Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i 6 år hatt en tatoveringskisse klar, til ryggen. Men i en alder av 23 har jeg ennå ikke fått tatt den, og heller ikke skiftet mening.

Det som holder meg tilbake er stadige utbrudd av dype byllekviser, småkviser og 2 hudormer i området. Noen som vet om jeg kan tatoveres likevel?

Utrolig plagsomt å ha dette problemet, og ikke har jeg noen ideer på hvordan bli kvitt dette. Kommer ikke til med kremer der, snakk om midt mellom skulderbladene, litt nedfor det området.

Tusen takk for evt svar :-)<br /><br /> Anonym poster: 83d18982ed3e184943c47b64deb719e1

Videoannonse
Annonse
Gjest Maneater?
Skrevet

Hva om du tar tattooen en annen plass hvor du ikke plages like mye med det? :-)

Skrevet

Tror ikke du får en seriøs tattovør til å arbeide med en sånn hud. Har du alvorlige hudproblemer kan legen din hjelpe deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hva om du tar tattooen en annen plass hvor du ikke plages like mye med det? :-)

Har vurdert det, men alltid hatt et håp om at ryggen skal forbedre seg ;) Det er ikke snakk om en stor tatovering, så den er flyttbar altså, men ryggen er min mest anonyme plass :-)

Tror ikke du får en seriøs tattovør til å arbeide med en sånn hud. Har du alvorlige hudproblemer kan legen din hjelpe deg.

Synd å høre, men jeg tror deg. Får ikke de store kvisene akkurat der jeg har hatt lyst til å plassere den, men den plassen er hjemsøkt av kun de to hudormene. Det er skuldrene som har kvisene- men vet at ryggen ikke ville blitt vist frem selv med tatovering pga de stygge naboene.

Har vært hos lege, fikk tetracykliner. Hjalp ikke :-(

Takk for svar. Ts<br /><br /> Anonym poster: 83d18982ed3e184943c47b64deb719e1

Skrevet (endret)

Jeg ville vurdert en tur til hudlege og få isotretinoin kur. Den har en del bivirkninger, men hvilken av disse du får og hvor sterke de er er individuelt. Personlig mener jeg isokuren er verdt det. :hjerte:

Når det gjelder komedonene så kan kanskje disse klemmes ut. Noen sitter bedre enn andre og det kan gjøre litt vondt. Bli god og varm så porene åpner seg (feks treningsøkt eller badstue) og så få en til å forsiktig klemme de ut. Ha noe over neglene som feks en tynn genser eller papir.

:sjenert:

Endret av DesertRose
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vurdert en tur til hudlege og få isotretinoin kur. Den har en del bivirkninger, men hvilken av disse du får og hvor sterke de er er individuelt. Personlig mener jeg isokuren er verdt det. :hjerte:

Når det gjelder komedonene så kan kanskje disse klemmes ut. Noen sitter bedre enn andre og det kan gjøre litt vondt. Bli god og varm så porene åpner seg (feks treningsøkt eller badstue) og så få en til å forsiktig klemme de ut. Ha noe over neglene som feks en tynn genser eller papir.

:sjenert:

Den ene hudormen(komedon) har vært der siden jeg var 14 år og deromkring, og blitt klemt ut av maaaaange i årene etter det :smilorange: Men ikke om den vil bort! Den siste har slengt seg ved siden av ila det siste året, og det er også det siste året hvor den urene huden min har blitt et sirkus! Før kunne jeg lett sminke over det meste, men fikk satt inn en hormonspiral og etter det eksploderte det. Venter på å få den fjernet, skjønte forrige uke hvorfor jeg har fått en økning i kviseproblemet mitt.

Isotretinoin kur har vært opp til vurdering, men jeg er for redd for bivirkningene, rett og slett. Leste en annen tvilte på at det kom til å fungere siden kvisene hennes var hormonbaserte- og da tvilte jeg selv.

Men en dag må jeg vel bare innse at kanskje jeg skulle prøvet det ut selv :sminkedokke:

I neste innlegg skal jeg poste et bilde av ryggen min, må bare få den over på pc først..

Anonym poster: 83d18982ed3e184943c47b64deb719e1

AnonymBruker
Skrevet

Der hvor jeg har tegnet en svart sirkel, er altså planlagt plassering av min tatovering :)

Vanskelig å ta bilde selv, men det er midt på ryggen ca der den svarte sirkelen er.

Huff det er til å gremmes av!

TS-

Skrevet

Hudormene trenger du ikke bekymre deg for, men kvisene og byllekvisene er et stort problem om du vil tatovere deg.

Ikke bare fordi det er problematisk for tatovøren å tegne, eller at tatoveringen kan bli stygg pga kviser i groperioden, men også fordi du kan risikere betennelser.

Akkurat der du har tegnet plass til tatoveringen, ser det relativt kvisefritt ut, men du må nesten høre med tatovøren om han/hun vil tatovere deg når huden din er som den er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hudormene trenger du ikke bekymre deg for, men kvisene og byllekvisene er et stort problem om du vil tatovere deg.

Ikke bare fordi det er problematisk for tatovøren å tegne, eller at tatoveringen kan bli stygg pga kviser i groperioden, men også fordi du kan risikere betennelser.

Akkurat der du har tegnet plass til tatoveringen, ser det relativt kvisefritt ut, men du må nesten høre med tatovøren om han/hun vil tatovere deg når huden din er som den er.

TS: Det er faktisk helt kvisefritt der, og har aldri hendt, at jeg får slike kviser som de rundt akkurat i det området jeg vil ha tatoveringen. Men i det området er det disse to hudormene som spøker..

Du ga meg et veldig positivt svar, ville med bildet høre om all håp var ute. Men med dette sagt så stikker jeg innom tatovøren til uken for å høre om hva de/han/hun forteller. Takk :) Krysser fingre for at jeg blir kvitt dette snart og at jeg får min etterlengtede tegning..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...