Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer eller vet hvordan type folk det er som går på BI? Er det bare sossefolk som ryktene skal ha det til, eller er det mye "normale" folk der og?

Blir det dumt å begynne på BI hvis man er det helt motsatte av soss?

Anonym poster: e94733ade558c7b65b04ed711da5d89d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye sosser ja.. Men fler og fler "andre" de siste årene. Har blitt litt sånn at hvis man ikke vet hva man skal bli, så går man bare BI. Og veldig mange som har en kompis eller venninne som skal gå på BI, "så da gjør jeg det også".

Finner alle slags folk der. Sistnevnte gjeng, sossene, og de til slutt seriøse, som drømmer om varehandel/regnskap/økonomi. Ca like godt fordelt mellom de 3 gruppene spør u meg.

Anonym poster: d936e764cbd104ec639fa71463fbb165

Gjest puffy
Skrevet

Absolutt ikke :) Går på BI selv, og jeg vil si at det er litt for alle!

Skrevet

Skal begynne på BI selv nå til august! Var der innom engang, og skal innrømme at alt virket "perfekt". Føler det er et viss press til å kle seg best og ha det nyeste og beste innenfor alt! Men men.. får se hva som skjer da! Det viktigste er å være seg selv og ikke falle for presset antar jeg ;)

Skrevet

Jeg går på BI i Kristiansand, og der er det veldig få sosser, egentlig...

Skrevet

Jeg har studert på BI, og jeg føler meg veldig normal :rolleyes: Nå skal det sies at det var en del sosser på BI, men de fleste går på BI Nydalen, jeg studerte i Trheim.

AnonymBruker
Skrevet

Wannabe sosser, men også mange utlendinger :)

Anonym poster: 593a6e6ba5333e268620725acb3f7eb5

Gjest test123
Skrevet

Det er en myte. Det finnes all slags mennesker på BI.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke soss og trives godt på BI, Nydalen.

Anonym poster: 7de49e88666addd137adc2062dfaa971

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For gud skyld, ikke bruk ryggsekk !!!<br /><br /> Anonym poster: 583d71de6fe243d9611d89223c765483

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som har erfaringer med folk fra BI?

Anonym poster: e94733ade558c7b65b04ed711da5d89d

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr sosser?

Anonym poster: 2380d06d8b41dde30ce320efdc991468

Skrevet

Mest liksomsosser vel? Sossene er stort sett smarte nok til å komme inn på NHO. :)

• Liker 2
Skrevet

Mest liksomsosser vel? Sossene er stort sett smarte nok til å komme inn på NHO. :)

NHO?

Uansett, det er neppe noe direkte link mellom karakternivå og overklasseadferd.

Skrevet

Beklager, NHH!

Det er jo ikke veldig vanskelig å tenke seg at BI tar inn alt som kryper og går, de taper ikke noe på studenter som må gå lenger enn normert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, NHH!

Det er jo ikke veldig vanskelig å tenke seg at BI tar inn alt som kryper og går, de taper ikke noe på studenter som må gå lenger enn normert.

Vel, ikke alle vil studere i en konservativ og kristen regnværsby. Derfor velger noen BI i Oslo selv om de har karakterer nok til å komme inn på NHH. Skal ikke veldig mye å komme inn der nå lenger.

Anonym poster: 593a6e6ba5333e268620725acb3f7eb5

• Liker 2
Skrevet

Slutt å bruk det forferdelig stygge og teite ordet soss. Gått tre år på BI selv, anbefaler dog ikke skolen. Men der er alt av folk, både rikfolk og helt alminnelige folk, alle kjenner noen som går på BI. På BI i Oslo er det også masse ultendinger og mange utveklingsstudenter. Rikfolket er faktisk ikke så verst å komme over ens med heller, så spanderer de jo på byen, så det er jo helt ok.

Gjest Sakone
Skrevet (endret)

Noen masterprogrammer er det faktisk lettere å komme inn på ved NHH enn BI. For eksempel Master i regnskap og revisjon. Da trenger man kun C i 4 revisjonsfag, og resten kan være hva som helst. Hvor ved BI må man over 3.5 i snitt. Men generelt er det jo en stor forskjell på masterstudenter og bachelorstudenter.

Det er nok rimelig å si at særlig første året så er det nok mye rart som studerer på BI, men de fleste slappe studenter faller fort av.

Endret av Sakone
Skrevet

Jeg begynner 2. året på BI nå og jeg er ikke en soss. Synes ikke det er så mange sosser der heller, vanlige folk slik en ser på andre høyskoler vil jeg si. Er bare kjent med BI Trondheim jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...