Gå til innhold

Hva er en hundetrener...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har eller hadde hatt problemer med hunden din og ønsket å søke hjelp til dette - hva hvor ville du henvendt deg, og hva ville den naturlige tittelen til den/de som hjelper til med sånt være?

Tenker på problemer som har med adferd å gjøre, helt fra "enkle" ting som at hunden drar i båndet, tisser inne, utagerer på tur, og til litt større issues som aggressivitet osv.

Det er jo så mange nye og fancy titler der ute nå, her er noen jeg har sett:

Hundecoach

Adferdskonsulent

Hundetrener

Hundeinstruktør

Adferdsinstruktør

Hva forbinder du med en hundetrener kontra adferdskonsulent, og hvor går terskelen for å kontakte en som er det? Selv innbiller jeg meg at adferdskonsulent er dyrt og kanskje ikke det jeg ville valgt, fremfor å melde meg på et kurs hos en lokal hundeklubb. Men det er kanskje det samme? Hva mener dere?

Anonym poster: 528cb0ec63b2429c4c7d06b34d196cfc

Videoannonse
Annonse
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg tenker at en hundetrener trener hunder, en adferdskonsulent tar for seg adferden, og instruktør betyr det samme som trener.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men man skal vel trene hunden til å for eksempel slutte å dra i båndet eller tisse inne eller hva det måtte være? Eller er det mer type lydighet en ser for seg?

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Drar den i båndet, innetissing og sånne ting ville jeg snakket med instruktør om, adferdsproblemer ville jeg snakket med en adferdskonsulent for.

AnonymBruker
Skrevet

For å gjøre det hele litt mer forvirrende så er det jo egentlig etologer som har studert dyrs adferd da...

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

For å gjøre det hele litt mer forvirrende så er det jo egentlig etologer som har studert dyrs adferd da...

En etolog er omtrent 100 hakk mere kunnskapsrik enn en adferdskonsulent da. Om en hundeinstruktør er som en lærer da, så er f.eks en adferdskonsulent som en lektor og en etolog er som en professor.

AnonymBruker
Skrevet

En etolog er omtrent 100 hakk mere kunnskapsrik enn en adferdskonsulent da. Om en hundeinstruktør er som en lærer da, så er f.eks en adferdskonsulent som en lektor og en etolog er som en professor.

Hva er en adferdsinstruktør da...? Jeg blir forvirret av alle disse titlene jeg :-)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

finn et eksempel til meg på en person som er adferdsinstruktør da, jeg har aldri hørt ordet i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

finn et eksempel til meg på en person som er adferdsinstruktør da, jeg har aldri hørt ordet i det hele tatt.

Nei, jeg vet ikke hva personen heter, men en hundeskole her jeg bor reklamerer med at de har både kurs og adferdsinstruktører.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Nei, jeg vet ikke hva personen heter, men en hundeskole her jeg bor reklamerer med at de har både kurs og adferdsinstruktører.

Vel, det er ikke en utdannelse som jeg har hørt om ihvertfall, men kanskje de tenker at en adferdsinstruktør er en som skal lære dere metoder å brukte i diverse situasjoner det adferd spiller mere inn enn bare kommandotrening.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er ikke en utdannelse som jeg har hørt om ihvertfall, men kanskje de tenker at en adferdsinstruktør er en som skal lære dere metoder å brukte i diverse situasjoner det adferd spiller mere inn enn bare kommandotrening.

Men hvis ikke det er en utdannelse, hva slags utdannelse har da adferdskonsulenter egentlig?

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Men hvis ikke det er en utdannelse, hva slags utdannelse har da adferdskonsulenter egentlig?

Det er en gren i etologutdannelsen om jeg ikke tar helt feil.
AnonymBruker
Skrevet

Det er en gren i etologutdannelsen om jeg ikke tar helt feil.

Ok. Det har jeg aldri hørt om. Lurer på hvordan man blir det? Siden der er så mange fortiden som kaller seg det. Nesten alle hundeskoler tilbbyr jo adferdskonsultasjoner.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Ok. Det har jeg aldri hørt om. Lurer på hvordan man blir det? Siden der er så mange fortiden som kaller seg det. Nesten alle hundeskoler tilbbyr jo adferdskonsultasjoner.

Tror det er mange titler som brukes om hverandre :)

Hvorfor skriver du ikke under nick egentlig, du er jo som ekspert på hunder omtrent :hjertesmil:

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Det er forresten en del mere info og riktige svar her, tror kanskje du kan bli klokere der enn av meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok ingen ekspert på hunder, men en nerd når det gjelder å prøve å forstå hva ting betyr :-)

AnonymBruker
Skrevet

Det er forresten en del mere info og riktige svar her, tror kanskje du kan bli klokere der enn av meg :)

Takk for linken :-)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg er nok ingen ekspert på hunder, men en nerd når det gjelder å prøve å forstå hva ting betyr :-)

Håper du finner svar på det du lurer på, det er så mange titler som brukes om hverandre at det er lett å bli forvirret på hva som er faktiske titler og hva som bare er "slang" :)

Mynden i sofahjørnet sender klemmer!

AnonymBruker
Skrevet

Og hva slags mynde er det? Har selv mynde :-)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Og hva slags mynde er det? Har selv mynde :-)

jeg vet det, derfor jeg hilste fra henne, du har sagt at du har mynde før i en annen tråd :)

Min er en italiensk en, rask som fa** men bedagelig som et dovendyr, og i kveld er hun trøtt som en strømpe etter lang lang fjelltur i morges!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...