Gjest Étoile Skrevet 13. februar 2004 #1 Skrevet 13. februar 2004 Har nemlig hodestups forelsket meg i en... Problemet er bare at den er grisedyr, så hvis jeg skal kjøpe den vil jeg at den skal vare en stund. Noen som har erfaring med hvite skinnvesker? Vil den bli fort stygg? Hvis den får stygge merker, kan man f.ex "reparere" med hvit skokrem?
Gjest Ethereal Skrevet 13. februar 2004 #2 Skrevet 13. februar 2004 JA:D Men den er sikkert dritlekker. Selv har jeg sett en fin rød veske, men synes det er en litt upraktisk farge.
Gjest Étoile Skrevet 13. februar 2004 #3 Skrevet 13. februar 2004 Jepp, den er fantastisk lekker! Så lekker at jeg sitter og tenker ut hvilke klær jeg har som den passer til, hvilke klær jeg kan kjøpe som passer til ( :oops: ), gode grunner for å bruke sååå mye penger på en veske etc, i steden for å lese...
Gjest Ethereal Skrevet 13. februar 2004 #4 Skrevet 13. februar 2004 Vel, join the gang! JEG bruker tiden på å spekulere på hva slags ansiktsrens jeg skal kjøpe til Dermalogica-kremen (litt mer planlegging må til pga. Nederland), og så trenger jeg ny deo, som IKKE lager hvite striper. Blir godt med pubrunde med friends&colleagues i kveld. I morgen skal jeg jakte videre på flere bursdagsgaver til Kjæresten. Jeg har allerede kjøpt en sesong Simpsons på dvd, men skal i hvertfall kjøpe en boks delikatessekonfekt på hver av sjokoladebutikkene her (og det er ikke få)
Gjest Étoile Skrevet 13. februar 2004 #5 Skrevet 13. februar 2004 Godt det er flere enn meg som er "effektive" i dag!
Gjest Ethereal Skrevet 13. februar 2004 #6 Skrevet 13. februar 2004 :D Jeg så forresten et KILOS sjokoladeegg i en butikk her, kostet ca hundrelappen. Noe for Valentine's Day (for den som feirer slikt). Nå skal jeg ikke ruinere vesketråden din helt. Forresten, tenk deg om i minst en uke; så, hvis du fortsatt har lyst på den, kan du vurdere det. Jeg så en skinnjakke på salg hos Kookaï. Nedsatt til rundt tusenlappen (not bad), men egentlig hadde jeg verken behov eller penger. Jeg klarte å stå imot i hele tre uker, men har ikke angret kjøpet Hvor mye koster vesken?
Gjest Étoile Skrevet 13. februar 2004 #7 Skrevet 13. februar 2004 Er det noen der ute som har gode argumenter for, eller heller mot kanskje, for-argumenter har jeg nok av selv.
Gjest Étoile Skrevet 13. februar 2004 #8 Skrevet 13. februar 2004 Hvor mye koster vesken? Usj, tør jeg nesten ikke si! Mer enn dobbel min tidligere maks-grense... Har klart å stå i mot i over en uke, men skal nok tenke på det en uke til.
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #9 Skrevet 13. februar 2004 Er det noen der ute som har gode argumenter for, eller heller mot kanskje, for-argumenter har jeg nok av selv. Hm. Jeg fant et par røde, høyhælte sko tidligere i høst som var helt vidunderlige. Med matchende veske kostet det like mye som jeg har til rådighet etter at husleia er betalt i en hel måned. [Og jeg har verken sko- eller veske-dilla til vanlig, men her var jeg helt solgt]. Jeg sto i mot, og sto fortsatt i mot da de kom på salg i januar og bare kostet det halve. Men jeg er fremdeles litt lei meg for at de ikke er tilgjengelige lenger. (Død og forbannelse over den som kjøpte drømmeskoene mine før jeg var ferdig med hovedfaget mitt og har fått meg en jobb hvor jeg tjener bra nok til at økonomien tåler slike utskeielser). Jeg trøster meg med at hadde jeg kjøpt dem så - ville jeg kanskje ikke ha syntes at de var like fine - ville jeg gått rundt og vært bekymret for å ødelegge dem hver gang jeg brukte dem. Det siste er kanskje det beste argumentet mot å kjøpe veska: Du vil kanskje aldri klare å slappe av når du bruker den. Ellers kan jeg bare anbefale å leve smalhans før du kjøper veska: D.v.s spise havregrøt i fire uker før du kjøper veska, og finne ut om det fremdeles er verdt det. mvh fløyel ps: Etheral: kjøp dobbelt så mye Neuhaus-sjokolade hvis du kommer over det. Neuhaus er dobbelt så godt som Leonidas og Godiva.
