AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Sitter her og drar meg i håret...får det IKKE til!!! Og det verste er at jeg vet jeg har gjort det før..for lenge siden. Men nå vil det seg ikke, uansett hva jeg gjør Problemet: Jeg har 10x15 fotopapir i en egen skuff i skriveren (har en ekstra skuff i tillegg til A4 skuffen, hvor jeg kan legge inn andre str, som f.eks 10x15). Jeg skal nå skrive ut bilder i 10x15, og ønsker da naturligvis å bruke 10x15 fotopapiret i stedet for å skrive ut et 10x15 bilde på et svært A4-ark. Jeg har gått inn på utskriftsformat på iPhoto, og valgt at det formatet skal være 10x15. Deretter velger jeg at jeg vil ha str 10x15 under standardstørrelser når jeg skal skrive ut. Da kommer kommentaren "det er ikke plass til den valgte bildestørrelsen på nåværende papirstørrelse". Nehei, nei.... Så HVORDAN får jeg den fordømte mac'en til å velge 10x15 papiret fra den andre skuffen og skriver ut bildene i 10x15?! Jeg kan jo selvfølgelig sløse et A4-ark på hvert 10x15-bilde og klippe de ut etterpå, men ser helst jeg slipper. Tenkte å skrive ut endel bilder. Er det noen mac-hjerner der ute som kan forklare meg hvordan jeg får ut disse bildene slik jeg vil? Anonym poster: c03f9988929e8d579edc59515d13f61e
Ananas. Skrevet 21. juli 2012 #3 Skrevet 21. juli 2012 Har du forsøkt å skrive ut selv om du får opp den meldingen? Grunnen til at den kommer opp er antagelig at det ikke er plass til et 10x15foto på et 10x15ark fordi skriveren trenger en gripekant, og at det derfor i praksis blir f.eks 9x14 bilde på arket ditt, og derfor noe som ikke kommer med. Den beskjeden har iallefall normalt sett ingenting med valg av papirskuff å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2012 #4 Skrevet 21. juli 2012 Har du forsøkt å skrive ut selv om du får opp den meldingen? Grunnen til at den kommer opp er antagelig at det ikke er plass til et 10x15foto på et 10x15ark fordi skriveren trenger en gripekant, og at det derfor i praksis blir f.eks 9x14 bilde på arket ditt, og derfor noe som ikke kommer med. Den beskjeden har iallefall normalt sett ingenting med valg av papirskuff å gjøre. Jepp, det er prøvd. Og da kommer beskjeden "ingen sider fra dokumentet ble valgt for utskrift"....... Skjønner heller ikke hvordan jeg skal få skuff nr 2 i skriveren til å reagere, for om jeg mot formodning skulle få tillatelse til å skrive ut 10x15-bilde, klager skriveren på at det er tomt for A4 ark i hovedskuffen (har tatt ut arkene der, sånn at den ikke skal skrive ut bildene på A4-arkene hver gang jeg prøver..), enda jeg har satt 10x15 som papirformat. Har dog 5 forskjellige 10x15 papirformatvalg, men ingen funker. (står Borderless og (tab) + index Card i tillegg til 2 vanlig 10x15 på papirformatvalgene). Anonym poster: c03f9988929e8d579edc59515d13f61e
Gjest Mog Skrevet 22. juli 2012 #5 Skrevet 22. juli 2012 Har du sjekket på produsenten av skriveren sin hjemmeside hvordan man bytter skuff? Kan hende det et en innstilling på selve skriveren hvor du manuelt kan endre skuffe i tillegg til å gjøre dette i IPhoto? I tillegg, kjør en programvareoppdatering slik at du har de nyeste driverne av skriver, Mac OS X samt iPhoto?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå