Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er plent umulig for dere å svare på hva som er tilfelle i min situasjon, men jeg blir litt småtullete av å gå rundt alene med spørsmålene, så jeg lufter tankene mine her. Og hvem vet; kanskje har noen av dere noen relevante erfaringer...

Syklusen min er foreløpig ustabil etter pilleslutt tidligere år, så jeg har ingen oversikt over når EL skal være. Men: de tre siste dagene , rettere sagt i dag og i forigårs hadde jeg EL-sekret, brystvortene mine er såre, jeg er oppblåst og i dag har jeg hatt smerter nederst i magen. (smerten har gitt seg noe i løpet av dagen.) Tidligere i dag oppdaget jeg også litt blod på papiret etter jeg hadde vært på do. Det er første gang jeg har erfart å blø noe under (det som trolig er) EL.

De ovennevnte faktorene får meg til å tro at jeg kanskje har EL i dag? Hvis det er tilfelle; er det for sent med sex i kveld med tanke på befruktning? Det skal også nevnes at vi har hatt sex annenhver dag den siste uken..

Alle innspill mottas med stor takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig ut som EL-symptomer!

Selv om du har hatt EL i dag er det ikke for sent med sex. Egget lever i ca. 24 timer og sædcellene bruker kortere tid enn dette frem til egget.

Kos dere!

Skrevet

Takk for svar, Isrose! Da måtte mannen til pers i går kveld også; som han koser seg i denne prøvetiden - han synes det er knall! :ler:

Skrevet

Jeg synes også det høres ut som du har el :)

Her er litt info fra www.pernille.info:

Noen får en lett blødning eller blodspor i sekretene rett før eggløsning. Dette er et tegn på at man er veldig fruktbar akkurat da.

Det forårsakes av at livmorslimhinnen kan lekke litt blod midt mellom østrogenstupet som kommer før eggløsningen og før det har blitt produsert nok progesteron til å opprettholde livmorslimhinnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...