Gå til innhold

Brennkopper

Fremhevede innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

... Hva er egentlig det? Jeg vet at det er noe kviselignende greier som stikker og svir, men hva ER det, egentlig? Er det en bakterieinfeksjon? Hva kan gjøres for å lindre det, og få det til å gå fortere over? Smittsomt?

Jeg har det ikke selv, men daten min i går hadde det, og han turte nesten ikke klemme meg en gang, i frykt for å smitte meg. :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempesmittsomt! Jeg har selv hatt det, og det er grusomt. Store væskende sår som klør noe innmari...Behandles med antibiotika.

Skrevet
Kan en få arr fra sårene?

Ja, man kan få arr, i hvertfall hvis man klør på de. Når jeg var liten hadde jeg vannkopper, og klør man masse på disse kan de "gå over" til å bli brennkopper. Jeg hadde én som jeg klødde no sinnsykt på og har fått ett arr som er like synlig nå over 20 år etterpå.

Skrevet

Nå er det ikke den fysiske kløingen som gjør at man kan få brennkopper, men det at man får en såkalt sekundærinfeksjon. Dette kan skje med alle slags sår, og også når man klemmer på kviser med hender som ikke er rene.

Brennkopper er ofte væskende sår med gulaktige skorper, og det er SVÆrt smittsomt.

Her står det litt mer info, og bilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...