Gå til innhold

Kan man EGENTLIG bli forelska over nett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en gutt, eller, jeg har kun snakket med han på nett, Facebook og skype... Vi er 25 og 22 år gamle, om det har noe å si...

Jeg tror jeg begynner å bli forelska.. Men kan man egentlig det over nett, eller blir man bare forelska i et "bilde" av noen..?

Hvor ofte klikker man like godt irl som på nett?

Vi har en avtale om å møtes før skolestart, hvor mye skal jeg opprettholde kontakt fram til det? Nå skyter vi, ikke chat, men prating, 6 timer i døgnet på det meste, pluss sms'er og face, så det er jo en del...

Kanskje jeg burde komme meg litt ned på jorda og.. Det kan jo være kjemien er helt på trynet når vi møtes, men...

Uff, ble et fjortisinnlegg det her, men det jeg er mest ute etter er erfaringer med å møtes :-)<br /><br /> Anonym poster: 7a6ae76923bf19dab69a14f232adc43e

Videoannonse
Annonse
Gjest Fairydust
Skrevet

Hvis man bare har snakket med personen på nett, har man jo bare et lite inntrykk av personen. Jeg føler i hvert fall at jeg aldri kunne falt for en person på nettet. Det ville i så fall vært en så liten del av personen. Når en person skriver noe på nettet kan personen velge hva personen ønsker å fremheve og vise av seg selv. Det blir en så liten del. Men det er jo så mye mer.

Skrevet

Jeg vil si at man egentlig kan väre forelsket i en du har mött på nettet :smilorange: det blir litt som du sier, at man forelsker seg i det bildet du har av personen, men for min del er ikke det en dårligere eller mindre forelskelse selv om. Jeg falt selv for noen fra nettet, og for vår del har det gått kjempe bra. Hadde faktisk 1års dag i går :klemmer:

Derimot er noe du burde väre veldig obs på at du vet ikke helt hvordan personen er. Ikke ha så store forventinger, og la det bare gå sin gang. Kommer det ikke naturlig, så er det nok ikke så veldig mye der :/

Det er veldig variabelt, men jeg håper ting går din vei :smilorange:

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil si at man egentlig kan väre forelsket i en du har mött på nettet :smilorange: det blir litt som du sier, at man forelsker seg i det bildet du har av personen, men for min del er ikke det en dårligere eller mindre forelskelse selv om. Jeg falt selv for noen fra nettet, og for vår del har det gått kjempe bra. Hadde faktisk 1års dag i går :klemmer:

Derimot er noe du burde väre veldig obs på at du vet ikke helt hvordan personen er. Ikke ha så store forventinger, og la det bare gå sin gang. Kommer det ikke naturlig, så er det nok ikke så veldig mye der :/

jeg begynte å skrive med en mann på møteplasssen, og ble forelsket så det holdt! bildet av ham viste en tiltrekkende mann med masse følelser i uttrykket, og ansiktet sa også at han hadde vært gjennom ting.

alt han skrev fortalte om et intelligent, følsomt og empatisk menneske. han hadde perfekt alder, høyde og egenskaper som matchet meg.

han ble også stormforelsket i meg.

tilslutt ble vi enige om å møtes.

det ble nedtur så det holdt............alt ved ham stemte imidlertid, bortsett fra at bildet av ham måtte være omkring 25 år gammelt, han var nesten olding...krokrygget og elendig.

etterpå kom jeg i en slags sorgtilstand, sørget over den mannen som jeg på et vis hadde mistet..

jeg kunne ikke innlede noe med en som var i hans tilstand.

så på bildet av ham og følte på sorg, tap, medfølelse...

det er etpar år siden men kan fremdeles føle det når jeg ser bildet av ham, jeg har lagret det på maskinen min.

ja jeg ble forelsket i et bilde og en forestilling om en mann.

er et følelsesmenneske men trodde ikke at noe slikt kunne skje.

AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker egentlig at det er skikkelig taper opplegg. folk som blir så tilknyttet overnettet og til og med forelsket må ha et meget kjipt liv.

Anonym poster: 7bcd76a02a8168303f2bb7405b43c7fe

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg kunne aldri blitt forelsket over nettet, for jeg synes det blir for upersonlig. Kroppsspråk, tonefall og så videre, har mye å si for hvordan jeg oppfatter et menneske.

Skrevet

Jeg har møtt 3 mannfolk fra nettet. Alle 3 er mannfolk jeg ble nysgjerrige på og gledet meg til å treffe i virkeligheten. Jeg møter ikke noen før jeg har fått sett vedkommende på webcam. Han siste jeg møtte nå var jeg meget ivrig på å møte, for han har et flott utseende og vi har mye til felles som kom fram i samtalene våre. Jeg møtte han og ble ikke skuffa i det hele tatt. Det var bare enda bedre enn jeg hadde forestilt meg. Liker han godt, men det er usikkert på hvordan det ender. Kan lese mer om det på et innlegg jeg skrev som heter noe som dette: mannen jeg har møtt er usikker, er det fortsatt håp for et forhold

Skrevet

Kan nok bli betatt av noen over nett ja. Blir jo på en måte kjent når man bruker tid på å chatte og sende smser om sine interesser, jobb, tanker om livet, kjærligheten, familie, barn m.m. Men har opplevd når jeg har møtt noen irl at jeg har blitt skuffet over enten utseendet deres som ikke har stemt med bildet (ja- utseende har en viss betydning for meg uten at jeg er overflatisk for den del) eller de har ikke vært så åpne, morsomme, kjærlige som de har utgitt seg for å være på nettet. Alle vil vel vise de beste sidene av seg selv. Har jo opplevd at en ble skuffet da han møtte meg også. Så det er et sjansespill.

Tror det er viktig å være litt forbeholden og være forberedt på at det kanskje ikke vil klaffe. Men mange har jo opplevd å møte den store kjærligheten på nettet, så det kan jo skje :hjerter_rundt:

Gjest Elissima
Skrevet

Kjemi på nett og kjemi IRL er to helt forskjellige ting. Jeg har møtt en del menn fra nettet men klarer ikke bli interessert i noen på den måten. Men kan kanskje funke for noen :)

Skrevet

Ja, absolutt.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Gjest Tigerinnen
Skrevet

Jeg har forsøkt å bare skrive meldinger frem og tilbake på en dating-side på nettet, og hadde kun et bilde av fyren å forholde meg til. Vi hadde en kjempefin tone skriftlig, men da jeg møtte ham, ble det nedtur. Bildet viste ham fra en bedre side enn virkeligheten, og jeg hadde ikke sansen for stemmen, kroppsspråk osv.

Så tok en annen mann kontakt på samme dating-side, men da på chatten, og vi hadde også god tone. Skrudde raskt på web-kameraene, likte det vi så, og fortsatte på Skype i mange, mange timer. Ble ganske godt kjent, og hadde vel hm... sett det meste av hverandre før vi møttes. Ventet bare noen få dager til vi traff hverandre. Utseendet hans synes jeg var litt annerledes IRL enn på kamera, ikke minst fordi han hadde et elendig webkamera. Jeg var jo fryktelig spent på om kjemien ville være til stede også i virkeligheten, og det kjente jeg med det samme han tok hånden min at den var! Vi hadde ertet hverandre opp veldig over nett/SMS osv før vi møttes, så vi havnet i seng med det samme - og slikt skal man jo ikke gjøre som jente om man ønsker å være et emne for et mer varig forhold, men har gått fint hittil - vi traff hverandre for snart ett år siden.

Så - webkamera hvor man ser og hører hverandre godt anbefales. Ikke bare bilder!

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd å dempe følelsene litt, selv om man får et visst inntrykk via skype og sånt. Selv skriver jeg nok bedre enn jeg er muntlig, og har nesten lettere for å vise omsorg og følelser skriftlig enn ansikt til ansikt, i hvert fall før jeg blir godt kjent med noen :sjenert: Dessuten er det forskjell på hvor fotogene folk er - noen er "for" fotogene, andre det motsatte. Men jeg tror også at det kan være lurt å treffes flere ganger dersom dere føler dere har bygd opp noe bra og viktig - enten det ender med et vennskap, eller følelsene utvikler seg litt over tid etter hvert som dere får se flere sider av hverandre live.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner flere som har møtt hverandre via nettet, og tror det er en minst like bra måte å bli kjent på som å møte en tilfeldig i fylla ute på byen.

Du merker ganske fort om du har noe til felles med han/henne, det teller mye at man har felles synspunkter og interesser, ikke bare en fysisk tiltrekning. Over nettet kan man bli godt kjent, noe som gir trygghet og fortrolighet når man møtes. Synes ikke det er rart man blir forelsket siden man deler veldig mye personlig med hverandre.

Skrevet

Man kan nok bli ganske betatt, men det er jo bare en forestilling av personen. Når man først møtes er det lett å bli svært skuffet, eller kanskje redd for at den andre skal bli skuffet.

Skrevet

Hvis man sier at dette ikke er mulig er jo det man sier igrunn at man er avhengig av en fysisk tilstedeværeles. Personlig faller jeg for tankene, meningene, personligheten osv til ei jente. Dette er momenter jeg fint kan finne ut og bli kjent med uten å være i samme rom som personen. Og er man en ok menneskekjenner avslører man kjapt om det er noe som ikke stemmer.

Så jeg vil si ja - absolutt. Men bruk nå for all del telefon osv også i kommunikasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Har også møtt en via MP. Han tok kontakt med meg men hadde ikke bilde, så jeg var ganske avvisende og skrev at jeg ikke kunne svare ordentlig (da jeg var på vei ut og er så høflig at jeg alltid svarer de som tar seg tid til å skrive litt mer til meg enn " du virker søt" o.l) Da jeg logget meg på etter jeg kom hjem igjen hadde han sendt meg bilde av seg og var DEN kjekkingen. Så selvsagt svarte jeg han og vi addet hverandre fhv raskt på FB og andre kvelden etter timesvis med chatting, kontaktet han meg på Skype. Og han var like fin der irl.

Etter ca 2 uker på FB, tlf og skype kom han hjem fra jobb utenbys og jeg dro hjem til han på besøk. Siden begge er frittalende av oss og hadde snakket mye om sex, havna vi til sengs etter forretten. Vi har nå møttes i 6 mnd og vi trives like godt samme på alle måter. Om det varer vet man jo aldri, men det er herlig nå iallefall. Vi er voksne og realistiske til at et samliv der begge har barn er utfordrende og at det skal litt til for at det skal bli oss to. Men hvem vet?

Anonym poster: 92505ad7b1c895889870d9c351a89eb7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det går ann.

Har det akkuratt som deg, og har tenkt å møte han rett før skolestart. Håper det går bra ja! :)

Anonym poster: 93dc3dad46852227de68587abe7676c6

Skrevet

Betatt er det nok mulig å bli, men forelsket er ikke et ord jeg ville brukt på en person jeg skyper med/snakker med på nettet.

I virkeligheten er det jo snakk om kroppsspråk, tonefall, holdninger, nærhet; man får rett og slett et helt bilde! Det får man ikke over nettet, og jeg mener at det er det hele bildet som gjør at man kan forelske seg i et annet menneske.

AnonymBruker
Skrevet

Det går ann å være forelska i noen på nettet, vært det selv :) Men aner ikke hvordan de er i virkeligheten..

Anonym poster: 293afdc7bb557b2fc524992152c2805e

Gjest tarandus
Skrevet

Jeg har blitt betatt over nett. Forelska ble jeg først når jeg møtte personen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...