celujo Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 Hei! Visste ikke helt om dette hørte til på Kropp og Helse eller her, så prøver jeg. Jeg har det siste halve året slitt veldig med tørr hodebunn, som også klør og svir i perioder, med mye flass/"snø". Til tider er det større flak. Jeg har prøvd Fungoral, som i starten funket til en viss grad, men nå er det tilbake sånn det var. Er det noen som har noen tips om produkter som kan virke? Evt hva det kan være? Har lest litt om psoriasis, men når jeg ser bilder på nettet er jo dette såkalte "skrekkeksemplarer", så er vanskelig å vite om det kan være det i en mildere grad.. Dette begynner å bli ganske frustrerende nå, så hadde blitt kjempeglad om noen hadde noen gode tips!
Magnifique Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Hei Kan først fortelle at det er forskjell på flass og tørr hodebunn. Flass er forusaket av en sopp, men det er ikke tørr hodebunn. Tørr hodebunn er det vanskelig å bli kvitt, mens man kan bli kvitt flass. Jeg har tørr hodebunn, og kan klø mye i perioder. Dette kan føre til små sår og mye irritasjon. Et tips er å la være å klø så mye, selvom jeg vet det er vanskelig! Ville også anbefalt å dra til et apotek, og spørre betjeningen etter en god shampoo som hjelper mot tørr hodebunn, eller flass (hvis det er det du har). Vanlige shampoo man får kjøpt i butikken (eksempelvis Head & Shoulders) inneholder mye parfyme, som kan irritere tørr hodebunn. Jeg ville derfor styrt unna disse. Er hele hodebunnen din kløende og irritert? Psoriasis må ikke nødvendigvis være over hele hodebunnen, men hvis du mistenker det, bør du kontakte lege. Jeg kan desv ikke anbefale deg noe en god shampoo, men kan gi tips om å ikke bruke for mye når du vaske håret, og skylle godt ut igjen etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå