Gå til innhold

P-ringen fallt ut og mer enn tre timer gikk !!!

Fremhevede innlegg

Gjest Virgo ikke logget på
Skrevet

Så skjedde det jeg ikke trodde var mulig. P-ringen fallt ut!!! . Da jeg oppdagde til min store skrekk at den ikke var der inni - så var det til all sansynlighet gått mer enn TRE timer - hvilket er grensen for hva den kan være ute.

Jeg fatter og begriper ikke hvordan vi greide å få det til. Men iallefall - nå er jeg ikke lenger fullt beskyttet og må ile avgårde for å kjøpe angrepille just in case. :o :-?

Og - Hvor lenge tar det før det virker igjen da?

Jeg har bladd i en brosjyre - men der stod det ikke, pakkevedlegget har jeg ikke her. Jeg synes å huske det var noe med en uke??? eller må man vente til ny menstrusjon og prøve da?

Og - jeg puttet inn samme ringen - den virker vel ennå??

Huff - faktisk så var det mye mer styr med P-ringen enn jeg hadde trodd. Sitter og lurer på om p-plasteret hadde vært bedre ....

Man vil jo være så sikker som mulig.

Noen som kan suplere med opplysninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.nuvaring.no/hcp/index.asp :wink:

Q:

Hva skjer hvis NuvaRing® faller ut?

A:

Hvis NuvaRing® faller ut av kvinnens skjede, og den har vært ute i mindre enn tre timer, kan hun bare rengjøre ringen med kaldt eller lunkent vann (ikke varmt) og sette den inn igjen så snart som mulig. NB: Hvis NuvaRing® har vært utenfor kvinnens skjede i mer enn tre timer, er det en mulighet for at hun ikke er fullt beskyttet mot graviditet. Har ringen vært ute i mer enn tre timer, skal hun likevel rengjøre den i kaldt eller lunkent vann og sette den inn igjen så snart som mulig. Hun bør imidlertid bruke tilleggsprevensjon, f.eks. kondom eller sæddrepende midler, til NuvaRing® har vært inne i skjeden i syv dager.

Lykke til!

Skrevet

Har du tatt angrepillen? Er ikke helt sikker på hvor lurt det er. De er jo fulle av hormoner. Du behøver ikke å ha ringen inne da tror jeg ihvertfall. Har du mulighet til å snakke med en lege? Vet ikke hvordan angrepille fungere sammen med andre hormonelle prevansjons midler..

Skrevet

Ok først, satte du ringen inn igjen med engang du oppdaget den var falt ut?

Da må du bruke tilleggsprevensjon i ca 14 dager til ringen er sikker igjen.

Denne situasjonen er som om man har glemt å ta en p-pille.

Skrevet

Det er riktig som 3llie over her sier. Det er dét som står i pakningsvedlegget - og som man bør følge.

Gjest Virgo fremdeles
Skrevet

ja jeg skyllte den og satte den inn med det samme. Jeg vil anta at jeg er enten rett på tre timers grensen eller rett over.

jeg har tatt en angrepille. De lette i brosjyren til meg på apoteket og sa nettopp det med tilleggsprevansjon en uke. Men de sa ikke at jeg ikke burde ta angrepillen. huff nå ble jeg usikker her.

Det er jo slett ikke sikkert det er noen fare - men - på den andre siden så kan det jo ha overskredet tre timer - og da .............

Skrevet

Vet ikke så mye om P-ring, men....har en nær venn som etter litt om og men nå har begynt på P-piller og var i den forbindelse på Kvinneklinikken på sykehuset..

Der sa de at dersom du glemte en P-pille var det helt OK og bruke angrepille i tillegg - man kunne få litt bivirkinger som kvalme, men "det er vel bedre enn å bli gravid dersom det er uønsket..."

Så da er du jo bare sikker på å ikke bli gravid og kan fortsette med ringen som vanlig.... :wink:

Skrevet

På Norlevo (som er en angrepille) sine nettsider så står det følgende:

Etter bruk av NorLevo anbefales et lokalt prevensjonsmiddel,

f.eks. kondom, pessar eller et sæddrepende middel, frem til neste

menstruasjon. Dersom du har brukt p-piller som prevensjon, skal du

fortsette å ta p-piller som vanlig. Dersom menstruasjonsblødning

uteblir ved neste p-pillefrie periode etter bruk av NorLevo, bør det

tas en graviditetstest for å utelukke graviditet.

http://www.norlevo.nu/norway/default.htm

Utifra dette så høres det jo ut som om du har gjort det riktig.

Gjest Virgo fremdeles
Skrevet

Jeg satser på at det går greit. :wink: Håper det iallefall. Synd bare at den fallt ut, da er det nesten bedre å ta den ut selv og så huske å ta den inni igjen - så vet man om at den ikke er der :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...