Gå til innhold

Er det galt å ta kontakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg holder på å miste sans og samling her. Kan noen hjelpe?

Jeg møtte en mann i går. Vi hadde snakket en del sammen på nettet, og vi møttes etter jobb for en liten matbit. Jeg synes vi fikk så god kontakt, og jeg koste meg masse. Følte virkelig at vi kom godt overens, og hadde samme humor. Men... kan jeg ha lest han så feil? Det var han som ba om regningen, og "brøyt opp". På vei til bilen, spanderte han en is på meg, men sa ikke noe annet enn "hadet" da vi gikk hvert til vårt.

Han har ikke tatt kontakt idag, så da er han jo bare ikke interessert. Jeg vet jo egentlig det. Men samtidig har jeg SÅ lyst til å spørre han om vi skal finne på noe i morgen.

Hvor galt er det å sende en melding om det? Hvis han sier nei, får jeg jo også et klart svar - og det hadde vært veldig deilig.

Hvor stor idiot fremstår jeg som, dersom jeg sender en melding? Noen som har et råd å gi?

Anonym poster: 11875815e7fe77807e80e1d99cb32b08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm jeg ville faktisk ha ventet til han tok kontakt her. Er ikke noe fan av "spill" og pleier egentlig å si "kjør på", men om han faktisk er interessert, så kommer han til å ta kontakt uansett :)

• Liker 1
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Jeg er ikke fan av å sette seg ned og vente på mannen. Send en sms og si at du koste deg i går og at du håper på en gjentakelse. Mye bedre enn å sitte og vente og lure.

Gjest Tidssone
Skrevet

Noen bruker litt tid på å fordøye inntrykk etter en date, men det er ikke noe galt i å sende _en_ melding med takk for sist osv.

Skrevet

Jeg er ikke fan av å sette seg ned og vente på mannen. Send en sms og si at du koste deg i går og at du håper på en gjentakelse. Mye bedre enn å sitte og vente og lure.

Enig her.

Hvorfor sitte og vente? Like greit å vite med en gang.

Skrevet

Nja..jeg synes det kan være lurt å styre unna "håper på en gjentagelse".

Som om du sitter der og håper, liksom. Krysser fingrene. Det hadde fått meg til å bakke litt, iallefall.

Men noe trivelig/kort/ikke-klamrende kan du sikkert skrive, hvis du ikke orker å se det an :)

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg vet jo at jeg egentlig ikke bør sende melding. Har han ikke tatt kontakt nå, så er det jo kjørt. Men jeg føler bare på en måte at jeg MÅ gjøre det. Kanskje for å få det svart på hvitt at han ikke er interessert.

Så rart at god kjemi kan oppleves så ensidig. Jeg hadde the time of my life, og han satt tydeligvis bare å så på klokka...

Anonym poster: eebf22c4625b4699cf758d213462cdc7

Skrevet

Syns du skal sende han en sms, jeg :)

Skrevet

Altså, jeg vet jo at jeg egentlig ikke bør sende melding. Har han ikke tatt kontakt nå, så er det jo kjørt. Men jeg føler bare på en måte at jeg MÅ gjøre det. Kanskje for å få det svart på hvitt at han ikke er interessert.

Send han en melding. Hva om han tenker akkurat som deg?

Skrevet

Veldig mange gutter har brent seg på å tidlig ønske å treffes på nytt. Noen har derfor stålsatt seg for ikke å havne der på nytt og venter selv. Jeg må nesten spørre - du antar han ikke er interessert fordi han under et døgn senere ikke har tatt kontakt. Basert på den logikken skulle jo ikke du være interessert heller.

Ingen sitter på noen fasitt. Men jeg synes ikke det er soleklart at han ikke vil møte deg mer basert på dette.

• Liker 5
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Ta kontakt. Blir så irritert på folk som bare sitter og venter eller ikke vil være pågående. Si at du hadde det koselig med han og håper på en gjentakelse. Vær ærlig og direkte, det funker best.

• Liker 3
Skrevet

Liker Guybrush sitt svar her.

Også ville jeg ikke stemplet ham som en lost cause bare fordi han ikke har kontaktet deg dagen etter. Selv får jeg litt varselsignaler dersom en fyr er alt for frempå. Jeg vet ikke om gutter opplever det samme når jenta er den første som tar kontakt. Det er egentlig bare å prøve, også vente og se. Men jeg synes den negative tankegangen din egentlig er ubegrunnet, ikke bekymre deg helt enda :)

• Liker 1
Skrevet

Så rart at god kjemi kan oppleves så ensidig. Jeg hadde the time of my life, og han satt tydeligvis bare å så på klokka...

Jeg har nettopp vært i en situasjon der jeg selv har sittet og undret meg på om han jeg har møtt er interessert eller ikke. Jeg sendete en melding og spurte direkte og da fikk jeg ikke det svaret jeg ønsket, men fikk bekreftet hvordan det lå an. Mye bedre enn å sitte å gruble. Synes du kan starte med en melding og takke for sist. Trenger ikke å skrive noe om at du vil gjenta det, bare se om han svarer på meldingen din :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du lyst, har du lov, tenker jeg. Selv har jeg noen ganger tatt kontakt etterpå, og det har slått begge veier - noen viser seg å gjerne vil treffes igjen, men har kanskje vært usikre på meg. Andre er faktisk ikke interessert. Etter en førstedate skal det en del til å virke klengete, en har jo ofte bare pratet litt uformelt over en kaffe eller et par øl... Og det å møtes igjen betyr heller ikke mer enn å bruke litt mer tid på å bli kjent - en forplikter seg ikke til ekteskap, ikke sex en gang.

Anonym poster: 741b7aebc06a8d30db20b79db7894c31

Gjest Anna.S
Skrevet

Det kommer helt ann på hva du vil ha hos en mann, og hvor langt tid/energi du ønsker å bruke for å vinne hjerte hans. Er han verdt tid, tårer, tanker, funderinger, usikkerhet?

Det er mange som finner kjærligheten ved at de overbeviser en usikker mann om at man er den rette ved å ta kontakt og så spille kortene riktig, men du beveger deg da inn på noe som krever at du også må spille kortene dine riktig.

Hvis ikke så kan du la han styre løpet og da vet du i allefall hvor intressert han egentlig er hele tiden.

Jeg synes ikke han virket som en usikker og sjenert mann (ut i fra det du skrev) og dermed tror jeg at han hadde tatt kontakt hvis du virkelig gjorde et inntrykk på han.

Gjest Anna.S
Skrevet

Etter en førstedate skal det en del til å virke klengete, en har jo ofte bare pratet litt uformelt over en kaffe eller et par øl...

Anonym poster: 741b7aebc06a8d30db20b79db7894c31

Der tar du feil! Mange menn har jegerinstinkt som må få jobbe. Hvis du tar kontakt blir det rett og slett for enkelt for dem og de vil heller lete etter ei de må jobbe litt for.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Der tar du feil! Mange menn har jegerinstinkt som må få jobbe. Hvis du tar kontakt blir det rett og slett for enkelt for dem og de vil heller lete etter ei de må jobbe litt for.

Men da ender man jo opp med en mann som mister interessen når han vet hvor han har deg. Personlig vil jeg uansett ha en som er så keen at han ikke klarer å vente med å ta kontakt, og langt mindre rekker å reflektere på om jeg er for pågående.

Gjest Janus
Skrevet

Han har ikke tatt kontakt idag, så da er han jo bare ikke interessert. Jeg vet jo egentlig det. Men samtidig har jeg SÅ lyst til å spørre han om vi skal finne på noe i morgen.

Nei, det er ikke slik det fungerer.

Sannsynligvis har han lest på nettet at det er viktig å avslutte daten tidlig og så vente noen dager med å ta kontakt for å ikke virke overivrig og skremme deg vekk.

Send han en kort og søt melding du, type takk for sist og at det var koselig å være sammen med han.

:)

Gjest Janus
Skrevet

Kanskje, men jeg kjenner meg ikke igjen. Jeg mister interessen når en høns ikke viser interesse tilbake, men det er selvsagt en balansegang.

Jeg har heller aldri hørt mine kamerater miste interessen fordi en jente tar kontakt. Det er heller motsatt. Når vi møter noen vi liker, så liker vi å bli likt tilbake og vi liker å ha kontakt med den personen. Menn er også usikre.

:)

• Liker 1
Gjest roseduft
Skrevet

Jeg ville gitt det ett par dager hvertfall :) om du ikke hører noe fra han da, så send en kort mld å spørr om han er intressert i treffes igjen, ettersom du koste deg i hans selskap.

Hvis ikke så er det flere fish in the sea, og mannfolk strekker seg somregel etter ei jente dersom han er intressert.

Prøv å ikke tenk for mye hvertfall, takker han nei til å møtes igjen, så er det ikke noe galt med deg. Synd det skal være "spill" involvert her i utganspunktet, da det ikke skal være nødvendig om han er the one :)

Masse lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...