Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 10mnd som nå så vidt har begynt å prøve seg på doring med stort hell :) Vi har holdt på i ca en uke og hun har bæsjet på do hver dag + tisset 1-3 ganger om dagen. Jeg har satt henne på do etter hun har sovet og etter måltid (bare når vi er hjemme). Jeg har ikke noen planer om bleieslutt med det først, men det kunn vært moro å høre om erfaringer fra dere som startet tidlig med potte-/dotrening (EC light).

- Når begynte de å gi tegn selv på at de måtte på do?

- Når prøvde du for første gang å la barnet gå uten bleie? Og hvordan gikk det?

- Når var barnet tørr på dagtid?

Jeg er spent på utviklingen for det er så gøy med den suksessen vi har hatt den første uka :) Over all forventning! Men jeg er obs på at dette kan snu, og som sagt vet at det nok blir bleiebruk en god stund til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

junior har bæsja og tissa i do siden han var sju-åtte mnd. men det hender ennå at han har "uhell" og han sier ikke i fra selv ennå (han er 15 mnd nå), bortsett fra at han går til badet innimellom når han må :)

ganske greit å slippe alle bæsj bleiene :)

Skrevet

Vil egentlig bare følge med her. Vi har brukt potta en stund, men det er jo ganske tilfeldig om det kommer noe. Hun skjønner at hun kan "slippe seg" når hun sitter der, men det er kun tiss som eventuelt kommer.

Skrevet

Takk for svar :)

Håper flere kan komme med erfaringer :)

Sushi: vi må ofte sitte ganske lenge før det kommer noe mer enn tiss. Så det kan jo være en tolmodighetsprøve for de små og vi foreldre må regne med å bruke litt tid på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...