Gå til innhold

Hva synes du om norske bryllupsbutikker på nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg giftet meg i vinter, ble jeg ganske skuffet over vareutvalget til norske bryllupsbutikker på nett. Jeg syntes det var mye som virket billig og "tacky", med lite klasse, eleganse og sjarm. Dessuten var det de samme varene som gikk igjen de fleste steder.

Nå lurer jeg på om jeg skal starte min egen vesle nettbutikk med bryllupsartikler(ikke kjoler), og lurte derfor på hva dere synes om de butikkene som allerede finnes. Jeg er ikke ute etter navn på butikker, men hva dere synes om markedet generellt.

• Finner dere de varene dere ønsker?
  • Et utvalget stort nok?
  • Hva setter dere først; pris eller kvalitet?
  • Er det viktig at varene(f.eks smykker, hårpynt, slør) ikke er masseproduserte?
  • Er det en fordel om varene kun finnes i noen få eksemplarer?
  • Foretrekker dere å handle fra norske nettbutikker fremfor utenlandske?

Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare sett såvidt da jeg ikke er forlovet, men ser ofte etter insirasjon til bryllupsbilder. Det som slår meg er at de norske nettbutikkene har hjemmesider som ser Uproffe og uoversiktelige ut, og at få virkelig har et godt utvalg i varer.

De fleste bryllupsting er dyre, og ting brukes som regel bare en gang så særpreg er noe jeg hadde satt pris på. Det trenger ikke være billig, men en hårbøyle trenger ikke koste 3000,- liksom. Det er heller ikke noe i veien med masseproduksjon, men "billig kinaræl" finner man overalt.

• Liker 1
Skrevet

Er det et must at utvalget er stort, slik at man kan handle mye samme sted?

Eller foretrekker dere litt mer gjennomførte butikker med litt smalere utvalg?

Skrevet

En standard bryllupsnettbutikk med dårlig utvalg, altså 10-20 forskjellige produkter fordelt over mange kategorier er jeg ikke fan av. Da foretrekker jeg enten en butikk som spesialiserer seg innenfor få ting og har unike ting innenfor det eller evt en butikk som har "alt" med noen alternativer i hverkategori.

• Liker 1
Skrevet

Det som har irritert meg mest med innholdet i norske butikker er at nesten alt har duer eller hjerter på seg. Jeg er ikke veldig glad i verken duer eller hjerter eller andre slik symboler.

Om det skulle dukke opp en butikk med mer alternativt innhold så tror jeg den hadde hatt lettere innpass i ett allerede presset marked med flere aktører som har nesten sklin likt innhold.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville foretrukket en nettbutikk med størst mulig utvalg. Synes det er mye av det samme i de norske nettbutikkene, og et veldig lite utvalg. I tillegg som Amens sier, så er det særdeles snevert med hjerter og duer... For ikke snakke om sommerfugler. Av en eller annen grunn er visst dette veldig populært i bryllup.

Nok en butikk med et lite utvalg, ville ikke interessert meg så veldig. Personlig liker jeg å handle mest mulig samme sted, og da kanskje også få av samme seire og fargetoner. Dette er ikke lett når man må ha litt her og litt der.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Noe jeg vet at mange (vel, de det gjelder, da...) savner er samme-kjønn-produkter eller kjønnsnøytrale produkter. Det er ufattelig mye bryllupsgreier som er tydelig mann+dame, og andre parkonstellasjoner må bestille fra utlandet enten de vil eller ikke. En god norsk nettbutikk med ikke-kjønnet eller samkjønnet bryllupsstæsj vil jeg tro får kunder, men jeg kan ikke uttale meg om hvor stort det kundegrunnlaget ville bli. Det er bare min teori at hvis man også tilbyr dét tilbyr man noe som ikke alt er mettet i markedet.

Jeg ville blitt glad for å finne ikke-tradisjonell pynt, dvs. ting uten hjerter og duer og sommerfugler, varer av høy kvalitet og heller få eksemplarer av hver vare.

Se for eksempel på bordkortholderne her. Det er hjerter opp og ned og i mente, og det er sikkert greit det, men ikke noe jeg ville hatt. Jeg liker de som er kuler, som er heeelt enkle, og de som er ringer - men ringholderen er kjønnet.

Edit: jeg mener forøvrig ikke å henge ut akkurat denne butikken, jeg synes ikke det står så dårlig til med dem. Faktisk så lurer jeg på om jeg må kjøpe de kulebordkortholderne til en annen anledning...

Endret av Karmosin
  • Liker 1
Skrevet

Noe jeg vet at mange (vel, de det gjelder, da...) savner er samme-kjønn-produkter eller kjønnsnøytrale produkter. Det er ufattelig mye bryllupsgreier som er tydelig mann+dame, og andre parkonstellasjoner må bestille fra utlandet enten de vil eller ikke. En god norsk nettbutikk med ikke-kjønnet eller samkjønnet bryllupsstæsj vil jeg tro får kunder, men jeg kan ikke uttale meg om hvor stort det kundegrunnlaget ville bli. Det er bare min teori at hvis man også tilbyr dét tilbyr man noe som ikke alt er mettet i markedet.

Jeg ville blitt glad for å finne ikke-tradisjonell pynt, dvs. ting uten hjerter og duer og sommerfugler, varer av høy kvalitet og heller få eksemplarer av hver vare.

Se for eksempel på bordkortholderne her. Det er hjerter opp og ned og i mente, og det er sikkert greit det, men ikke noe jeg ville hatt. Jeg liker de som er kuler, som er heeelt enkle, og de som er ringer - men ringholderen er kjønnet.

Edit: jeg mener forøvrig ikke å henge ut akkurat denne butikken, jeg synes ikke det står så dårlig til med dem. Faktisk så lurer jeg på om jeg må kjøpe de kulebordkortholderne til en annen anledning...

Jeg skjønner hva du mener, og er enig, men samtidig tenker jeg fra forretningsmessig perspektiv (og som kunde), at litt andre ting kanskje uansett er å få tak i i vanlige butikker? Jeg vet ikke, men jeg ser for meg at hvis en vil ha noe kjønnsnøytralt og enkelt, så ville jeg personlig sett på generelt butikker som har med dette å gjøre - ikke nødvendigvis "bryllupsbutikker".

Sånn sett, så vil kanskje forretningsidèen til TS vært enda bedre - og ikke minst hatt flere bein å stå på hvis en satset på alle type ting innen selskap generelt - og ikke kun bryllup?

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, og er enig, men samtidig tenker jeg fra forretningsmessig perspektiv (og som kunde), at litt andre ting kanskje uansett er å få tak i i vanlige butikker?

Prøv å finne kaketopp med to menn eller to kvinner... Og sånn som bordkortholderen jeg prater om over, hvis de to ringene hadde vært like i stedet for tydelig hans+hennes hadde det vært stas på et bryllupsbord for et par av samme kjønn. Det er sånt som er veldig bryllupete som savnes. Servietter og invitasjoner og sånt uten sommerfugler eller dame+mann får man alltids tak i, ja.

Generelle selskapsbutikker må ha sabla mange produkter, så jeg skjønner en tanke om å holde seg til en genre, men ser poenget ditt, Portvinpiken.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg giftet meg i vinter, ble jeg ganske skuffet over vareutvalget til norske bryllupsbutikker på nett. Jeg syntes det var mye som virket billig og "tacky", med lite klasse, eleganse og sjarm. Dessuten var det de samme varene som gikk igjen de fleste steder.

Nå lurer jeg på om jeg skal starte min egen vesle nettbutikk med bryllupsartikler(ikke kjoler), og lurte derfor på hva dere synes om de butikkene som allerede finnes. Jeg er ikke ute etter navn på butikker, men hva dere synes om markedet generellt.

• Finner dere de varene dere ønsker?
  • Et utvalget stort nok?
  • Hva setter dere først; pris eller kvalitet?
  • Er det viktig at varene(f.eks smykker, hårpynt, slør) ikke er masseproduserte?
  • Er det en fordel om varene kun finnes i noen få eksemplarer?
  • Foretrekker dere å handle fra norske nettbutikker fremfor utenlandske?

Tusen takk!

1. nei

2.nei

3.pris

4.nei

5.nei

6.begge deler

Anonym poster: 94e2e410215400802f62e2cabf35d414

Skrevet

Prøv å finne kaketopp med to menn eller to kvinner... Og sånn som bordkortholderen jeg prater om over, hvis de to ringene hadde vært like i stedet for tydelig hans+hennes hadde det vært stas på et bryllupsbord for et par av samme kjønn. Det er sånt som er veldig bryllupete som savnes. Servietter og invitasjoner og sånt uten sommerfugler eller dame+mann får man alltids tak i, ja.

Generelle selskapsbutikker må ha sabla mange produkter, så jeg skjønner en tanke om å holde seg til en genre, men ser poenget ditt, Portvinpiken.

Synes jeg har sett utrolig mange kaketopper av samme kjønn jeg. Men nå skal jeg ikke skryte på meg å huske om det var i norske eller utenlandske butikker da.

Personlig har jeg vel ikke handlet noe bryllupsgreier i norske nettbutikker. Av den enkle grunn at det er rimeligere fra utlandet, og siden man gjør akkurat det samme (bestille og betale + få i posten), så er det for meg ett fett om det kommer fra Norge eller et annet land.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...