Gå til innhold

Tror dere hun er ensom - burde jeg ta kontakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det en dame som virker ensom. Jeg vet ikke - det eneste jeg vet er at hun bor alene og sitter oppe om nettene og ser på tv.

Sitter på kontoret mitt nå, og ser at det er lys i stuen hennes. Hun pleier altid å sitte oppe til 2-3 hver natt og se på tv. Ser tv-en blinker. Rundt 2-3 blir det mørkt, og da legger jeg meg selv.

Jeg bor i et rekkehus, og de er bygget på en spesiell måte. Litt på skrå, kan du si. Det er to rader med rekkehus. Jeg bor i den første raden, og damen bor i den andre raden, derfor kan jeg se om det er lys i stue eller ei. Hun kan bare se om det er lys på soverommet mitt.

Jeg bor selv alene, og lurer iblant på å ta kontakt, men vet ikke hvordan. Vil ikke være pågående og skremme henne vekk. Hadde håpet å møte henne på tur i skogen eller noe.

Jeg er selv dame, men hetero, sånn hvis noen skulle lure :fnise:<br /><br /> Anonym poster: 81046a9bc052c925bb26a33fc8f83c3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen! Kan vel si at jeg er 30, og damen er rundt 40.<br /><br /> Anonym poster: 81046a9bc052c925bb26a33fc8f83c3d

Gjest Anna.S
Skrevet

Hva med å invitere veninner på tapas og så ringe på til henne og si at du skal ha noen veninner på tapas og invitere henne også. Si at du synes det er hyggelig å bli kjent med naboer. Vi burde uansett gjøre det oftere!

Gjest loren
Skrevet (endret)

Jeg er 27, og kan ofte sitte oppe til 2-3-4 på natta og se tv, scrappe eller gjøre andre ting, men jeg er ikke ensom av den grunn.

Jeg bor med sønnen min annenhver uke og er et nattmenneske, så de ukene han er hos meg kan jeg nok se ensom ut utenfra da jeg ofte sitter alene i stua til langt på natt fordi jeg ikke kan dra noe sted etter hans leggetid . Jeg er også en rolig person, som like gjerne kan nyte å være alene hjemme som å være ute med venner.

Men, alene betyr ikke nødvendigvis ensom, skal ikke legge ut mer om meg og spore av, men ville si litt for å si noe om hvordan det kan være :-)

Det er ikke lett å svare på om denne damen er ensom eller ikke, men jeg tenker, som innflytter, at uansett om jeg hadde følt meg ensom eller ikke hadde jeg syntes det var hyggelig om en nabo tok kontakt :-)

Endret av loren
  • Liker 6
Skrevet

Inviter henne på en kaffe :)

Gjest Janus
Skrevet

Det beste er vel om du møter henne i oppgangen eller utenfor?

Ta kontakt, introduser deg og slå av en kort prat. Om stemningen er bra, så kan du foreslå en kopp kaffe for å sladre om vaktmesteren på bygget?

:)

Skrevet

Bak en kake og ring på døra. Trenger ikke å være vanskeligere enn det. IKKE si "jeg synes du virker så ensom" eller lignende, da tenker hun nok at du bare tar kontakt pga medlidenhet. Si at du ikke kjenner så mange av naboene og synes det er hyggelig å bli kjent med dem.

Skrevet

Hahaha, litt søtt :)

Gjest Cessie
Skrevet

Jeg er kanskje naboen til ts.

Selv om jeg svært sjelden har venner på besøk, og ofte sitter alene om kvelden, så er jeg ikke ensom. Det er i tilfelle selvvalgt ensomhet. Jeg får såpass mye kontakt med andre mennesker gjennom jobben min at etter arbeidstid vil jeg gjerne være i fred og slippe å forholde meg til andre.

Og jeg hadde absolutt ikke likt det hvis en av naboene dukket opp på døra mi, med eller uten kake... Joda, jeg kanskje invitert personen inn, men mest sannsynlig hadde jeg funnet på en unnskyldning for å slippe.

• Liker 4
Gjest Pheel
Skrevet

Jeg hater å få folk uanmeldt på døren. :-)

Men kanskje hun hadde satt pris på det, hvem vet? Er vel bare en måte å finne ut det på.

AnonymBruker
Skrevet

jeg åpner faktisk ikke døren når folk kommer uanmeldt!

jeg liker å være alene i blandt men har en nabo som er kjempe hyggelig inviterer meg på jente kvelder og fester osv. men hun pleier ikke komme å plage meg uten videre.

Anonym poster: 5a5d80ebdda4ce36efb339585dc82683

Skrevet

Jeg er også av dem som sitter oppe lenge og ser på tv. (Men bor ikke i rekkehus...) Jeg ville satt pris på å bli invitert med på en kopp kaffe eller noe sånt, men ikke midt på natten (regner med det ikke er planen, men må bare si det). Hadde vel blitt mer skeptisk om jeg ble invitert på tapas, for det første fordi jeg er skeptisk til en del tapasretter (har aldri spist tapas selv, bare sett oppskrifter og sånne ferdige brett i butikken og skulle jeg kjøpt det til meg selv, hadde over halvparten av brettet gått i søppelet siden jeg ikke liker oliven og soltørkede tomater som det er mye av på slike brett) og for det andre synes jeg tapas er "allerede gode venninner"-mat, ikke "bli kjent med nye"-mat.

Skrevet (endret)

Hva er bli kjent med nye- mat da? Oster og vin kanskje? Åh nå kom jeg på tråden om slum- mat. Det må man ikke servere.

Endret av Evilposelos
Skrevet

Tror ikke det er noe smart å ringe på døra for å bli kjent.

Da bør du nok heller prøve å bli kjent når dere treffes tilfeldig.

• Liker 1
Skrevet

Hva er bli kjent med nye- mat da? Oster og vin kanskje?

Bli kjent mat tenker jeg er sånn mat som det ikke tar tid og penger å lage, det kan man ta igjen når man eventuelt blir venner. Da tenker jeg på brødskiver eller rundstykker med enkelt pålegg, eventuelt en enkel kjøpekake eller kjeks. Med tapas eller ost og vin så planlegger man jo litt og tenk da om vedkommende ikke vil komme, eller hun kommer og så sitter dere der som to tente lys i en times tid og ser hverandre aldri mer. Da er det greiere å gå forsiktig frem.

Selvfølgelig er dette annerledes om du inviterer en hel gjeng med naboen som en tilfeldig "bli med du også". Da kan hva som helst serveres.

AnonymBruker
Skrevet

Holder en knapp på å møte henne ved postkassa, i skogen el.l. :)

Jeg hadde aldri lukket opp for uanmeldte/fremmede. Hadde heller aldri vist meg om jeg ble invitert som sympati-gjest i selskap sammen med masse damer som kjente hverandre, det hadde faktisk gjort meg skikkelig utilpass.

Anonym poster: d261a48471cd45dfe6489536cea42204

• Liker 3
Skrevet

Jeg hater at fremmede folk ringer på døra mi og åpner sjeldent så synes ikke akkurat det er noe god ide..

¨Nå finnes det faktisk en del mennesker som trives veldig godt i sitt eget selskap, og man aner da ikke hva denne personen fyller dagen ellers med? Fra eget synspunkt er det hvertfall slik at jeg som oftest elsker å være alene på kvelden etter å ha hengt med folk på skole/jobb hele dagen..

Men synes det er flott at man legger merke til hverandre og ønsker å vise litt varme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...