Deya Skrevet 13. februar 2004 #1 Del Skrevet 13. februar 2004 Hvor mange partnere har partneren din hatt? Kjæresten min sier han har hatt få, men jeg veit ikke hva jeg skal måle opp mot?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. februar 2004 #2 Del Skrevet 13. februar 2004 Hvor mange partnere har partneren din hatt? Kjæresten min sier han har hatt få, men jeg veit ikke hva jeg skal måle opp mot?! Har ikke peiling. Regner med at det er noen ettersom han er drivende dyktig på området men akkurat hvor mange har jeg ikke spurt om - og ikke spiller det noen rolle heller! Han er jo min nå Forørig syns jeg at få er under 10 - på min målestokk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 13. februar 2004 #3 Del Skrevet 13. februar 2004 Aner ikke. Jeg har aldri spurt ham. Hvorfor skulle jeg det? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 13. februar 2004 #4 Del Skrevet 13. februar 2004 Kunne ikke falle meg inn å spørre han om noe slikt. Det anser jeg som hans privatliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HellyBelly Skrevet 13. februar 2004 #5 Del Skrevet 13. februar 2004 Min partner har hatt omtrent 5 tror jeg. Jeg synes det er greit å vite, jeg.. Jeg har ikke noe i veien for å fortelle han hvor mange jeg har hatt, iallefall. Det er selvfølgelig ikke noe vi snakker om, men det er greit å ha tatt det opp en gang eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. februar 2004 #6 Del Skrevet 13. februar 2004 Vet ikke - bare at jeg regner med det sikkert er mange Vi var voksne da vi traff hverandre og med alt det gøyale mellom forholdene vi har levd i, så blir det vel en del, tenker jeg. Regner med jeg hadde fått et svar om jeg hadde brydd meg om å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 13. februar 2004 #7 Del Skrevet 13. februar 2004 Aner ikke, har aldri spurt! (Har heldigvis ikke han heller... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 13. februar 2004 #8 Del Skrevet 13. februar 2004 Må du måle opp mot noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FridaB Skrevet 13. februar 2004 #9 Del Skrevet 13. februar 2004 Så lenge man har det trygt og godt i forholdet er vel det viktigste at man vet at partneren ikke har f.eks. hiv... Men hvordan kartlegger man slikt? Skal man ta det for gitt at ens nye kjæreste alltid har vært flink og brukt kondom? Ellers får fortid være fortid så lenge den ikke trenger inn i nåtiden på en negativ måte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. februar 2004 #10 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg vet hvor mange samboeren min har hatt, men har ikke tenkt å skrive det her. Jeg synes faktisk fortiden (inkl. antall sexpartnere) sier noe om hvilken person man er (og i tillegg foretrekker jeg at kjæresten har et noenlunde likt syn som meg på sex o.l.), jeg hadde ikke ønsket å være sammen med en som hadde hatt 50 før meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 13. februar 2004 #11 Del Skrevet 13. februar 2004 " Jeg synes faktisk fortiden (inkl. antall sexpartnere) sier noe om hvilken person man er" Javel..... :-? Så hvis jeg har hatt mange partnere, er jeg et dårlig menneske da eller? -Og hvem bestemmer hva som er "mange"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FridaB Skrevet 13. februar 2004 #12 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg vet hvor mange samboeren min har hatt' date= men har ikke tenkt å skrive det her. Jeg synes faktisk fortiden (inkl. antall sexpartnere) sier noe om hvilken person man er (og i tillegg foretrekker jeg at kjæresten har et noenlunde likt syn som meg på sex o.l.), jeg hadde ikke ønsket å være sammen med en som hadde hatt 50 før meg. Ja, jeg er delvis enig. Men folk må få lov å ha hatt en ungdom, gjort mer eller mindre kloke ting osv. Hovedsaken er at de har vokst og har evne til å reflektere over dette og har en ansvarlig, trofast holdning i dag. I utgangspunktet er det kanskje mer behagelig å vite at partneren har en fortid med få. Men jeg ville aldri forlatt en flott kjæreste som har ligget med mange og sannsynligvis angrer litt på en gode del av disse etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 13. februar 2004 #13 Del Skrevet 13. februar 2004 Aner ikke! Fortid er fortid, både for han om meg. Jeg finnes ikke interessert engang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. februar 2004 #14 Del Skrevet 13. februar 2004 " Jeg synes faktisk fortiden (inkl. antall sexpartnere) sier noe om hvilken person man er" Javel..... :-? Så hvis jeg har hatt mange partnere, er jeg et dårlig menneske da eller? -Og hvem bestemmer hva som er "mange"? Jeg har ikke sagt noe om dårlige eller gode mennesker (skjønt de med et meget stort antall sexpartnere er i mine øyne ganske ukritiske til hvem de velger å gå til sengs med, men dem om det), men har du hatt mange er det tvilsomt at vi har samme syn på sex og ville dermed ikke passe sammen. På samme måte ville nok en meget erfaren person neppe passe sammen med en relativt uerfaren en som meg. Hver og en bestemmer hvor mange som er for mange for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 3llie Skrevet 13. februar 2004 #15 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har spurt min samboer og jeg fikk svar. Og antallet var helt greit det, men det hadde også vært greit om det var 100 stk. Var bare nysgjerrig og dømmer ikke mennesker etter hvor mange de har gått til sengs med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 13. februar 2004 #16 Del Skrevet 13. februar 2004 Skjønner ikke hvorfor man skal henge seg opp i antall sex-partnere. Om noen - kvinne eller mann - liker sex, hvorfor kan de ikke få ha så mye sex de vil? Med hvor mange de vil? Det er da stor forskjell på kjærlighet og sex. (Selv om jeg mener sex er best med en man elsker) Om kjæresten min hadde hatt sex med 2 eller 106 før meg, ville det da vært ganske uvesentlig. Det er jo summen av erfaringer som gjør et menneske til det det er. (Og jeg mener ikke bare seksuelle erfaringer, nei.) Fortid er fortid. Så lenge nåtiden er bra, skjønner jeg ikke vitsen med å dvele ved fortiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irka Skrevet 13. februar 2004 #17 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har ikke ønske om å vite og heller ikke ønske om å bli spurt. Da jeg møtte han som er mannen min i dag, startet vi på et nytt kapittel sammen oss vi to. Hva som har skjedd i fortiden er ikke av intresse så lenge ingen av oss bærer "negativ bagasje" med oss inn i forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. februar 2004 #18 Del Skrevet 13. februar 2004 Så lenge man har det trygt og godt i forholdet er vel det viktigste at man vet at partneren ikke har f.eks. hiv... Men hvordan kartlegger man slikt? Man snakker om det og ber sin kommende partner ta en hiv-test! Er ikke vanskeligere enn det. Hvorfor komplisere det med å si og tenke en masse ting man rett og lsett kan si rett ut? Det gjorde jeg og hadde hatt nulltoleranse for at det var en dårlig idé - noe han ikke syntes. Selv er jeg blodgiver og det var godt nok for han. Etter å ha sett to nære venner dø av aids, er man ikke fintfølende på sånne ting som å si hva man forventer for sin egen helses skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huzky Skrevet 13. februar 2004 #19 Del Skrevet 13. februar 2004 tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 13. februar 2004 #20 Del Skrevet 13. februar 2004 Tror man skal være litt forsiktig med å "snuse" for mye i det..Min kjæreste og jeg skulle være åpne om alt og spørre om alt vi lurte på.. (Vi ble sammen for snart ett og et halvt år siden, og jeg blir 32 år i april! ) Etter 2 andre lange samboerforhold og nesten 3 år som singel, har det jo blitt noen partnere på meg..og da jeg fortalte antallet..(12 stk) syns han det var kjempemye!!!! Han har "bare" hatt 5 stk! Dette med mine antall sexpartnere har gnagd han mye vet jeg! Han begynte å regne på hvor lenge jeg hadde vært singel kontra antall partnere, og kvelden ble plutselig ikke spesielt hyggelig lenger. Vi ble da enige om at vi kanskje ikke behøvde fortelle hverandre ALT likevel :-) Det jeg vil frem til her er at man kanskje ikke bør fortelle hverandre alt om fortiden..Ihvertfall ikke om andre sexpartnere eller eksakt hvor mange! Fortid er fortid som en over her skrev! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå