Gå til innhold

spiser lite, fort mett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har jeg blitt alt for fort mett. Jeg kan være skrubbsulten så det gnager i magen, og så sliter jeg med å få i meg en brødskive.

Har ikke begynt på noen form for dietter, medisiner eller noen ting. Så dette forstår jeg bare ikke.

Noen som har opplevd noe lignende, eller som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

De siste ukene har jeg blitt alt for fort mett. Jeg kan være skrubbsulten så det gnager i magen, og så sliter jeg med å få i meg en brødskive.

Har ikke begynt på noen form for dietter, medisiner eller noen ting. Så dette forstår jeg bare ikke.

Noen som har opplevd noe lignende, eller som har noen råd?

Jeg har også perioder med dårlig appetitt og dess lengre jeg lar være å spise dess verre blir det. Jeg må rett og slett tvinge i meg faste måltider og da pleier kroppen å regulere appetitten av seg selv etter noen dager

Skrevet

Har du vært spesielt stillesittende den siste tiden? Appetitten kan gå ned om man er mye i ro, siden kroppen da trenger mindre mat.

Skrevet

Blir en del stillesitting på kvelden, men på dagen er jeg ofte ute å finner på noe å gjøre. Men det kan likevel være at det er problemet også.

Jeg prøver å få i meg mat, selv om jeg er mett. Men det er vanskelig når vi ikke har noe i skapene som kan mikses sammen. Er utrolig dårlig råd her i hjemmet. Vi er fire ungdommer fra 18-23 års alderen(to par) og begge guttene går hos psykolog og får ikke lov til å jobbe. Så de får penger fra NAV. Den andre jenta jeg bor med jobber gjennom NAV og jeg leiter og sliter etter å finne meg en jobb fortsatt.

Guttene får en del penger, men er storrøykere begge to så det går en del penger der.

Så for meg som ikke har egne inntekter enda, og må leve på pengene til mannebeistet som skal ta vare på meg - blir det sjeldent nok penger til å kunne få i seg noe ordentlig, god OG sunn middag.

Idag morres sa jeg at jeg var sulten, så han dro på butikken og kjøpte Cola og hveteboller.

Fikk i meg en bolle, og klarte å tvinge i meg en halv en til. Men så sa det stopp.

Er utrolig frustrerende å ikke ha tilgang på ordentlig mat, og hele tiden være avhengig av andres penger.

Jaja, var kanskje litt surrete forklart. Men situasjonen er litt surrete, så slik får det bare bli.

Skrevet (endret)

Kanskje du kan høre om du kan reise ut og handle neste gang? Boller og cola er jo ikke noe å leve på. Hvis du ikke greier å få i deg mye, så bør det du spiser være forholdsvis sunt. Mykt polarbrød med kjøttpålegg og/eller ost, suppe til middag (lett å spise, og inneholder mye næring hvis du f.eks lager kjøtt- og grønnsakssuppe selv), en smoothie laget av bær og yoghurt til kvelds, samt en neve nøtter.

Alt dette er forholdsvis billig, raskt og lage, lett å spise samt rikt på næring. :)

Endret av Tabris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...