Mafalda Skrevet 20. juli 2012 #1 Skrevet 20. juli 2012 (endret) Følger ikke så mange personer eller filmer/bøker/steder på Facebook, men nok til at jeg har lagt merke til de utrolig mange postene med rett og slett null verdi annet enn å lage dårlig stemning. For all del, sarkasmer kan være moro, og i reelle debatter/diskusjoner (som på KG) er det fort gjort å ta litt av- har gjort det selv også Men slike Facebook-kommentarer som har absolutt null innold annet enn å være frekk/kjip/negativ klarer jeg ikke se poenget med. Hvis du misliker Cristiano Ronaldo, Hunger Games eller Grljotlegrua Hyttekompleks, hvorfor i alle dager har du da behov for å følge dem og slenge ut "CR7 is gayyyyy!" "Hunger jævla drittGames ass!" og "Grljotlegrua suger!" hver gang de poster noe? Hadde det inneholdt et snev av konstruktiv kritikk hadde det vært noe annet, men det meste er jo fullstendig meningsløst. Er det rett og slett sånn at mennesker har et generelt behov for å tømme seg for dritt? Eller at noen mennesker har det? Min forrige sjef pleide alltid å si "Det er bedre at de skriver hatbrev til oss enn at de drar hjem og banker kjerringa"- var han inne på noe? Tillegg: litt usikker på om dette skal være her, eller om det egentlig er mer Generell debatt-mat. Men den blir vel flyttet hvis nødvendig Endret 20. juli 2012 av Mafalda 1
andy capp Skrevet 20. juli 2012 #2 Skrevet 20. juli 2012 Jeg tror det kan ha flere årsaker at slike innlegg dukker opp. Noen har et enormt behov for oppmerksomhet, og lever etter regelen om at all PR er god PR. Andre har ikke tatt inn over seg at forskjellige arenaer krever forskjellige måter å oppføre/uttrykke seg på. Ser ut til at enkelte tar sin daglige være- og talemåte med seg inn i sosiale mediene. Da får du slike som skriver akkurat det de ville sagt til sin nærmeste venn, kjæreste eller lignende. Uten tanke på at det er et veldig stort antall personer der ute som står som mottaker av noe som egner seg best i veldig private settinger. Atter andre har så dårlig utviklede sosiale ferdigheter at de rett og slett ikke skjønner at det bare er helt feil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå