Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #1 Skrevet 13. februar 2004 Har ikke prøvd stort annet enn å legge en farge over hele øyenlokket. Hvor skal man legge lysere og hvor mørkere? Trenger noen tips i legging av øyenskygge! Vet dere om noen smarte?
Gjest Étoile Skrevet 13. februar 2004 #2 Skrevet 13. februar 2004 En sikker "vinner" er å legge en lys skygge på hele lokket, og så en mørkere nyanse langs globelinjen og ut mot øyets ytterkant. Jevn de to fargene godt ut i hverandre, slik at det ikke er markerte skiller. Jeg synes det er best å bruke fingrene til dette, men du kan også bruke en børste. Deretter kan du legge en lys skimrende skygge som highligter på øyenbrynsbenet. En annen variant er å lage "sotete" øyne. Klassikeren er koksgrå/sort, men du kan også bruke andre farger. Dette passer uansett best til fest. Jeg legger lys skygge på hele øyenlokket, deretter kajal i samme farge som skyggen som skla brukes rundt hele øyet, også på våtkanten. Deretter legges litt skygge som en ramme rundt øyet, Men vær forsiktig på undersiden av øyet, kan lett se scary ut med for mye. Litt vanskelig å forklare, men håper du skjønner...
anyvold Skrevet 13. februar 2004 #3 Skrevet 13. februar 2004 Uff, her kunne jeg skrevet så mye, men jeg har ikke lov Kan ikke røpe yrkeshemmeligheter.... Men lys skygge på hele lokket helt opp til brynet, den mørkeste fargen i global-linjen og en mellomtone eller en helt annen farge i en C-skygge fra øyets ytterkant og til midt på pupillen, dus godt ut, legg gjerne skimmer like under brynet. Over øyet skal kajalen ligge 2/3 inn fra ytterkanten av øyet, under skal den kun ligge 1/3 inn fra ytterkant. (kan duses ut med en pensel for et naturlig resultat) Våt-eyeliner skal alltid legges rundt hele øyet. Dette er standard-reglene. Det er mange mange (!) måter å legge øyenskygge på, ut fra hvordan øyne du har. (mandeløyne, tettsittende øyne, vidt plasserte øyne, triste øyne, tunge øyelokk, utstående øyne, runde øyne, små øyne, store øyne, dyptliggende øyne, høytstående bryn, lavtstående bryn, claudia schiffer-øyne) Se gjerne på hjemmesiden min, der har jeg lagt ut bilder av noen av modellene jeg har sminket, kanskje det kan være til hjelp..!?! http://www.home.no/anyvold/brusefrukt.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå