Gå til innhold

Ville du blitt provosert av dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min mottar med jevne mellomrom brev fra en eiendomsmegler som lurer på om han vil selge leiligheten sin. (Til tross for at det er jeg som eier, han leier av meg). Det er veldig spesifikt rettet mot ham - det kommer i lukket konvolutt, personlig adressert, med eksempler fra salg i (nabo)bygget, bilder og tall.

Jeg kjenner at jeg blir provosert og småsint av dette, jeg synes de går langt over streken. Føler at de på en måte invaderer privatlivet vårt. Noen som er enige - eller overreagerer jeg?

Anonym poster: 3dbe1943ea0c1ff4b804d3d389ab2a28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en telefon dit og be dem slutte med det, verre er det kanskje ikke?

• Liker 5
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Nei, hadde ikke blitt provosert.

Skrevet

Virker som om noen er veldig interessert i å få kjøpt leiligheten din, ja, og det er jo egentlig ganske positivt.

Det jeg hadde blitt provosert av er at denne eiendomsmegleren tar det som en selvfølge at det er "MANNEN I HUSET"som eier leiligheten!

• Liker 6
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Virker som om noen er veldig interessert i å få kjøpt leiligheten din, ja, og det er jo egentlig ganske positivt.

Det jeg hadde blitt provosert av er at denne eiendomsmegleren tar det som en selvfølge at det er "MANNEN I HUSET"som eier leiligheten!

Er jo ikke sikkert det er tilfelle. Kanskje mannen tilfeldigvis er registrert i meglerens register og derfor står på reklamelista. Har sikkert ikke noe med leiligheten å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Er jo ikke sikkert det er tilfelle. Kanskje mannen tilfeldigvis er registrert i meglerens register og derfor står på reklamelista. Har sikkert ikke noe med leiligheten å gjøre.

Hvilket register og hva slags reklameliste tenker du på da Blomsten?

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Hvilket register og hva slags reklameliste tenker du på da Blomsten?

Lister over tidligere kunder f. eks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også dette fra eiendomsmeglerselskapet som er knyttet til boligbyggelaget jeg er medlem av. Jeg får minst en gang i måneden brev med bilde og pris på andre leiligheter som er solgt i mitt område nylig, og kontaktinformasjon til en av meglerne i firmaet. Dette er noe de sender ut til samtlige medlemmer i boligbyggelaget, og siden dette er et av landets største, så er det altså veldig mange som får slike.

Dette er ganske vanlig, og ikke noe som er spesielt for din samboer eller leiligheten dere bor i. Selv om han bare leier hos deg så har han registrert adresse der, og det er bare det disse meglerfirmaene ser på. De sender ut til hele lister av folk, så det er ikke som om de har håndplukket din mann og leilighet.

Mannen din er antageligvis medlem et sted som er tilknyttet et meglerfirma, som et boligbyggelag, eller så har han vært kunde hos noen en gang. Jeg får fremdeles reklame fra et firma som er deleier av en bokklubb jeg var medlem i da jeg var tenåring - og nå er jeg oppi tredveårene...

Dette er ikke annet enn adressert reklame for meglerfirmaet. Det er ikke mer provoserende enn annen adressert reklame.

Anonym poster: 7310dc6115c0c46860f65e9042569b0e

Skrevet

Jeg får også reklameflyers jevnlig fra meglerfirmaer i postkassa. Men de kommer ikke i lukkede konvolutter og er ikke personlig adressert. Ei heller er det noe spørsmål fra megler som lurer på om jeg vil selge leiligheten min.

Det var dette jeg synes hørtes veldig utradisjonelt ut og som fikk meg til å reagere på TS sitt innlegg.

Skrevet

Provosert? Niks. Ikke i det hele tatt. Men jeg hadde kanskje ringt og sagt i fra om at samboeren min ikke var i posisjon til å kunne selge leiligheten, og at de kaster bort verdifulle trær ved å sende dette hver måned.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor blir du provosert? Fordi brevene er til ham, og ikke til deg? Eller fordi de sender brev? Eller?

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Det er ikke sikkert megleren har tenkt så langt. Jeg har mottatt flere slike brev selv, og jeg bor i SiT-eid leilighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...