Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært for seint ute og ikke fått søkt meg inn på bachelor i sosial studier innen fristen.

Jeg ønsker å jobbe hos nav, ønsker kombinasjonen kontorarbeid/ administrasjon/ jobbe med mennesker og tall/økonomi.

Nå har jeg mulighet til å ta en restplass i bachelor i sosiologi. Jeg har forstått det sånn at dette er an allsidig utdannelse, men kanskje litt for diffust og vanskelig å få jobb?

Noen som vet om det er muligheter for jobb innen nav med denne utdannelsen? Eller bør jeg vente et år og søke meg inn på sosiale studier?

Studiene blir da desentraliserte over 4 år, dvs ferdigutdannet 5 år fra idag.

Eller starte bachelor i sosiologi nå, ferdig med den om 3 årog evnt fortsette med en master og være ferdig med masteren 5 år fra idag.

Dvs like lenge til jeg er ferdig, men forskjellige studieretninger og grad.

Ble litt rotete dette, men noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg fikk tilbud om å lærlingplass på nav, etter service og samferdsel vg1 og vg2 salg, service og sikkerhet.

Skrevet

Lurer også på det samme.. Kom inn på sosiologi, men venteliste på barnevern og sosionom... Skjønner ikke helt hvilke jobber man kan få med sosiologi?:/

Skrevet

Se for eksempel her happy.png

Skrevet (endret)

Hvis du ønsker jobb innen NAV, vil jeg anbefale deg å ta en titt på velferdsstudiet ved HiOA. Dette er et studie som er skreddersydd i forhold til NAV, og generelt innen det som har med arbeid og velferd :)

(Edit: Skriveleif)

Endret av Ametrin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...