Gjest Ethereal Skrevet 13. februar 2004 #10 Skrevet 13. februar 2004 Til siste gjest: Det blir kanskje Belgia-tur på meg om ikke så lenge, og da skal det kjøpes sjokolade. Ellers har de endel butikker som ser ut til å lage sjokoladen selv... Leonidas liker jeg ikke så godt, synes den er for søt, men tipper kjæresten vil elske alt uansett.
Fat Sally Lee Skrevet 13. februar 2004 #11 Skrevet 13. februar 2004 Jeg har et par hvite skinnstøvletter og en hvit skinnveske - dritlekker sådan - som jeg elsker! Den blir lett stygg og tar farge av klærne mine (mørke dongeriklær er hvitt skinns verste fiende). Men- Det lar seg lett fjerne igjen! Ofte funker det å bare vaske over med en klut med mildt såpevann, men på mer gjenstridige flekker går jeg over med en bomullsdott med litt olivenolje på - det fjerner de fleste flekker. På de aller mest gjenstridige flekkene har jeg gått over skinnet med en bomullsdott med negllakkfjerner på. Men husk! Det sliter på skinnet, og bør kun gjøres i nødstilfeller! På støvlettene mine har jeg faktisk dekket over stygge riper med hvit negllakk et pår ganger :oops: Det funker faktisk veldig bra! Konklusjon: Hvitt skinn er krever mye arbeid - men det er verdt det!
Gjest Étoile Skrevet 13. februar 2004 #12 Skrevet 13. februar 2004 Jeg har et par hvite skinnstøvletter og en hvit skinnveske - dritlekker sådan - som jeg elsker! Den blir lett stygg og tar farge av klærne mine (mørke dongeriklær er hvitt skinns verste fiende). Men- Det lar seg lett fjerne igjen! Ofte funker det å bare vaske over med en klut med mildt såpevann, men på mer gjenstridige flekker går jeg over med en bomullsdott med litt olivenolje på - det fjerner de fleste flekker. På de aller mest gjenstridige flekkene har jeg gått over skinnet med en bomullsdott med negllakkfjerner på. Men husk! Det sliter på skinnet, og bør kun gjøres i nødstilfeller! På støvlettene mine har jeg faktisk dekket over stygge riper med hvit negllakk et pår ganger :oops: Det funker faktisk veldig bra! Konklusjon: Hvitt skinn er krever mye arbeid - men det er verdt det! Det var det jeg egentlig ville høre!! At de er verdt det altså, og at det går an å ta knekken på flekkene. Åhhh, har så lyst på!! Nesten glad jeg ikke er i Oslo nå jeg, ellers hadde jeg vel løpt og kjøpt den i morgen tidlig... Har til og med ringt mamma for å konferere... Hun synes det var helt sinnsykt å ville bruke så mye penger på en veske, men så sa hun : "men noen ganger må man bare, og det er utrolig deilig"! Kjenner hvilken vei det heller her ja. Så mye trøbbel for en veske... :oops:
Saga Skrevet 13. februar 2004 #13 Skrevet 13. februar 2004 Kjøp veska du og vær fornøyd 8) Når de får flekker har du allerede brukt pengene og forhåpentligvis klarer du å holde dem ren en stund. Pass på å ikke bruker veska om det er grisevær ute, bare i tilfelle og ikke la den være igjen på et bord som allerede har 3-4 rødvinsglass plassert på bordet :-?
Gjest Estrela Skrevet 13. februar 2004 #14 Skrevet 13. februar 2004 Er veldig nysgjerrig på prisen, jeg!
Gjest Étoile Skrevet 13. februar 2004 #15 Skrevet 13. februar 2004 Er veldig nysgjerrig på prisen' date=' jeg! [/quote'] En halv måneds studielån...
Gjest Estrela Skrevet 14. februar 2004 #16 Skrevet 14. februar 2004 Hehe.. Da hadde jeg tenkt for meg selv, hvis jeg var deg: -Hvor materialistisk går det egentlig an å bli? Ikke for å erte deg, men helt ærlig, synes det var i aller drøyeste laget.. *understatement* Regne ut hvor mye annet du kan kjøpe/gjøre for det beløpet, kanskje? Og ser du hvor dette ender? Du pusher grensene for hvor mye du vil bruke på en ting. Kanskje overfører du det til alt annet du shopper jevnlig også? *ser for seg blakk Étoile* Jaja, du bestemmer jo selv. Folk er forskjellige. P.s Veska er sikkert superstilig, men er den virkelig verdt det? En veske? Du vet, det hotteste fra N.Y nå er vesker som man lager selv, eller som ser home-made ut. Personlig uttrykk, som med de ullveskene du lager. DE er super-hotte de!! Ikke hvitt skinn.
Gjest Tristessa Skrevet 14. februar 2004 #17 Skrevet 14. februar 2004 Hmm. Jeg har aldri hatt et forhold til vesker, eller sko eller dyre klær generelt. Har faktisk nesten ingen vesker, fordi jeg mister dem eller bruker lommene i stedet. Men jeg kjenner til det å ville ha så vanvittig lyst på noe dyrt (som regel dyr vin eller mat, trist i grunn, det går jo fort igjennom tarmsystemet), vurdere det lenge og aldri kunne bestemme meg. Men helt, helt ærlig - er det ikke litt i drøyeste laget? Går det an å finne en billigere tilsvarende (men her forsvinner liksom de kule detaljene som gjør tingen überkul, ikke sant?), eller kan du dy deg og leve uten? Eller kan du leve på halve studielånet til neste utbetaling? Eller jobber du ved siden av? Synes det virker som om du har veldig god råd, eller sulter du i smug? Æsj, kan egentlig ikke komme med noen gode råd. Dette minner litt om fadeser jeg selv har hatt :vondt i sjelen:
Fat Sally Lee Skrevet 14. februar 2004 #18 Skrevet 14. februar 2004 Jeg synes du skal kjøpe veska, slik at du slipper å angre senere! Hvis du ikke bruker pengene på veska, renner de sikkert bare bort mellom hendene dine uten at du aner hvor de ble av. Slik er det i hvertfall med meg... *Liker å følge rådene fra djevelen som sitter på min venstre skulder*
Gjest Étoile Skrevet 14. februar 2004 #19 Skrevet 14. februar 2004 Jeg er helt enig med dere begge to jeg, det er sinnsykt drøyt!! Det er faktisk helt utrolig latterlig mye penger for en veske. Men jeg har sinnsykt lyst på den allikevel... Hadde det vært sånn at det å kjøpe den ville gått ut over andre ting ville jeg ikke vurdert det engang, jeg slipper å spise spagetti og ketchup i to måneder hvis jeg kjøper den. Det er mer det med de grensene du snakker om Estrela, det bekymrer meg litt. Og det at jeg er så materialistisk at jeg i det hele tatt vurderer det, hadde jeg egentlig ikke trodd. Men man må jo holde den norske økonomien igang også da, sørge for at det ikke blir deflasjon og sånn... Nei bare pjatter jeg, vet bare at samvittigheten og fornuften sloss fælt med en absurd lyst på en veske for tiden. Helt latterlig hele greia, I know!
Gjest Étoile Skrevet 14. februar 2004 #20 Skrevet 14. februar 2004 Jeg synes du skal kjøpe veska, slik at du slipper å angre senere! Hvis du ikke bruker pengene på veska, renner de sikkert bare bort mellom hendene dine uten at du aner hvor de ble av. Slik er det i hvertfall med meg... *Liker å følge rådene fra djevelen som sitter på min venstre skulder* Den djevelen ja, sitter og overtaler fælt for tiden den! Kommer uansett til å drøye den noen dager. Er jo en viss fare for at jeg angrer om jeg kjøper den også, men det pleier heller å være det motsatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå