Gå til innhold

Hund som ikke spiser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en voksen hund, som nå ikke har spist mat på 4 dager, før det gikk det 2 dager før hun spiste... Jeg prøvde godbiter tidligere i dag, og de sklei rett ned.. Ute spiser hun også greitt som om hun skulle vært en ku :P tidligere i dag ville hun ut, men da kun for å spise gress, så ville hun inn igjen... Avføringen er som nomal, og hun tisser som normalt..

Noen som har vært borti lignende? skal jeg bare se det an, og når skal jeg eventuelt tilby henne noe annet å spise.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme selv.... :( tispa mi har småspist nå i over 2 uker, vært hos veterinær men hun foreslo at vi bare skulle bytte for. Så nå prøver jeg ut et for som har 33 % fett, og i tillegg blander jeg med vom. Hun spiser det, men jeg må ta veldig små porsjoner - hvis ikke vil hun ikke spise. Så krysser fingrene for at det bedrer seg med tiden :)

Er hunden din for tynn? Er den veldig aktiv? Sjekk fettinnholdet på foret ditt, viktig at det ikke er for lite fett der... Prøv å blande med vom eller noe annet, og sjekk om hunden din liker det :) bløte opp foret igjen kan du jo også.

Hvis ingenting bedrer seg, så burde du ta en tur til veterinæren med hunden din for å se om det kanskje er noe annet som ligger bak spisevegringen.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom noen av mine dyr ikke hadde spist på FIRE dager hadde jeg for lengst vært i kontakt med dyrlege i alle fall.

Anonym poster: 71d8dde79a0a95a9cc1274b72210fab9

Skrevet

AB: jeg har snakket med vet, de sie man bare skal se det ann.. e akkurat som mennesker, de kan misste matlysten inimellom de også..

• Liker 1
Skrevet

Sliter med det samme selv.... :( tispa mi har småspist nå i over 2 uker, vært hos veterinær men hun foreslo at vi bare skulle bytte for. Så nå prøver jeg ut et for som har 33 % fett, og i tillegg blander jeg med vom. Hun spiser det, men jeg må ta veldig små porsjoner - hvis ikke vil hun ikke spise. Så krysser fingrene for at det bedrer seg med tiden :)

Er hunden din for tynn? Er den veldig aktiv? Sjekk fettinnholdet på foret ditt, viktig at det ikke er for lite fett der... Prøv å blande med vom eller noe annet, og sjekk om hunden din liker det :) bløte opp foret igjen kan du jo også.

Hvis ingenting bedrer seg, så burde du ta en tur til veterinæren med hunden din for å se om det kanskje er noe annet som ligger bak spisevegringen.

HUn går på slankefor, fordi hun er litt overvektig. HUn e steriliset, så hun legge på seg av absolutt ingen ting.. HUn spiste litt av maten sin igår kveld, men i dag ha hun ikke spist noe enda..

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å fôre med vom iblandet grønnsaker som fyll for slanking uten å bruke tørrfôr? Eller råfôring med bein, kjøtt og innmat?

Anonym poster: 3739ccfc23bde38871ad644b32be2f7e

Skrevet (endret)

Jeg trodde de spiste gress når de har litt vondt i magen? Kan jo være det bare er det, og at det snart blir bra igjen:) Så lenge hun drikker vann, har vanlig avføring og ikke kaster opp tror jeg ikke jeg ville blitt superbekymret. At hun spiste litt igjen i går kveld er vel et godt tegn:) Blir det ikke bedre og det er veldig uvanlig for henne ville jeg tatt en tur til dyrlegen da, man vet jo aldri.

Kanskje du kan gi henne litt kylling og ris, det mener jeg skal være lett fordøyelig. Eller gi henne våtfor som hun sikkert synes er mer nam og derfor spiser:)

Endret av SoftKitty
Skrevet

Prøv å fôr med Norwegian Polar eller rått kjøtt diett.

Hvordan hund er det, og hvor gammel er den?

Skrevet

Vi har samme problem når tispen nærmer seg løpetid eller er syk. Hun spiser dårlig om hun f.eks. har ørebetennelse eller slike ting, i tillegg til løpetid som nærmer seg som sagt. Hun vil ha godbiter, men ikke fôr. Bytting av fôr har heller ikke hjulpet oss. Men hun spiser alltid til slutt. Bare sørg for at hun drikker.

Skrevet

Når hadde hun løpetid?

Min ble slik et par uker etter løpetid. Det varte i 2-3 uker før hun ble seg selv igjen.

Hun spiste lite, var slapp og virket deprimert.

Jeg var kjempenervøs etter en tid, men veterinæren sa det var en variasjon av innbilt svangerskap.

AnonymBruker
Skrevet

Tida vår er også matlei i perioder. Ikke så lett å bytte for til henne heller, for hun har sart mage, og hittil har vi funnet kun ett for hun tåler.

Det jeg har funnet ut er den beste metoden for å få henne til å spise, er at jeg gir relativt lite av gangen, og at jeg setter maten bort hvis hun ikke viser interesse for den. Lar det gå noen timer før jeg tilbyr mat igjen. Hun får mat morgen og kveld, og det hender det går et par dager uten at hun spiser, men oftest er det sånn at hun ikke spiser før til kvelden. Da får hun likevel ikke mer enn vanlig porsjon, for da er det større sjanse for at hun vil spise igjen morgenen etter.<br /><br /> Anonym poster: 2ca9fcdd43a76309fd0f1f30f8a061cb

AnonymBruker
Skrevet

Tida vår er også matlei i perioder. Ikke så lett å bytte for til henne heller, for hun har sart mage, og hittil har vi funnet kun ett for hun tåler.

Det jeg har funnet ut er den beste metoden for å få henne til å spise, er at jeg gir relativt lite av gangen, og at jeg setter maten bort hvis hun ikke viser interesse for den. Lar det gå noen timer før jeg tilbyr mat igjen. Hun får mat morgen og kveld, og det hender det går et par dager uten at hun spiser, men oftest er det sånn at hun ikke spiser før til kvelden. Da får hun likevel ikke mer enn vanlig porsjon, for da er det større sjanse for at hun vil spise igjen morgenen etter.<br /><br /> Anonym poster: 2ca9fcdd43a76309fd0f1f30f8a061cb

Tida vår er også matlei i perioder.

Det skulle selvfølgelig stå tispa...<br /><br /> Anonym poster: 2ca9fcdd43a76309fd0f1f30f8a061cb

Skrevet

Prøvd med vom & hundemat eller norwegian polar?

Jeg har hatt andre veien nå, en hund som ble lei v&h så jeg tilsatte tørrfor, da ble brått apetitten mye bedre igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...