AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #1 Skrevet 21. juli 2012 Fikk en overraskende faktura i posten for noen dager siden, på nesten tre tusen. Skjønner ingenting da jeg verken har bestilt eller brukt denne siden jeg skal ha fått regning fra, har ringt og sendt mange mail dit - men de mener jeg har bestilt dette med min mobil. Har fått en faktura for 90 dager, sa jeg kunne betale for denne uken som har gått - men at jeg ikke vil betale mer eller ha dette. De sa "oppsigelsen er gjort, men du må betale for inneværende periode - det er ikke vår feil om din telefon har blitt misbrukt hos oss". Finnes det noen paragrafer eller noe som jeg kan henvise til, så jeg slipper denne regningen på TRE turen kroner? Dette er penger jeg ikke har! Har man ikke en angrefrist på to uker? Hva kan jeg skrive til de nå? Anonym poster: b623e4b3b8350565abd987952b1b6608
Zzyzx Skrevet 21. juli 2012 #2 Skrevet 21. juli 2012 Dette er umulig å svare på med mindre vi får vite hva slags avtale det er, hvordan og hvor det er bestilt, hva slags produkt det er, hvem som er selger, etc.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #3 Skrevet 21. juli 2012 norsk6film.no Gikk inn der for å se da jeg fikk regningen, for å bli medlem må en sette inn et mobilnummer - så skal man motta en kode. Om du bruker denne koden, vil du få en regning. Slik jeg skjønte det. Fri bruk av filmer der inne? Aner ikke, har ikke logget inn for å se. Anonym poster: b623e4b3b8350565abd987952b1b6608
Liiah Skrevet 21. juli 2012 #4 Skrevet 21. juli 2012 Fjernsalg har du vel angrerett på dersom du ikke benytter varen..
Zzyzx Skrevet 21. juli 2012 #5 Skrevet 21. juli 2012 Og du har ikke lagt inn telefonnummer selv? Du har ikke mottatt noen kode som du har brukt for å aktivere et abonnement? Men du har væt inne på siden før denne regningen kom? Har noen andre hatt tilgang til mobilen din da? Jeg har litt problemer med å forstå dette, siden de tydeligvis krever en kode motatt på sms for å aktivere et abonnement. Det er ikke noe andre kan gjøre helt uten videre uten å ha fysisk tilgang til telefonen din.
Marwel Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 Det kan man ikke vite uten flere detaljer ts. Forøvrig virker det som det er forbrukerkjøpsloven du skal lete i, ikke kjøpsloven.
Neket Skrevet 22. juli 2012 #7 Skrevet 22. juli 2012 Er du 14 år og fra Alta? http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article560627.ece
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #8 Skrevet 22. juli 2012 Nei, jeg har ikke fått noe kode eller vært på den siden før ETTER regningen kom i posten, skjekket ut hva det var for noe. Nei, det er ikke meg! Jeg er 22 år. Men regninga er prikk lik! Anonym poster: b623e4b3b8350565abd987952b1b6608
Zzyzx Skrevet 22. juli 2012 #9 Skrevet 22. juli 2012 Jeg ville tatt kontakt med forbrukerrådet for å forhøre meg om hvordan jeg skulle tatt det videre, rett og slett. Dette er jo åpenbart et firma som ikke har rent mel i posen.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #10 Skrevet 22. juli 2012 Søkte opp på nett, fant denne også http://www.google.no...ape-geE5YweQ2BQ Samme greia. Siste mail jeg fikk fra de: Du må betale for den perioden på 90 dager som ble kjøpt, vi kan ikke endre dette. Jeg vil sende de en ny mail, før jeg går videre med dette. Noen forslag til hva jeg kan skrive? Anonym poster: b623e4b3b8350565abd987952b1b6608
Gjest Blondie65 Skrevet 22. juli 2012 #11 Skrevet 22. juli 2012 Har du mottatt bekreftelse på dem om at du har med ditt telefonnummer gjort en bestilling? Har du mottatt angrefristskjema fra dem? Hvis nei på begge spørsmål over så skal du betale nøyaktig kr 0 siden de bryter loven. Hvis din mobil har blitt misbrukt av noen andre må de jo kunne dokumentere at de har sendt angrefristskjema og ordrebekreftelse (alle SERIØSE nettsteder gjør dette) til denne mobilen. Hvis de ikke kan dokumentere dette så har de ingen sak. I din nye e-post ville jeg nektet enhver befatning med saken, ethvert betalingsansvar og linket til de to lignende sakene. Du skal ikke betale for noe de ikke kan bevise at du har bestilt. Verken for en uke eller for hele abonnementsperioden.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #12 Skrevet 22. juli 2012 Har ikke fått noe befrektelse eller angrefristskjema, sender de en mail. Har også sendt forbrukerrådet en mail. Anonym poster: b623e4b3b8350565abd987952b1b6608 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #13 Skrevet 22. juli 2012 Hvis det er vanskelig å få tak i de ansvarlige kan kanskje dette hjelpe: http://www.checkdomain.com/cgi-bin/checkdomain.pl?domain=norsk6film.no Der kan man i tillegg se en oversikt over andre domener med samme eier, ved å klikke på linken til høyre for "Norid Handle" - så får man en ide om sider man bør unngå... Anonym poster: 569ff691de5267a603bba7f49074e516
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #14 Skrevet 23. juli 2012 På siste mail skrev jeg at jeg visste dette hadde skjedd før, at jeg ikke hadde fått noe bekreftelse, angrefrist eller at jeg hadde fått noe kode jeg har brukt - og at jeg nektet betale. Kan de virkelig gjøre dette? Jeg skjønner ingenting Fikk som svar: Mobilnummer (mitt nummer) ble registrert på Norsk6Film 07.07.2012 klokken 09:49. Ved registrering på tjenesten ble det sendt ut SMs-melding med passord "passord" til mobilnummeret. SMS-meldingen med kode er bekreftet levert, og koden ble deretter skrevet inn på registreringssiden hvor tjenestens pris- og brukerbetingelser ble akseptert. Deres innsigelse på kravet er notert, og videre inkassopågang fra vår side stoppes. Det vil bli iverksatt rettslig pågang mot Dem for å inndrive utestående fordring dersom betaling uteblir ved forfall. Utestående saldo er kr 2896 som må innbetales senest 23.07.2012 til kontonummer 9001 08 44338 med kidnummer 0002598442430799. Anonym poster: b623e4b3b8350565abd987952b1b6608
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #15 Skrevet 23. juli 2012 Frekke drittsekker :S Anonym poster: cdab52bd6496a87ff78dbac24bd70ece
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #16 Skrevet 23. juli 2012 Skal jeg skrive en ny mail til de? Kan de virkelig gå så langt med dette, når jeg nekter for alt? Hva kan jeg skrive til de, i såfall? Anonym poster: b623e4b3b8350565abd987952b1b6608
Glitnir Skrevet 23. juli 2012 #17 Skrevet 23. juli 2012 Skal jeg skrive en ny mail til de? Kan de virkelig gå så langt med dette, når jeg nekter for alt? Hva kan jeg skrive til de, i såfall? Anonym poster: b623e4b3b8350565abd987952b1b6608 Du er helt sikker på at du ikke har mottatt (og i alle fall ikke svart på) slik melding med passord? I så fall ville jeg forholdt meg fullstendig i ro og latt de kjøre sine prosesser. Dersom det du sier stemmer vil de neppe ta saken videre (bruker dette kun for å skremme deg og forhåpentligvis få betaling). Dersom saken mot formodning blir tatt til forliksrådet er det de som må dokumentere din bestilling gjennom utskrift fra teleoperatør eller lignende. Send de bare en kort e-post der du sier at du aldri har bestilt noe og derfor selvsagt ikke akter å betale, og at saken med det anses avsluttet fra din side.
Gjest Blondie65 Skrevet 29. juli 2012 #18 Skrevet 29. juli 2012 Du kan begynne med å be dem dokumentere historikken her. De må jo ha logger. Disse loggene må du få utskrift av. Det er deres bevis mot deg. Forøvrig: hvordan ble det med det angrefrist skjema? Når ble det sendt, hvor ble det sendt? Det er et lovpålagt krav at det skal sendes ut.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #19 Skrevet 30. juli 2012 Jeg leste bare ganske raskt og overfladisk gjennom tråden,men lurer på: Har du ikke tatt / kan du ikke ta kontakt med mobilselskapet ditt, og be dem sjekke i loggen? De fleste mobiloperatører tillater deg forresten å gjøre dette via deres web-sider. Jeg foreslår iallefall at du ringer mobiloperatøren din, forklarer situasjonen og spør om de kan hjelpe deg... Anonym poster: 0627d8df4cf762e15d785df8c25ac33a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå