Maetzii Skrevet 13. februar 2004 #1 Del Skrevet 13. februar 2004 La ut annonse på Dyrenett for en ukes tid siden om salg av noen av kjæledyrene mine (fordi det er mulig at jeg må flytte til et sted jeg ikke har plass til dem ganske snart). Mistenker at jeg satte litt lav pris, da jeg har fått noen-og-tredve henvendelser alt. Mange henvendelser er i utgangspunktet positivt. Men alle sammen ser ut til å være fra folk som enten ikke kan lese, ikke kan skrive, ikke aner hvordan man skal skrive et brev, eller som allerede har bestemt at de vet mye mer om dyrene mine enn jeg gjør.. Omtrent halvparten av mailene er skrevet på rent fjortisspråk, "jg er int" gir ikke meg inntrykk av at vedkommende er særlig voksen og ansvarlig akkurat. (fordommer kanskje?) Jeg skrev klart og tydelig at dyrene måtte hentes, allikevel står det i 1/4 av mailene forslag til hvordan jeg skal sende dem - de fleste innebærer å frakte dyrene med fly. Jeg bor 2 timer fra nærmeste flyplass, har ikke bil, og dessuten tviler jeg på at dyrene tåler en flytur. Å sende dyr i posten har jeg fått beskjed om at ikke er lov, og en tur med tog har de bare sjanse til å overleve midt på sommeren. Uansett har jeg skrevet at jeg ikke VIL sende dem, er det vanskelig å respektere? I tillegg har omtrent 1/3 skrevet "om du ikke har solgt dem enda, ring meg" + telefonnummeret sitt. Ikke et ord om at de er interessert i å kjøpe dyrene engang... (Faktisk er det de færreste som har klart å inkludere i mailen hva den gjelder, de fleste er nettopp sånn: Ikke noen overskrift, og dyrene er referert til som "de". Om jeg nå hadde prøvd å selge to ting samtidig hadde jeg altså ikke hatt noen anelse om hva de ville ha.) *grrrrr* Er dette standardmåten å skrive mailer på for tiden? Er jeg bare uheldig? Eller er det mange som får/skriver slike henvendelser når de skal kjøpe/selge dyr? Noen tips om hva jeg kan gjøre for å få ordentlige svar fra tilsynelatende voksne mennesker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 13. februar 2004 #2 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har fått inntrykk av at det er nesten bare fjortisser på dyrenett. Det ser man fort på skrivemåten. Har du prøvd www.finn.no? Det koster bare 25kr for en annonse som blir liggende i en mnd. Tror du treffer på mer voksne folk der. Hva slags dyr er det du skal selge forresten? Det er jo mange foreninger (hundeklubber o.l) som har mulighet for annonsering på sidene sine. Det er jo verdt et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå