Gå til innhold

Kort spørsmål; Eg ser - regnes den som en salme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er jo så vanvittig fin!! Og det er vel rett at man kan ha 2 salmer? Vi skal ha 2 salmer og 2 andre sanger (From this moment og Ave Maria) dersom vi får lov til det :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Eg ser" er ikke det en fryktelig trist sang??

Har aldri vært borti den som brylupssang, bare i begravelser..

Send en mail til prestekontoret å spør dersom du er usikker..

Skrevet

Vi skal ha to salmer og to solosanger..Men jeg mener det har vært snakk om her inne at Eg ser minner mer om en begravelse.. Jeg vet ikke, tårene triller hvertfall når jeg hører den!

Skrevet

Ja, jeg er forsåvidt enige med dere der altså. Det er bare det at for oss så betyr den noe spesielt...... Men teksten blir kanskje litt for trist for en slik dag som dette.

Skrevet

Jeg mener ganske bestemt at det er en salme, uansett vil den fint gå som salme i kirken. Organisten godkjenner den helt sikkert...Men, spørsmålet er jo om den passer i bryllup da... Jeg tenkte faktisk på den selv, den kan passe om man tolker den riktig :-? Men, alle vil nok ikke tenke på den på den måten...De fleste jeg kjenner forbinder denne med begravelse.

Men, nyyydelig sang er det!

Skrevet

Jeg ville reagert og syntes det var rart om denne sangen ble spilt i et bryllup.

Selv om det er minner knyttet til den for det aktuelle paret.

Skrevet
Jeg ville reagert og syntes det var rart om denne sangen ble spilt i et bryllup.

Selv om det er minner knyttet til den for det aktuelle paret.

For meg skulle det vært ganske så merkelig ting som ble spilt, gjort i et bryllup før jeg hadde reagert...Men, jeg er nok enig i at teksten kan være litt for trist for et bryllup. Men har også vært i bryllup hvor det har virket som om paret har lett og lett etter de mest triste bryllupssalmene de kunne finne, så der hadde Eg ser vært et fint alternativ :-)

Skrevet

Nei, "Eg ser" er ikkje ei salme. Dessutan vil den ikkje fungere som allsang, litt for mykje pauser i melodien og imprviserandes karakter til at det kan fungere. Og den er nytta mykje i gravferd. Teksta er kjempefin og veldig trist! :cry:

Skrevet
Nei, "Eg ser" er ikkje ei salme. Dessutan vil den ikkje fungere som allsang, litt for mykje pauser i melodien og imprviserandes karakter til at det kan fungere. Og den er nytta mykje i gravferd. Teksta er kjempefin og veldig trist!  :cry:

Det stemmer nok det, tenkte ikke helt jeg nå, tenkte mer på solossang. ... Den er nok veldig vanskelig å ha som allsang. Men, bare av nysgjerrighet, defineres den ikke som "ny" salme?

Skrevet

Vi hadde den i min lillesøsters begravelse. Om jeg hadde hørt den i et bryllup hadde jeg reagert ved å stortute. Noe man gjør ofte i et bryllup. Men jeg ville aldri valgt den til fest allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...