Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være brudepike i et bryllup i midten av august og trenger sårt noen råd om hvordan jeg kan gå raskt ned i vekt. :vekt:

I august i fjor var jeg hos skredder som tok mål og sydde en kjole til meg som jeg skal gå med. I ettertid har jeg fått et barn og dermed selvfølgelig lagt på meg rundt mage og hofter, spesielt. Nå er det for sent å sy om kjolen så det føles som om det eneste alternativet for meg nå er å gå raskt ned i vekt. Jeg får på meg kjolen og slikt men det ser ikke bra ut i og med at kjolen er litt i trangeste laget da man ser det lille ekstra gjennom den babyrosa silkekjolen jeg da skal ha på meg!

Noen tips til mat og matvarer jeg kan spise?

Hva bør jeg holde meg unna? (er klar over at sjokolade og chips ikke er bra, men det finnes jo så mange matvarer man ikke er klar over at er fetende!)

Gode treningsråd som er lett å presse inn i en ellers hektisk hverdag?

Noen som har erfaringer de vil dele?

Tips, råd, og respons tas imot med enorm takknemlighet!! :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå tur, ta trappen i steden for heis, gå til butikken osv..

Regner med at du er i god aktivitet hver dag som har en liten i hus :-)

Ellers forbrenner du mye på å jogge noen dager i uken!

Jeg gikk ned over 30 kg på denne måten med et godt å Sundt kosthold!

Spis mye salat og grønnsaker, bruk tallerken modellen ( halve tallerken med grønt, 1/4 fullkornris/pasta/potet, og 1/4 kjøtt) bytt ut hvit ris osv med fullkorn! Velg karbonadedeig framfor kjøttdeig osv. Spis hver 3-4 time så holder du et jevnt og fint blodsukker så slipper du å bli fysen på junk ! Lykke til :-)

Skrevet

I midten av august? Om ca. 3 uker? Da har du ikke lang tid på deg... og å gå ned fort i vekt på en sunn og anbefalt måte tror jeg blir vanskelig. Kommer jo en del ann på hvor mye du veier, men et realistisk vekttap for mange er 0,5-1kg i uken om du prøver deg på den sunne måten. Er det nok for deg?

Anbefaler at du råtrener cardio så mye du kan, og kutter ut all alt av brød, pasta, ris, poteter og rødt kjøtt. Egentlig vil jeg anbefale at du helst kun spiser grønnsaker med litt fisk eller kylling til i ny og ned.

Flotte treningsøvelser som du kan skvise inn i hverdagen finner du her: http://www.fitnessblender.com/

Skrevet

Google PSMF-dietten og begynn i MORGEN.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Du har en baby å ta vare på, så ekstremdietter som PSMF kan bli for hardt. Vær påpasselig med saltinntak dagene før, og ikke spis mat som gir luft i magen. Om du vil gå ned i vekt, så vet du at det ikke er lurt å gjøre det over tre uker. Du vet også hva som skal til for å gå ned, når du bestemmer deg for å gjøre det. Har du noe godt hold-in-undertøy? Har du snakket med skreddere om å hurtig-utsy kjolen? Det kan være nok til å gi deg en hyggelig bryllupsfeiring, og en mer behagelig fremtidig vektnedgang.

Skrevet

Åja, er det amming inne i bildet?

Skrevet

Bruk Spanx.

Skrevet

Jeg skal være brudepike i et bryllup i midten av august og trenger sårt noen råd om hvordan jeg kan gå raskt ned i vekt. :vekt:

I august i fjor var jeg hos skredder som tok mål og sydde en kjole til meg som jeg skal gå med. I ettertid har jeg fått et barn og dermed selvfølgelig lagt på meg rundt mage og hofter, spesielt. Nå er det for sent å sy om kjolen så det føles som om det eneste alternativet for meg nå er å gå raskt ned i vekt. Jeg får på meg kjolen og slikt men det ser ikke bra ut i og med at kjolen er litt i trangeste laget da man ser det lille ekstra gjennom den babyrosa silkekjolen jeg da skal ha på meg!

Noen tips til mat og matvarer jeg kan spise?

Hva bør jeg holde meg unna? (er klar over at sjokolade og chips ikke er bra, men det finnes jo så mange matvarer man ikke er klar over at er fetende!)

Gode treningsråd som er lett å presse inn i en ellers hektisk hverdag?

Noen som har erfaringer de vil dele?

Tips, råd, og respons tas imot med enorm takknemlighet!! :yvonne:

Det spørs om du ammer babyen din eller ikke. Husk at babyen er viktigere enn en kjole, så hvis du ammer bør du snakke med legen din om dette og hvordan du skal gå frem.

Hvis ikke du ammer, kan du fint starte på et strengt, men sunt kostholdsregime der du utelater alt som inneholder mettet fett eller transfett, og der du ligger på ca 1300-1400kcal daglig. I tillegg må du bevege deg hver deg på en slik måte at du blir andpusten, svett og sliten.

Velg sunne og magre alternativer i hverdagen, så blir ikke overgangen så stor:

-Karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig i stedet for kjøttdeig

-Margarin i stedet for smør/bremykt

-Skummet melk i stedet for lett/helmelk

-lettyoghurt

-lettost

Kok maten, da bruker du ikke fett, eller stek i stekeovn, da behøver du minimalt med fett.

Spis fullkornsprodukter i stedet for fint brød.

Spis mye grønnsaker og frukt. Til middag forsyner du deg en gang og følger denne modellen: Halvparten av tallerkenen skal være grønt, 1/4 ris/potet og 1/4 kjøtt

Spis fisk minst tre ganger i uka - fersk fiskefilet er delikat, velsmakende og fri for ben.

Spis minst en vegetarmiddag i uka. Bønner, erter og kikerter kan erstatte kjøtt som proteinkilde.

Tren bevisst en gang til dagen: gå raskt og løp så mye du klarer en time. Styrketrening tre ganger i uka.

I tillegg må du bevege deg i hverdagen: Sykle eller gå til butikken og jobb. Gå i trapper.

Hvis du går inn for dette 100% vil du fort se resultater. Men jeg vil innstendig be deg om å snakke med en lege først hvis du ammer. Babyen kommer først!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...