AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #1 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg syns Nette Nestea, og Fotballfrue har en tendens til å kopiere Ulrikke Lund. Hvem har dere lagt merke til kopierer andre bloggere, og hva er blitt kopiert? Klær, vesker, innredning, mat, reise, måten å lage bilder, uttrykk og utforming av innlegg, faste innlegg, osv? Hvem er tydelige "kopiistaer" og hvem er originale i sine blogger? Er det bare toppbloggere som kopierer, eller kopierer andre blogger også? Anonym poster: 3d812ab1ea4a5037d7adf1b2fa908c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #2 Del Skrevet 21. juli 2012 Er det ett tabu tema? Kopiering? Anonym poster: 3d812ab1ea4a5037d7adf1b2fa908c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #3 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Fotballfrue kopierer fra alt og alle. Spesielt nye blogger med ny tips og info. NetteNestea kopierer også i fra andre blogger. Gjerne utenlandske. De har holdt på i flere år, folk er drittlei av å se det samme de har å by på hele tiden. Flere bloggere eier jo ikke selvironi og de evner ikke bruke humor i bloggen sin, så ja da MÅ de jo kopiere da. Tabu å kopiere? det er latskap, lavmål og et tegn på at bloggere som gjør slikt er grådige og ikke gir andre æren for deres tips og råd. Anonym poster: cf22b0b8dd20c661024d4658507a247a Endret 27. juli 2012 av Bond 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 21. juli 2012 #4 Del Skrevet 21. juli 2012 Kopiering er lavmål, men å bli inspirert av er lov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #5 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Fotballfrue kopierer fra alt og alle. Spesielt nye blogger med ny tips og info. NetteNestea kopierer også i fra andre blogger. Gjerne utenlandske. De har holdt på i flere år, folk er drittlei av å se det samme de har å by på hele tiden. Flere bloggere eier jo ikke selvironi og de evner ikke bruke humor i bloggen sin, så ja da MÅ de jo kopiere da. Tabu å kopiere? det er latskap, lavmål og et tegn på at bloggere som gjør slikt er grådige og ikke gir andre æren for deres tips og råd. Anonym poster: cf22b0b8dd20c661024d4658507a247a Hvilke blogger er det blitt kopiert ifra? Moteblogger? Andre blogger? Link? Anonym poster: 3d812ab1ea4a5037d7adf1b2fa908c6d Endret 27. juli 2012 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #6 Del Skrevet 21. juli 2012 Kopiering er lavmål, men å bli inspirert av er lov. Inspirasjon er helt topp. Men hva skiller mellom inspirasjon og kopiering? Kan bloggere kjenne igjenn inneggene sine, blir det kopiert detaljer eller absolutt alt? Og jeg vet det er noen som er frekke nok til å bruke bilder fra andre blogger, originale bilder, og publisere dem som sine. Har noen blitt ferska på sånt? Og hvordan kan en blogger finne ut om noen har brukt noen av bildene? Masse spørsmål menjeg vil gjerne vite, og gjerne ha en diskusjon på dette. Anonym poster: 3d812ab1ea4a5037d7adf1b2fa908c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 21. juli 2012 #7 Del Skrevet 21. juli 2012 inspirasjon, da får du ideer til egne blogginnlegg, kopiering da kopierer du enten ordrett eller du bytter om på noen av bokstavene. Ofte er det leserne som melder ifra om noen har kopiert noe fra deg. HC er en av de som ofte blir kopiert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #8 Del Skrevet 21. juli 2012 inspirasjon, da får du ideer til egne blogginnlegg, kopiering da kopierer du enten ordrett eller du bytter om på noen av bokstavene. Ofte er det leserne som melder ifra om noen har kopiert noe fra deg. HC er en av de som ofte blir kopiert. Hvem er HC? Anonym poster: 3d812ab1ea4a5037d7adf1b2fa908c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #9 Del Skrevet 21. juli 2012 Det er jo litt begrenset hvor forskjellige blogger som handler om klær, sko, sminke og annen svada kan bli, da. Anonym poster: 47fa56525fc688bed43b7343fd940b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #10 Del Skrevet 21. juli 2012 Det er jo litt begrenset hvor forskjellige blogger som handler om klær, sko, sminke og annen svada kan bli, da. Anonym poster: 47fa56525fc688bed43b7343fd940b28 Nå nevner jo jeg i hoved innlegget mitt mer enn bare den slags blogger da. Noen er jo veldig kreative og tar egne bilder, og har stadig noe nytt innhold. Hva slags blogger leser du, hvem har gode innlegg og variert innhold? Anonym poster: 3d812ab1ea4a5037d7adf1b2fa908c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #11 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Dette blir jo bare synsing fra min side, men jeg synes at Livingdolls blogg lignet litt på Linnea Myhre sin i starten, med mye sarkasme, ord rett fra levra og oppdateringer fra hverdagen. Men den har bare blitt mer og mer lik Ulrikke Lund sin, med store bilder og lite tekst, mer mote og mindre hverdag. Anonym poster: 9c612a9adf74d612bc2e9bb423971c46 Endret 27. juli 2012 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #12 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Hvilke blogger er det blitt kopiert ifra? Moteblogger? Andre blogger? Link? Anonym poster: 3d812ab1ea4a5037d7adf1b2fa908c6d Mange. Alt i fra moteblogger, til livsstilsblogger. F.eks så koperer FF litt i fra en stor blogger som driver med interiør. Eneste hun gjorde (hun tørte vel ikke annet der), var å gi denne bloggeren æren for dette. Så det skal hu ha. hvem er HC? noen skrev at mange koperte av HC? jeg syntes NN ofte lar seg inspirere. at hun ikke kopierer, men heller lar seg inspirere. typisk uttalelse fra bloggere: "Jeg leser ikke andre blogger jeg". dette sier de sånn at man skal tro at deres egne blogginnlegg er deres eget "talent". det er så bullshit. selvsag leser de andre blogger. det MÅ de for å holde seg oppdatert og for å henge med. Anonym poster: cf22b0b8dd20c661024d4658507a247a Endret 27. juli 2012 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 22. juli 2012 #13 Del Skrevet 22. juli 2012 HC er hildechristina.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 22. juli 2012 #14 Del Skrevet 22. juli 2012 Var en tråd for en god stund siden (1-2 år siden), der en sminkeblogger ble ferska i å stjele bilder fra en annen utenlandsk sminkeblogg. Personen påstod hardnakket at bildene hadde hun tatt selv, og at de bare lignet veldig mye på de som angivelig skulle være originalene. Hun hadde redigert litt på dem, både før og etter at hun ble ferska, for at de ikke skulle ligne for mye. Men en rask sammenligning viste at det var snakk om samme bilder. Bloggeren tilstod aldri (som hadde bruker her), såvidt jeg husker, og skrev aldri noe om det på bloggen, men innlegget og bildene ble fjernet. Utenom dette har jeg sett at spesielt én kjent sminkeblogger (ikke samme som beskrevet over), har kopiert en annen kjent sminkeblogger ved flere anledninger. Det er ikke alltid snakk om direkte kopiering av skrift, men valg av tema på innlegget - og kommer som regel kort tid etter at det første innlegget ble publisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #15 Del Skrevet 22. juli 2012 Mange. Alt i fra moteblogger, til livsstilsblogger. F.eks så koperer FF litt i fra en stor blogger som driver med interiør. Eneste hun gjorde (hun tørte vel ikke annet der), var å gi denne bloggeren æren for dette. Så det skal hu ha. Hvis det er en blogger som ikke er så "stort, så gir FF faen i om hun kopierer og ikke gir disse bloggerne æren for dette. har ingen link for øyeblikket, dessverre. det blir mange blogger å se igjennom i såfall. hvem er HC? noen skrev at mange koperte av HC? jeg syntes NN ofte lar seg inspirere. at hun ikke kopierer, men heller lar seg inspirere. typisk uttalelse fra bloggere: "Jeg leser ikke andre blogger jeg". dette sier de sånn at man skal tro at deres egne blogginnlegg er deres eget "talent". det er så bullshit. selvsag leser de andre blogger. det MÅ de for å holde seg oppdatert og for å henge med. Anonym poster: cf22b0b8dd20c661024d4658507a247a Det er klart de leser noen blogger. Merket at Ulrikke Lund var veldig tilbakeholden med å opplyse hvilke blogger hun leser. Mest utenlandske ble det skrevet engang på hennes blogg. Anonym poster: 3d812ab1ea4a5037d7adf1b2fa908c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #16 Del Skrevet 22. juli 2012 HC er hildechristina.com Hva som blir kopiert fra hennes blogg? Jeg syns det var vanskelig å se hva som skal ha blitt kopiert derfra? Anonym poster: 3d812ab1ea4a5037d7adf1b2fa908c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #17 Del Skrevet 22. juli 2012 Var en tråd for en god stund siden (1-2 år siden), der en sminkeblogger ble ferska i å stjele bilder fra en annen utenlandsk sminkeblogg. Personen påstod hardnakket at bildene hadde hun tatt selv, og at de bare lignet veldig mye på de som angivelig skulle være originalene. Hun hadde redigert litt på dem, både før og etter at hun ble ferska, for at de ikke skulle ligne for mye. Men en rask sammenligning viste at det var snakk om samme bilder. Bloggeren tilstod aldri (som hadde bruker her), såvidt jeg husker, og skrev aldri noe om det på bloggen, men innlegget og bildene ble fjernet. Utenom dette har jeg sett at spesielt én kjent sminkeblogger (ikke samme som beskrevet over), har kopiert en annen kjent sminkeblogger ved flere anledninger. Det er ikke alltid snakk om direkte kopiering av skrift, men valg av tema på innlegget - og kommer som regel kort tid etter at det første innlegget ble publisert. Å bruke andre sine bilder på den måten er tyveri, rett og slett. Det kan man bli anmeldt for. Anonym poster: 3d812ab1ea4a5037d7adf1b2fa908c6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 22. juli 2012 #18 Del Skrevet 22. juli 2012 Å bruke andre sine bilder på den måten er tyveri, rett og slett. Det kan man bli anmeldt for. Anonym poster: 3d812ab1ea4a5037d7adf1b2fa908c6d Personen det var snakk om var ikke klar over dette, og det var nok en av grunnene til at hun tviholdt lenge på argumentet om at de bare så like ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 22. juli 2012 #19 Del Skrevet 22. juli 2012 Hva som blir kopiert fra hennes blogg? Jeg syns det var vanskelig å se hva som skal ha blitt kopiert derfra? Anonym poster: 3d812ab1ea4a5037d7adf1b2fa908c6d Innleggene hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 22. juli 2012 #20 Del Skrevet 22. juli 2012 Personen det var snakk om var ikke klar over dette, og det var nok en av grunnene til at hun tviholdt lenge på argumentet om at de bare så like ut. Åja jeg husker det, det var hun derre eldre dama med ny sminkeblogg det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå