Gå til innhold

Stemmer det at det er ti siffer i tlfnummer til Sverige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk nettopp tilsendt telefonnummer til en i Sverige som jeg skal kontakte i jobbsammenheng.

Det var ti siffer i nummeret (startet med null), noen som vet om dette stemmer?

Anonym poster: 2ebd2e724f426102326f241017ed7a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg også lurt på!

Skal taste hele sifferet (inkl +46) uansett om vi ringer fra Norge eller Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar:)

Hvis jeg er i Sverige og skal ringe nummeret, skal jeg ha med 0 i starten da?

Leifern: Har prøvd å google det, men fant ikke svaret jeg lette etter. Beklager hvis det irriterer deg, skjønner ikke helt hvorfor man ikke kan stille slike spørsmål her..

Anonym poster: 2ebd2e724f426102326f241017ed7a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silvermist

Ring nr du har fått, Som det står, hvis det starter med "0046".

Det nummeret hun fikk startet med null, deretter 9 sifre, totalt 10 sifre. Det startet ikke med 0046, altså retningsnummer.

Svenske telefonnumre starter med 0, deretter eksempelvis 735 468 394.

Nullen skal utelates når du ringer fra Norge/land utenom Sverige, det er kun retningsnummer 0046/+46 som skal legges til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent svar, men jeg lurte på det samme en gang i tiden og spurte min svenske venninne. I Sverige er det noen byer som har 8 sifre, noen 10 osv - de har noenlunde samme system som i England, hvor du må taste både landskode og by/områdenummer. Eksempelvis, da jeg var i England og skulle ha taxi fra Gatwick til den byen vi bodde, måtte vi taste nummeret til byen først for å bestille. Dette gjør vi jo i Norge og, hvor områder starter med samme siffer, forskjellen ligger derimot i innbyggertall og i Sverige varierer disse bykodene i lengde - noen har et siffer, noen to, noen tre osv.

Så, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...