Gjest Mortil3 Skrevet 21. juli 2012 #1 Skrevet 21. juli 2012 Jeg er ei dame på 30 år. Jeg har 3 flotte barn på 4,9 og 11 år som jeg er uendelig stolt av:-) Jeg har tatt abort 2 ganger i mellom de 3 barna jeg har, og nå er jeg gravid igjen!!! De to første gangene jeg tok abort ble jeg gravid med minipillen og spiral, men denne gangen har jeg ikke brukt prevensjon!! Jeg har nemlig funnet ut at jeg har en blodsykdom som kalles layden mutasjon, noe som gjør at man lett kan få blodpropp! Har blitt frarådet å bruke prevensjon med hormoner i, og siden jeg ble gravid med kobberspiral tidligere har jeg ikke fått ny! Har maset på sambo om å skaffe prevensjon, noe han ikke har gjort så nå sitter jeg liksom her da!! Gravid igjen:-( pga blodsykdommen min så kan det være farlig for meg og være gravid også!! I tillegg til alt dette så skranter forholdet mellom meg og barnefaren og det har det gjort lenge!! Får ingen sympati over situasjonen jeg er i av sambo! Ligger her med grusom svangerskapskvalme og kaster opp døgnet rundt og får bare beskjed om å ta meg sammen og begynne å hjelpe til hjemme!! Har det rett og slett tøft!!! Bør jeg ta abort? Begynner å bli deppa og trenger hjelp til å ta avgjørelsen:-(((( hjelp!!!!
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #2 Skrevet 21. juli 2012 Beklager men du kan ikke legge alt ansvaret for prevensjon over på samboeren din... Du får ta like stor skyld i det som har skjedd som han. Du er jo den eneste som kan vurdere om abort er riktig for deg eller ikke. Nnakk med legen din kanskje om det er trygt for deg å gjennomføre et svangerskap? Anonym poster: 70c17453f75fca8d989e05821949d093 2
skruf Skrevet 21. juli 2012 #3 Skrevet 21. juli 2012 Hvis du er fast bestemt på å ikke få flere barn så burde du egentlig sterilisere deg....hvis dere ikke bruker prevenson og du blir gravid og tar abort etter abort så blir det helt feil, abort er ikke en prevensjonsmetode...... Så hva du gjør med fjerdemann er ingen her som kan svare deg på, det må du nesten komme frem til i samråd med samboeren din, og legen (om det er trygt å gjennomføre et svangerskap). 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #6 Skrevet 21. juli 2012 mitt forslag er å ta abort og be gubben din sterilisere seg. Anonym poster: 71abad7d14ff232ab1c33107c4aeeddb
Gjest finurlig Skrevet 21. juli 2012 #7 Skrevet 21. juli 2012 Det er ikke farlig å være gravid med Leiden-mutasjon, men du trenger ekstra oppfølging. Uansett, du kan ikke legge skyld på samboer for at han ikke bruker prevensjon, det er ditt ansvar også. Finn ut hva du skal gjøre, og steriliser deg etterpå. 1
Britt Banditt Skrevet 21. juli 2012 #8 Skrevet 21. juli 2012 Hvorfor kunne ikke du skaffet kondomer? Dårlig å skylde på han, og har du hatt sex uten beskyttelse så er det kanskje ikke så rart du er gravid igjen. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2012 #9 Skrevet 22. juli 2012 Du bør gjøre det som føles rett for deg. Om du føler at kroppen din ikke tåler et svangerskap til så avslutt det. Men du burde ha brukt prevensjon og det er alternativ prevensjon som ikke stapper kroppen full av hormoner. Om du ikke ønsker å sterilisere deg så kan dere bruke kondom, om du ikke liker kondom kan du kjøpe deg en babycomp/ladycomp (se www.pfc.no) det skal være like sikkert som ppilla. Har selv brukt babycomp som prevensjon i halvannet år<br /><br /> Anonym poster: 27d7516225507b53f667806080748a6c
kaprifolen Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 Blir helt fascinert over voksne folk som tilsynelatende glemmer hvordan barn blir til fra tid til annen. Du hadde ubeskyttet sex, du ble gravid. Synes du det er en overraskelse, eller noe du fullt og helt kan klandre barnefar for? 1. Ta kontakt med amathea 2. Informer legen din om situasjonen, kan hende du må få en sprøyte siden du har Leiden. 3. Finn ut om du vil bli i et forhold med en som behandler deg slik. 4. Steriliser deg.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 be din mann sterilisee seg. det er vanlig at menn gjør dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå