AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #1 Skrevet 21. juli 2012 Jeg vurderer å melde meg inn i VG vektklubb, men lurer på om det er verdt det? Tenker at det å betale for å være medlem liksom "forplikter", sånn at da "må" jeg gjøre en innsats Det er kanskje den store fordelen. Trenger en liten wake up-call med tanke på hva jeg putter i kjeften, kostholdet har sklidd ut en del det siste året... og det høres jo fint ut å kunne legge inn hva man har spist, få opp diagrammer og tall for det - og å legge inn vekt og midjemål og få dette fremvist i grafer. Men: dette kan jeg jo strengt tatt gjøre i excel også? Jeg har tidligere hatt en pen graf med målt vekt og "planlagt" vekt uke for uke, som automatisk kom opp som en graf der slik at jeg kunne sammenligne. Og matinntaket kan jo også forholdsvis enkelt legges inn i Excel, tall hentes fra www.næringsinnhold.no. Oppskrifter kan jeg jo strengt tatt finne rundt omkring på internett eller i den svære kokeboken som jeg sjelden bruker... Så trenger jeg Vektklubb? Fungerte det for deg å være medlem der? Det store spørsmålet er kanskje: er forumet noe tess? Er det mange aktive brukere? Samler folk seg i tråder og slanker seg "sammen"? Et sted å snakke med folk om slankingen er kanskje det som tiltrekker meg mest, for jeg har omtrent ingen å snakke med dette om rundt meg. Forresten kan jeg vel si at jeg heller ønsker en langvarig livsstilsendring som jeg kan leve med resten av livet, snarere enn en mer midlertidig lavkarbodiett (som er uaktuelt for meg både på kort og på lang sikt). Trenger å gå ned kanskje 20 kilo før jeg er fornøyd... Erfaringer verdsettes Anonym poster: f3272217290505194d3853ae06d553e2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #2 Skrevet 21. juli 2012 Jeg syns den er bra. Og der man legger inn maten e veldig bra og har alt av matvarer. Men det er dyrt. Så ja, jeg vil egeeentig si at det ikke et verdt det. Men dette kommer fra ei med dårlig råd, så du får få flere meninger først <br /><br /> Anonym poster: f03dab109a485f452bf7c5f78742240c
ih84 Skrevet 21. juli 2012 #3 Skrevet 21. juli 2012 (endret) Jeg gikk ned 13 kg i fjor ved hjelp av VG vektklubb. Jeg hadde ikke klart meg uten. Har prøvd å,slanke meg før. Gått ned 2 - 4 kg i en fei, sprukket og gått opp igjen. Meldte meg i desperasjonen inn i vektklubben. Fikk meg mange overraskelser om skjulte kaloribomber. Store røde bokstaver med "du har spist for mange kalorier" fikk meg ofte opp av stolen og ut på trening, når jeg egentlig ikke gadd, for å få kaloriregnskapet i balanse igjen. Denne bevisstheten rundt hvor mye kalorier matvarer faktisk inneholder og utbyttet av trening har gjort at jeg har greid å holde vekta etterpå. Forum med støtte fra mange i samme situasjon var supert, og jeg fikk meg en god treningsvenninne. Vi kom i form sammen ved å gå lange turer, og hadde døgnåpen krisetelefon for hverandre. Sendte sms eller ringte hvis vi var i ferd med å sprekke, også snakket vi hverandre ut av sprekken og over på trening eller et sunt alternativ. Treningsprogram og coachingbrev var og nyttig. Visst kan du gjøre det samme i et regneark, men at dette er en betaltjeneste gjorde at jeg ville ha valuta for pengene og brukte tjenesten mer aktivt. På vektklubben er det jo kjempeenkelt å legge inn både på pc og iPhone. Og når det gjelder pris: 500 kr for 6 måneder er vel ikke mye å betale for bedre helse, økt velvære og bedre selvtillit? Men vektklubben er ingen snarvei. Du må følge opplegget og gjøre jobben, og det er noe dritt i starten.... Men det blir bedre Endret 21. juli 2012 av ih84
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #4 Skrevet 22. juli 2012 Vektklubben til Grete Roede er gratis. Anonym poster: 9e5e1dc6c09ad2004f19d0a7464a4df6 3
boks Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Jeg har vært medlem der de siste 6 mnd og er utrolig glad for at jeg meldte meg inn. Det å få coachbrev var også motiverende og det samme var forum, ukesmenyforslag, oppskrifter og det å se hva du spiser og hva du trener. Jeg syns det er verdt pengene. Koster jo egentlig lite hvis du ser det i forhold til et treningssenter i mnd.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2012 #6 Skrevet 26. juli 2012 Er det mulig å legge inn egne matvarer på Vektklubben når man skal registrere? På Grete Roede var det en del som ikke lå inn, evt. at det lå feks bare "grovbrød" med innhold som ikke stemte med det jeg kjøpte i butikken og hadde næringsinnholdstabell over... Og er det mulig å lagre hele måltider? Feks. "brødskive med egg" = brødskive + egg + smør blir lagt inn med kun noen få tastetrykk?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2012 #7 Skrevet 26. juli 2012 Er det mulig å legge inn egne matvarer på Vektklubben når man skal registrere? På Grete Roede var det en del som ikke lå inn, evt. at det lå feks bare "grovbrød" med innhold som ikke stemte med det jeg kjøpte i butikken og hadde næringsinnholdstabell over... Og er det mulig å lagre hele måltider? Feks. "brødskive med egg" = brødskive + egg + smør blir lagt inn med kun noen få tastetrykk? Kan ikke svare på det du egentlig spør om, men vil gjerne nevne at dette kan jeg med "my fitness pal", en app (ihvertfall til android) som jeg er veldig fornøyd med. Denne er jo med overalt også, en klar fordel for pc i mitt tilfelle. Anonym poster: 652cd333525010808886dacb8da4a4f1 2
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2012 #8 Skrevet 27. juli 2012 Nei det er selvsagt ikke verdt det. VGs vektklubb tar seg betalt for en tjeneste hvor den største andelen av kundene er desperate overvektige mennesker som ønsker å slanke seg. VG er også veldig flink til å publisere suksesshistoriene. Før- og etterbilder er et veldig sterkt virkemiddel og garanterer nærmest at de i den nevnte målgruppen melder seg på. Jeg synes det er forkastelig. Jeg vet hva jeg snakker om, for jeg har vært medlem der selv. Jeg har også vært medlem i Somebody.no. Akkurat. Jeg har også slitt med vekta og har prøvd mye forskjellig. Hva får man i VGs vektklubb som man ikke får andre steder? F.eks. hos Grete Roede som er GRATIS! Alle disse vektklubbene bygger på nøyaktig samme prinsippet, og som alle vet fra før. Prinsippet for varig vektnedgang er meget simpelt, men det er gjennomføringen som er vanskelig. Mitt råd til deg er at du registrerer deg hos Grete Roedes vektklubb som er gratis. Der kan du legge inn dagsinntaket og treningen du driver, og du vil raskt danne deg et bilde over hvor du bør ligge i inntak. Men det handler uansett til syvende og sist at du selv får en endret holdning på kosthold og trening. Man ønsker jo å leve et sunt liv uten å være avhengig av en vektklubb for å få veiledning i dagliglivet, men det er en greit måte å komme i gang på. Det handler kort og godt om noen få punkter: 1. Kaloriunderskudd. Dette er jo det viktigste, og det er umulig å gå ned i vekt om man ikke har kaloriunderskudd om man så stapper i seg bare sunne matvarer. 2. Styr unna svineriet. Godteri og brus i ukedagene er nok det største problemet i Norge i dag. Klarer man å holde seg unna dette uten å være ekstrem, har man hentet inn MANGE kilo. Spis ellers normalt, og inntak av proteinrik mat er ingen ulempe. Å ta en halvliter cola på lørdagskvelden eller på en tilstelning på jobben, er ikke et problem. Problemet oppstår når man drikker 1 liter brus om dagen + en sjokolade eller to..... 3. Trening. Kommer ikke utenom dette. Trenger heller ikke å være ekstremt. Ikke heng deg opp i at man må min. trene 30 minutter pr. dag. Trener man 3 ganger i uka, er jo dette mye bedre enn å ligge på sofaen, selv om mna ikke oppnår disse 30 min/dag eller? Man får også inntrykk av at det er treningssenteret som gjelder. Feil igjen. Å gå seg en tur er veldig bra trening. Etterhvert som man begynner å komme i form, kan man begynne å jogge. Jeg for min del vil anbefale fjellet. Å gå i fjellet med en sekk på ryggen er noe av den beste treningen man kan få, og man får samtidig fantastiske naturopplevelser. Dette er i allefall min erfaring. Du finner faktisk ikke noe nytt på de svindyre vektklubbene. Det er dette prinsippet det bygges opp etter. Du får kanskje en del freshe oppskrifter og coachbrev (som for øvrig er masseprodusert, men er utformet slik at man får inntrykk av at de skriver direkte til deg personlig....) Men du finner tusenvis av sunne oppskrifter på nettet. F.eks. på matprat.no som også har en fabelaktig app til mobilen. Lykke til.
boks Skrevet 27. juli 2012 #9 Skrevet 27. juli 2012 Er det mulig å legge inn egne matvarer på Vektklubben når man skal registrere? På Grete Roede var det en del som ikke lå inn, evt. at det lå feks bare "grovbrød" med innhold som ikke stemte med det jeg kjøpte i butikken og hadde næringsinnholdstabell over... Og er det mulig å lagre hele måltider? Feks. "brødskive med egg" = brødskive + egg + smør blir lagt inn med kun noen få tastetrykk? Ja til begge spm. Du kan legge inn egne matvarer og du kan lage egne oppskrifter (de blir liggende under "mine matvarer" og "mine oppskrifter")
Katniss Skrevet 27. juli 2012 #10 Skrevet 27. juli 2012 Det finnes gratis web sider. Jeg bruker MyFitnesPal.com og er veldig fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå