Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hadde dere stilt dere til at en mannlig, voksen jomfru hadde donert sæd til en sædbank? Han ville da blitt biologisk far uten noensinne å hatt sex. Er det umoralsk eller galt på noen som helst måte hvis årsaken er at det er den eneste måten han kan få spredd genene sine på?

Det bør nevnes at mennen er frisk og rask, men har noen psykiske problemer i tillegg til sosial angst, noe som er årsaken til at han er jomfru i voksen alder.

Anonym poster: 945ba2c3a468e1511ce8346ebd6a3df6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker med psykiske problemer i den grad bør ikke donere sæd. Det er veldig usikkert hvilke lidelser som er arvelige eller ikke og det er rett og slett sånne ting man bør unngå om man skal donere egg og sæd.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Mennesker med psykiske problemer i den grad bør ikke donere sæd. Det er veldig usikkert hvilke lidelser som er arvelige eller ikke og det er rett og slett sånne ting man bør unngå om man skal donere egg og sæd.

Joda. Men hvis dette er den eneste måten man få spredd genene sine på er det vel greit? Det er heller ikke snakk om alvorlige lidelser, kun litt sosial angst og tidvis litt depresjoner. Ingenting som hemmer bortsett fra i enkelte sosiale situasjoner. I likhet med at mange kvinner ønsker å bli mor ønsker mange menn å bli far. Hvis dette er det eneste alternativet er det vel ok?

Endret av auto
AnonymBruker
Skrevet

Aldeles ikke ok.

Dette er egoisme på høyt nivå.

Anonym poster: 06f9d9f61c74234fed9aeaae7618ab7c

• Liker 11
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Hvorfor skal man spre genene sine på den måten? Då må du i så fall opplyse om dine problemet, alt annet er umoralsk.

• Liker 6
Skrevet

Nei. Det er ikke greit. Ingen person ville hatt genene hans fra en spermbank. Dermed måtte han lyve. Ikke greit.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Joda. Men hvis dette er den eneste måten man få spredd genene sine på er det vel greit? Det er heller ikke snakk om alvorlige lidelser, kun litt sosial angst og tidvis litt depresjoner. Ingenting som hemmer bortsett fra i enkelte sosiale situasjoner. I likhet med at mange kvinner ønsker å bli mor ønsker mange menn å bli far. Hvis dette er det eneste alternativet er det vel ok?

Sammenligner man dette med åpningsinnlegget blir det jo en gigantisk selvmotsigelse.

Fyren er så fullstappet av psykiske problemer at han aldri har klart å ha sex, han kommer neppe til å få seg dame med mindre dama er aseksuell og dette er egenskaper man kan risikere at de stakkars ungene arver.

Det er ikke en menneskerett å spre genene sine.

Anonym poster: 06f9d9f61c74234fed9aeaae7618ab7c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt sæden din.

Det tror jeg heller ingen andre ville hatt.

Anonym poster: 98bb990b67be54588425329179aee134

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt sæden din.

Det tror jeg heller ingen andre ville hatt.

Anonym poster: 98bb990b67be54588425329179aee134

Er klar over det. Er jo en grunn til at man er jomfru. Men er man egentlig nødt til å opplyse om sånne forhold til sædbanken? Hvis ikke er jo saken biff.

Skrevet

Selvsagt må du opplyse om det. All relevant medisinsk historie, din og din families, må opplyses om.

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt må du opplyse om det. All relevant medisinsk historie, din og din families, må opplyses om.

Men det er jo ikke snakk om en medisinsk diagnose. Jeg går ikke på noen medisiner og mine sosiale ferdigheter skyldes nok mer personligheten min mer enn mine gener. Så da spiller det vel ingen rolle? Ønsker ikke å dø barnløs og dette ser ut til å være min eneste mulighet. Jeg tror jeg kommer til å gjøre det. Når ungen blir atten og ønsker å finne ut hvem sin biologiske far er skal jeg stå der med åpne armer og forhåpentligvis få ett forhold til han/henne.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Men det er jo ikke snakk om en medisinsk diagnose. Jeg går ikke på noen medisiner og mine sosiale ferdigheter skyldes nok mer personligheten min mer enn mine gener. Så da spiller det vel ingen rolle? Ønsker ikke å dø barnløs og dette ser ut til å være min eneste mulighet. Jeg tror jeg kommer til å gjøre det. Når ungen blir atten og ønsker å finne ut hvem sin biologiske far er skal jeg stå der med åpne armer og forhåpentligvis få ett forhold til han/henne.

Kære deg. Personlighet er også arvelig.

Skrevet

Dere snakker jo som om lettere angst og deperisjoner er unormalt. Det kan den ev ungen få uansett!

• Liker 3
Skrevet

Og? Mye man kan få uansett. Det betyr ikke at man vil øke sjansene.

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Du kan ikke donere sæd med baktanker om å bli pappa. Hvis det er pappa du vil bli får du heller prøve å etterlyse noen som trenger en "donor" da og bli kjent med de på forhånd. Man har ikke noen garanti for å få et frisk barn, men når den man får barn med har da krav på å vite om sykdommer og tilstander som kan være genetisk arvelig. Jeg har mine feil selv, men ville aldri funnet på å få barn med en fyr uten å opplyse om disse på forhånd.

Skrevet

Du vil bli screenet før du overhodet kommer så langt vil jeg annta. Med tanke på hvor vanlig psykiske lidelser er og hvordan det kan finnes egoistiske personer med et primal-instinkt om å spre sine gener som du kaller det - så har de måter å fange opp slikt.

Du bør virkelig komme deg til psykolog og komme i terapi. For din egen skyld og andres. Du virker jo såpass boarderline at du synes det er greit å skade andre mennesker inndirekte for din egen gledes skyld.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Trodde eugenikk var uglesett nå til dags, men der tok jeg tydeligvis feil... <br /><br /> Anonym poster: 8ca84e3a67bfa608a60b22acaafbebee

Skrevet

Tsk. Du kan da ikke si at foreldre skal ønske seg større sjanser for syke barn når de kan unngå det. Det er ikke eugenikk,det er normal fornuft.

Gjest Anna.S
Skrevet

Har du lyst til å bli pappa eller har du et behov for å spre genenene dine videre uten at du har noe kontakt med barnet?

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Hvis jeg skulle fått barn via donorcæd hadde jeg vært ekstra kresen på genene til donoren, i forhold til hvis jeg var forelsket i en mann og derfor ville ha barn med han.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...