Gå til innhold

Blir du irritert når telefonintervjuere ringer deg?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal søke på en jobb som telefonintervjuer.

Lurer på om dere blir like irritert da de ringer som hvis det ringer en selger? Jeg sier alltid ja til å bli intervjuet hvis de ringer (hvis det passer), synes faktisk det er litt morsomt! :-)

Hvis noen her har jobbet med det, vil du fortelle litt om hvordan det var? Mye kjeft å få? Ble du fort lei?osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, intervjuing er helt ok, men undersøkelsen må velformulert og relevant.

Fx ble jeg en gang spurt om Oslo sporveier og måtte si min mening om en linje jeg hadde tatt én gang og tilfeldigvis var den siste jeg hadde tatt. Ikke den jeg tok hver dag ellers. Sånn blir litt teit.

Jeg kan også bli litt irritert når jeg blir spurt om inntekt - ja, jeg skjønner det er vesentlig, men det hender at jeg ikke svarer på det - eller svarer hva jeg synes jeg burde ha tjent... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes undersøkelser er greit, men telefonselgere er noe dritt. Særlig når de tar "kompistonen" som om vi har kjent hverandre i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg blir ikke irritert når telefonintervjuere ber om non minutter. Enten passer det, eller så passer det ikke! Men, så er jeg av den nyskjerrige typen og sier ofte ja - og jeg HAR jobbet med det samme (mange år siden). En helt grei jobb, hyggelig miljø, frihet til å jobbe lite eller mye, og jeg synes ikke det var mye irritasjon eller kjeftesmeller der ute...

Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke vil bli intervjuet (på gata eller telefon) er det bare å si at du er journalist - de har nemlig ikke lov til å intervjue journalsiter (Don't ask why)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ok, for de tar som regel nei for et nei.

Har hørt det kan være vanskeligere å jobbe på slike steder enn de stedene som driver med salg, fordi det er hyggeligere arbeid med fast lønn, dermed er det vanskeligere å få mange vakter (mange om beinet).

Kjenner en som byttet til salg bare for å kunne få jobbet litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt ok å svare på undersøkelser både på telefon og på gata, og gjør det såsant jeg har tid når de ringer eller stopper meg.

Jobbet såvidt som telefonintervjuer en høst for noen år siden, synes det var helt ok. Kunne aldri i livet jobbet med telefonsalg, og svarer konsekvent nei med en gang når det ringer selgere til meg. Samme hva de skal selge og hvor billig det er.

Det gikk greit å jobbe som intervjuer en periode, jeg lærte meg raskt hvordan jeg kunne forklare sinte personer forskjellen på salg og intervju, og det at hvis man sier "Nei, jeg har ikke tid nå" så ringer vi bare tilbake, men hvis du sier "stryk meg fra listen" så ringer vi ikke igjen. Utrolig hvor mange som ikke klarer å forstå det der selv, men de fleste skjønner det når man forklarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervjuere er helt ok. De spør alltid pent om jeg har tid til å svare så da svarer jeg enten ja eller nei.

Telefonselgere kan være greie nok de og hvis de tar et nei for et nei, men det er desverre sjelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes spørreundersøkelser over telefon er morsomt og om det ikke passer når de ringer spør jeg gjerne om de kan ringe litt senere i stedet og det tar de med godt humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Jeg liker faktisk spørreundersøkelser jeg - og er som regel med...

Liker ikke telefonselgere - så det sier jeg nei - UANSETT hva det er...

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rekker jeg ikke, (å bli irritert) jeg legger på røret uten ett ord, straks de har presentert seg...

Men vekkes jeg før klokken ett i helgene, eller telefonen ringer når jeg sover - blir jeg ikke særlig blid. Som regel har jeg husket å dra ut kontakta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irriterer meg kjempemye-. Og jeg tenker at det kan da ikke være særlig til resultater de får heller - for hvis alle er som meg, da blir det regelrett feil. Jeg bare sier noen tall og gidder ikke egentlig høre etter hva de sier.

Men jeg svarer for å slippe at de ringer igjen og igjen - men det er søren ikke greit at de ringer til alle døgnets tider nei. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
Men jeg svarer for å slippe at de ringer igjen og igjen - men det er søren ikke greit at de ringer til alle døgnets tider nei. :evil:

Det er bare å be om at de IKKE skal ringe deg igjen det.

Ikke si "jeg har ikke tid nå", for da ringer de tilbake, selvsagt, men si at du IKKE VIL SVARE, så skal de ikke ringe tilabke. Når du bare jatter tull med dem, de er jo bare dumt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot (korte) spørreundersøkelser, men telefonsalg liker jeg ikke, uten å bli irritert på dem. Vi registrerte oss mot telefonsalg for flere år siden og har ikke fått en eneste slik telefon siden, og det er bare bra. På gata sier jeg bare raskt "nei" og går jeg bare rett forbi de som står der og vil ha Redd Barna-faddere, intervjuere eller andre ting.

En gang fikk jeg en intervjuer på døra og sa faktisk ja, akkurat da kom jeg på at klær hang til tørk i gangen, det lå skitne tallerkener/glass, bananskall og middagsrester utover hele stuebordet, pappesker og papirbiter (katten liker å rive papir) og støvsuger slengt utover stue gulvet og på kjøkkenet stod oppvasken til taket. Skikkelig flaut når han flyttet litt på glass og dyttet bananskall unna med pennen sin for å få plass til papirene. Og som om ikke det var nok så begynte katten vår å rive og klore i stykker alle papirene hans som han hadde lagt fra seg på sofaen og bet ham når han prøvde å redde dem. :oops: Men, han var da veldig hyggelig (særlig siden han fortalte at de fleste er skikkelig uhøflige og slenger døra i ansiktet på ham), selv om spørreundersøkelsen ikke var spesielt interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...