AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Jeg som kjøpe meg et speilreflekskamera, nemlig Canon Eos 66D, men så står det: Systemkrav: Windows XP inkl. SP3, Vista inkl SP1 samt SP2 (ikke Starter Edition), Windows 7 (ikke . Starter Edition), OS X v10.4-10.6 Jeg har macbook air OS X. Versjon 10.7.4 Betyr det at jeg ikke kan bruke kameraet på macen for å overføre bilder og sånt? http://www.netonnet.no/art/foto/speilreflekskamera/speilrefleks/speilrefleks-med-objektiv/canon-eos600def-s18-55ii/149239.3296/#tabs Håper at noen kan hjelpe meg Anonym poster: 1fa00acc88fbfe983a08e8253cafe2f9
Gjest Cessie Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Jeg har Nikon D3200, og det kan i hvert fall brukes med Mac. Helt i begynnelse av innstalleringen av programvaren står det bare at Windows-brukere skal gjøre ditt og Mac-brukere datt for å få det innstallert. Synes det er merkelig hvis Canon ikke kan brukes med Mac, da burde det vært opplyst da du kjøpte det eller stått tydelig på eska.
Gjest badeand1 Skrevet 20. juli 2012 #3 Skrevet 20. juli 2012 Har du en sånn ting i pcen som gjør at du kan stikke inn minnekortet? Isåfall så går jo det an.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #4 Skrevet 20. juli 2012 Det har jeg ikke, men skal heller kjøpe en minnekortleser som jeg kan ha i usb-tilkoblingen sånn at jeg er sikker på at jeg kan overføre bildene. Takk for svar dere to Anonym poster: 1fa00acc88fbfe983a08e8253cafe2f9
Ryvre Skrevet 20. juli 2012 #5 Skrevet 20. juli 2012 Har et utvalg av Nikon kameraer og jeg kan overføre bilder til alle maskinene her i huset, også Mac. Dette skal kunne gjøres med Canon også Det følger gjerne med en usb kabel og da kan du overføre bilder til det meste. Noen maskiner kan ta minnekortet direkte, kommer ann på størrelsen på minnekortleseren i maskinen og størrelsen på minnekortet (den fysiske størrelsen altså) Dersom du vil overføre bildene ved bruk av minnekort og ikke usb kabel så kan man kjøpe minnekortleser som du kan koble til maskinen (usb i den ene enden, også putter du minnekortet i boksen som sitter fast i usbkabelen)
Thorn Skrevet 20. juli 2012 #6 Skrevet 20. juli 2012 Det er ikke bare det at ditt operativsystem er så nytt at det ikke er med på eska, da? Vil tro at du skal kunne koble til kameraet uten for store problemer, slike ting pleier å være kompatible fremover. Hvis det er noe som skal installeres, kan man som regel laste ned filene fra nettet dersom de er så nye at de ikke er med i pakken, produsentene vil jo gjerne at man skal kunne bruke produktene deres. 1
Gjest gjest17 Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Det går nok fint skal du se, det er nok bare det at OS-X versjonen din ikke var sluppet når de trykket opp emballasjen. Normalt så star det fks "10.6 eller nyere". Om det mot all formodning ikke skulle virke, da kjøper du seg en kortleser. Men kan ikke forstå at det ikke kommer til å virke... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå