skal hjem. Jeg teller ned timene til pausen. Når dagen endelig er over og jeg tar turen hjemover, har jeg bare et par timer igjen før jeg må ta turen i sengs.

Synes bare det er så vanskelig... er i alle fall motivasjon for å få meg en skikkelig utdanning, og komme meg vekk!

Anonym poster: f75c73ed86d20f365c96b8a39cbb8fd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om alle hadde likt jobben sin hadde neppe NAV vært full av folk som ikke vil jobbe. Å bruke disse ukene som motivasjon for utdannelse er bra. Bit tenna sammen, hold ut og kos deg med pengene i høst når du skal studere. Bare noen uker igjen!

• Liker 2
Gjest babyfirefly91
Skrevet

ja jeg HATER jobben min. kan ikke slappe av de dagene jeg har fri fordi jeg gruer meg sånn til jeg skal på jobb. jeg jobber i klesbutikk det F**** ikke er kunder i (nesten ingen kunder) å der jeg som regel bare "står der" 6 timer til dagen. jeg rydder og vasker osv men det kommer til et punkt der det ikke er mer å gjøre. heldigvis begynner jeg i ny jobb i august og har bare 9 vakter igjen! jeg kunne sluttet i midte av juli, men valgte å jobbe ut mnd for pengenes skyll :) hold ut! tror det er viktig å finne på noe gøy etter jobb slik at man får litt mer overskudd og slikt :)

Gjest Snuppeluppsen
Skrevet

Har også en sommerjobb som jeg hater. 1 time på jobb føles som evigheter.Jeg går å kikker på klokka hele tida. Jeg jobber også som du, nesten bare med utlendinger som snakker polsk sammen hele tida, så jeg står der som en foret nattlue.

Sover kjempedårlig natta før jobb, og når jeg skal jobbe netter får jeg så vondt i magen at jeg ikke klarer å stå oppreist. Vet ikke om dette har noe med at jeg mistrives så sterkt, eller hva det kommer av.

Er vertfall veldig motivert til å få meg en ny jobb- om det bare hadde vært så enkelt...

Skrevet

Jobbet for et regnskapsfirma i sommer ifjor! Den jobben fikk meg til å hate mitt eget liv! Jeg følte meg død innvendig bokstavelig talt. I år har jeg en mye trivligere sommerjobb, skal til og med jobbe mens jeg studerer

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hater jobben min. Jobber i kiosk, lager is til feite og sure kunder 8 timer om dagen. Glad jeg snart er ferdig...

Anonym poster: 6020fb6640851f616ee57b9856054fb4

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, jeg hater jobben min. Jobber i en matbutikk. Har vakter på mellom åtte og ni timer uten noe som helst pause. Kollegene mine nekter å ta over kassen, så nå må jeg pent stå rett-opp-og-ned i så mange timer uten noe frisk luft, drikke eller do-tur. Yeah!

Endret av Puddelhue
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hater jobben min. Jobber i en matbutikk. Har vakter på mellom åtte og ni timer uten noe som helst pause. Kollegene mine nekter å ta over kassen, så nå må jeg pent så rett-opp-og-ned i så mange timer uten noe frisk luft, drikke eller do-tur. Yeah!

Da må du faktisk konfrontere kollegene og sjefen din med dette. Man må si fra i arbeidslivet i dag, hvis ikke blir man overkjørt.

Anonym poster: 0972ba218649d11464d5bea5d7abce35

• Liker 3
Skrevet

Jeg hater mandag, onsdag og fredag. Resten er greit overkommelig, det verste er at jeg må stå opp klokka seks og at jeg ikke klarer å legge meg når jeg skal.

Skrevet

Da må du faktisk konfrontere kollegene og sjefen din med dette. Man må si fra i arbeidslivet i dag, hvis ikke blir man overkjørt.

Har ikke jobbet der spesielt lenge, så jeg kjenner dem dessverre ikke så veldig godt.

Derfor tørr jeg rett og slett ikke å si noe. :/

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke jobbet der spesielt lenge, så jeg kjenner dem dessverre ikke så veldig godt.

Derfor tørr jeg rett og slett ikke å si noe. :/

Da bør dere ta et møte sammen og forklare situasjonen. Skjønner at det er vanskelig på ny arbeidsplass, men dersom de nekter når du spør så er man rett og slett nødt til å ta det videre selv. Slik har det blitt en del plasser, og det er ikke engang sjefen alltid vet om mistrivsel blant de ansatte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si jeg hater min nåværende sommerjobb. Folkene er trivelig osv. Det er mer det at jeg må stå rett opp ned omentrent i 7,5 timer. Jeg finner heller ikke rette sko, så jeg har så vondt i beina etter jeg har vært på jobb, at jeg må ligge på sofaen i et døgn etter hver vakt :P Jobber ikke hver dag så det går nå ant. Men pga jeg får så vondt, så trives jeg ikke 100% og jeg ser hele tiden på klokka. Men men, dette er bare sommerjobb, og jeg utdanner meg til noe helt annet, så jeg overlever!

Det skal være sagt at jeg har hatt en heltidsjobb før som jeg hatet enormt. Men det gikk mer i det at man følte seg som dritt dagen lang. Jobbet som renholder, og 98% av folka rundt ser enda ned på renholdsarbeidere. Snakker ikke til dem osv. Jeg holdt ut fordi jeg viste jeg ville bli student til slutt. Men på slutten av tiden jeg jobbet som renholder, så hendte det at jeg sto på vaskerommet og gråt litt for meg selv :P

Anonym poster: 9db19b77166c150ac5980690493e38b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si jeg hater min nåværende sommerjobb. Folkene er trivelig osv. Det er mer det at jeg må stå rett opp ned omentrent i 7,5 timer. Jeg finner heller ikke rette sko, så jeg har så vondt i beina etter jeg har vært på jobb, at jeg må ligge på sofaen i et døgn etter hver vakt :P Jobber ikke hver dag så det går nå ant. Men pga jeg får så vondt, så trives jeg ikke 100% og jeg ser hele tiden på klokka. Men men, dette er bare sommerjobb, og jeg utdanner meg til noe helt annet, så jeg overlever!

Det skal være sagt at jeg har hatt en heltidsjobb før som jeg hatet enormt. Men det gikk mer i det at man følte seg som dritt dagen lang. Jobbet som renholder, og 98% av folka rundt ser enda ned på renholdsarbeidere. Snakker ikke til dem osv. Jeg holdt ut fordi jeg viste jeg ville bli student til slutt. Men på slutten av tiden jeg jobbet som renholder, så hendte det at jeg sto på vaskerommet og gråt litt for meg selv :P

Anonym poster: 9db19b77166c150ac5980690493e38b3

Oj! Dette har jeg faktisk tenkt på selv. Har selv jobbet sammen med renholdere, men ikke som en selv. Ofte har jeg tenkt på at det blir et skille der, ikke fordi jeg ser ned på dem, men fordi vi gjør forskjellig jobb. Renholdere blir ofte gående å gjøre jobben alene uten så mange kollegaer rundt seg. Da har jeg tenkt på dette og så prøvd å slå av en prat, smile litt og snakke om vær og vind. Det å vaske er like mye jobb som alt annet! :)

Anonym poster: 1973941b3d81b8c4c81b871bb1c75b31

Anonym poster: 1973941b3d81b8c4c81b871bb1c75b31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg har også arbeidet som renholder. ;) Nå arbeider jeg i industrien som sommerjobb. Skal være vikarrenholder snart, og neste uke skal jeg på intervju for deltidsjobb... så det skjer mye. Nå jobber jeg over 100% (grunnet overtid), og det blir enda mer når jeg blir renholdsvikar!!! Men har valgt det selv, alle monner drar mot målet mitt.

Dagen i dag på jobben var faktisk ganske grei. Liker å tenke at etter denne uken så er jeg halveis. Når man først kommer seg på jobb går det greit, det er tiden like før jeg gruer meg... og sover dårlig om nettene. Jobber så mye overtid jeg kan for å få litt ekstra penger, men det har vært noen dager jeg har våknet og kunne ha fått tidlig overtid, og tenkt "NEI NEI NEI", for så å komme på jobb til vanlig tid. Men jeg tipper det er slik for mange, jobb er jo ikke akkurat noe som alle i verden liker.

Anonym poster: f75c73ed86d20f365c96b8a39cbb8fd4

Skrevet

TS, du har akkurat beskrevet meg. Jeg jobber som renholder og liker ikke jobben min. Jeg føler også at folk ser ned på renholdere. Som "bare" vasker og fjerner søppel. Jobben er tung, men noen tror vi bare går rundt og tørker litt støv. Når folk spør hva jeg jobber med, så sier jeg bare at jeg jobber på hotell. Vil ikke alltid si hva jeg gjør der, fordi føler at de ser ned på meg når jeg sier det. Å fordi at når jeg sier at jeg vasker på et hotell, så sier de ikke så mye.

Folk sier jo dessuten at renhold er lavstatusyrke. Et yrke som ikke blir satt pris på.

Jeg er også ikke helt fornøyd med det med ansatte. De er snille, men er flest utenlandske. Å jeg skulle ønske at det var flere norske. Det er norske der, men de slutter vanligvis etter en kort stund. Var bare en sommerjobb for dem. Så det er skuffende

Skrevet

Jeg hadde også en drit sommerjobb, bare hold ut!! :)

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si at jeg direkte misliker jobben min, men jeg liker den heller ikke. Det er godt miljø mellom oss kollegaer, men ellers er det ganske fælt. Gruer meg til å jobbe, og er fryktelig takknemlig for at jeg bare jobber 15 timer i uka.

Først og fremst, så går jobben ut på å snakke med sinte mennesker i telefonen hele dagen. Og som om ikke det var nok, så er lønna ræva. Og for å toppe det hele, så kjører "lederene" sånne KJEMPEARTIGE konkurranser hvor vi blir tvunget til å stå i et par timer. Ikke at det er så ille i seg selv, men poenget er at vi da må bøye oss hele tiden, for å kunne notere og å bruke datamusa.. Og hver gang det er en konkurranse på jobb for å få opp arbeidsgleden, så forandrer de reglene slik at de som egentlig vinner, ikke vinner alikevel. Vi får også mye kjeft hvis vi gjør noe feil - hvilket er hver dag ettersom at "lederene" IKKE snakker sammen, og har forskjellige teorier om hva som er rett.. Lederene løper rundt i lokalet og hyler og skriker slik at kundene klager og blir irriterte. Musikken står ofte på så høyt at ingen hører hva noen sier, og hvis vi spør om musikken kan skrus ned så blir det dårlig stemning..

Anonym poster: b54d69a4b86083dae0e6285e14d331f5

Skrevet

Vil bare si til dere som jobber med renhold at jeg og mange andre setter kjempestor pris på jobben deres. (Og hun som vasker på min jobb ser kjempekoselig ut, jeg tør bare ikke snakke med henne).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si at jeg direkte misliker jobben min, men jeg liker den heller ikke. Det er godt miljø mellom oss kollegaer, men ellers er det ganske fælt. Gruer meg til å jobbe, og er fryktelig takknemlig for at jeg bare jobber 15 timer i uka.

Først og fremst, så går jobben ut på å snakke med sinte mennesker i telefonen hele dagen. Og som om ikke det var nok, så er lønna ræva. Og for å toppe det hele, så kjører "lederene" sånne KJEMPEARTIGE konkurranser hvor vi blir tvunget til å stå i et par timer. Ikke at det er så ille i seg selv, men poenget er at vi da må bøye oss hele tiden, for å kunne notere og å bruke datamusa.. Og hver gang det er en konkurranse på jobb for å få opp arbeidsgleden, så forandrer de reglene slik at de som egentlig vinner, ikke vinner alikevel. Vi får også mye kjeft hvis vi gjør noe feil - hvilket er hver dag ettersom at "lederene" IKKE snakker sammen, og har forskjellige teorier om hva som er rett.. Lederene løper rundt i lokalet og hyler og skriker slik at kundene klager og blir irriterte. Musikken står ofte på så høyt at ingen hører hva noen sier, og hvis vi spør om musikken kan skrus ned så blir det dårlig stemning..

Anonym poster: b54d69a4b86083dae0e6285e14d331f5

Dette skal du rett og slett melde til arbeidstilsynet. For å si det sånn, den lederen som hadde behandlet meg sånn hadde blitt slått helseløs, og jeg hadde gladelig tatt straffen som konsekvens.

Gjest Lenni20
Skrevet

Jeg jobber i en statlig etat som har med utlendinger å gjøre, 99 % av tiden.

startet i fjor på denne tiden og var sommervikar, fikk fast stilling og i starten var det stas, men ettersom jeg har vært her en stund ser jeg hvor forpult og forjævlig staten er..

det er bare forskjellsbehandling og man kommer seg ikke noe vei uten å være en stor rævslikker ..

det er helt sykt hvor mye forskjellsbehandling som foregår, og hvor bedritent jeg mistrives.

man blir baksnakket som bare det.

i tillegg får vi ikke lov til å gjøre ditten og datten, selv om vi blir tvunget til å jobbe overtid har vi ikke lov til det fordi staten ikke vil betale og masse piss.. selv om man vil opparbeide seg fleksitid får man kjeft også..

sjefen har vært tidligere ansatt så hun/han har sin egen vennekrets fra før og de får de beste vaktene.. det sykeste er at man ser det , for det er så faens opplyst.. og baksnakkinga, ikke få meg til å begynne.. ved lunsjtider baksnakker de alt som rører på seg i tillegg til å starte rykter.. sjefen er også med på det..

det er helt sykt, det de sier med at de i staten bare sitter å drikker kaffe med røyk i hånda.. det er sant !! dessverre , det er sant..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...