Gjest asanti Skrevet 25. februar 2013 #1901 Del Skrevet 25. februar 2013 Det er veldig godt å vite at det nå er i orden for samboer. Det som i verste fall kan skje nå er at han bare får en uke hjemme etter lille er kommet til verden om det blir lang overtid, men heller det enn at han går glipp av alt. Nå som dagene bare blir tyngre og tyngre skal det bli godt å ha døgnhjelp de to siste ukene før termin. Fint bilde av deg og magen Tekola! Ser utrolig deilig ut med sol. Heldiggris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 25. februar 2013 #1902 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Det er veldig godt å vite at det nå er i orden for samboer. Det som i verste fall kan skje nå er at han bare får en uke hjemme etter lille er kommet til verden om det blir lang overtid, men heller det enn at han går glipp av alt. Nå som dagene bare blir tyngre og tyngre skal det bli godt å ha døgnhjelp de to siste ukene før termin. Fint bilde av deg og magen Tekola! Ser utrolig deilig ut med sol. Heldiggris. Ja min mann hadde ikke fri etter fødsel. Fikk bare 1 dag dekket av jobb! Fødte på lørdag, og han måtte på jobb på mandag, men kom ned på sykehuset noen timer hver dag. Vi bor over 1,5 time fra sykehuset og han jobber skift så ble ikke så mye tid siden han naturligvis hadde kvelden på jobb Kom hjem på onsdags ettermiddag så da tok han ulønnet resten av uken. Merker jeg gleder meg til å ha han hjemme 2 uker etter fødsel denne gangen Men det gikk sist også og man kom fort inn i en liten rutine. Men siden jeg hadde keisersnitt så var jeg ganske avhengig av litt støtte i ny og ne. Så godt med gode venner og familie.. ______________________________________ Så fint bilde av deg og magen Tekola Endret 25. februar 2013 av Smørblomst82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 25. februar 2013 #1903 Del Skrevet 25. februar 2013 Bør vi lage en fødeliste/opprop av noe slag? Er jo en del som nærmer seg nå.. Innhold kan være: - Navn - Termin dato - Symptomer på fødsel - Fødselsdato - Gutt/ jente -Str. - Fødelselshistorie Noen som har forslag til hvordan utforme noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 25. februar 2013 #1904 Del Skrevet 25. februar 2013 Ja min mann hadde ikke fri etter fødsel. Fikk bare 1 dag dekket av jobb! Fødte på lørdag, og han måtte på jobb på mandag, men kom ned på sykehuset noen timer hver dag. Vi bor over 1,5 time fra sykehuset og han jobber skift så ble ikke så mye tid siden han naturligvis hadde kvelden på jobb Kom hjem på onsdags ettermiddag så da tok han ulønnet resten av uken. Merker jeg gleder meg til å ha han hjemme 2 uker etter fødsel denne gangen Men det gikk sist også og man kom fort inn i en liten rutine. Men siden jeg hadde keisersnitt så var jeg ganske avhengig av litt støtte i ny og ne. Så godt med gode venner og familie.. Det må ha vært tungt ja. Så skjønner godt at du gleder deg nå. Nå idag når vi var på butikken var det akkorat så om jeg kjenner nedpress eller hva det nå enn er. Så lenge jeg kjenner at lille beveger seg og det ikke er noe blod så er jeg rolig. Men jeg liker generelt ikke at det skjer ting med kroppen som jeg ikke nøyaktig vet hva er. Følelsen er iallefall trykk nedover når jeg røyser meg og går, det presser på blæra ganske mye og enkelte ganger stikker det en del. Forslag til hva det er eller? En slik liste hadde vært kjekt ja. Kanskje det enkleste er å opprette en ny tråd der vi legger inn termin,status osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 25. februar 2013 #1905 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Fine magebilder Stine889 og Tekola Jeg syntes det er så koselig med magebilder Her er bilde av meg, tatt for 10 minutter siden, føler at jeg ser ut som den onde sjøheksa i Den lille havfruen, Ursula i denne sorte kjolen Men dette er min mage i 35+4: Edit: bildet blir enormt! Må prøve å få forminsket det på et vis.. Men hvordan? Endret 25. februar 2013 av Little princess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 25. februar 2013 #1906 Del Skrevet 25. februar 2013 Det må ha vært tungt ja. Så skjønner godt at du gleder deg nå. Nå idag når vi var på butikken var det akkorat så om jeg kjenner nedpress eller hva det nå enn er. Så lenge jeg kjenner at lille beveger seg og det ikke er noe blod så er jeg rolig. Men jeg liker generelt ikke at det skjer ting med kroppen som jeg ikke nøyaktig vet hva er. Følelsen er iallefall trykk nedover når jeg røyser meg og går, det presser på blæra ganske mye og enkelte ganger stikker det en del. Forslag til hva det er eller? En slik liste hadde vært kjekt ja. Kanskje det enkleste er å opprette en ny tråd der vi legger inn termin,status osv? Det er nok modning og press. Den lille kommer stadig lengre ned og det kan presse på nerver o.l. Noen ganger kan det føles som dem leiker med strikkepinner inni der Det vil skje mange forandringer fremover som du ikke vet hva er og du vil nok kjenne mer press og diverse. Men ikke noe å være redd for. Ta det opp med JM neste gang du er der så slapper du nok litt mer av .) Vi har dessverre ikke så mye kontroll fremover.. Den lille og kroppen forbereder seg og det kan vare lenge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 25. februar 2013 #1907 Del Skrevet 25. februar 2013 Det er nok modning og press. Den lille kommer stadig lengre ned og det kan presse på nerver o.l. Noen ganger kan det føles som dem leiker med strikkepinner inni der Det vil skje mange forandringer fremover som du ikke vet hva er og du vil nok kjenne mer press og diverse. Men ikke noe å være redd for. Ta det opp med JM neste gang du er der så slapper du nok litt mer av .) Vi har dessverre ikke så mye kontroll fremover.. Den lille og kroppen forbereder seg og det kan vare lenge.. Må bare venne meg til tanken om enda litt mindre kontroll over kroppen. Uvant. Ble en sofahvil nå etter middag. Helt utslitt av en liten tur i banken og på butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 25. februar 2013 #1908 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Hadde første time hos jordmor i dag, følte virkelig at hun tok seg bedre tid til å prate og gi gode svar på spørsmålene våre enn fastlegen. Var ikke fult så behagelig når hun skulle sjekke hvordan bebisen lå, ta mål eller høre på fosterlyd da jeg ble skikkelig uvel av å måtte ligge på ryggen. Alt var bra, hodet ligger nedover og nesten festet. Endret 25. februar 2013 av Myrvandrer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 25. februar 2013 #1909 Del Skrevet 25. februar 2013 Så fine mager! Her er det også mye nedpress, stikninger og kynnere. Får ikke gått noe særlig uten krykker nå, og uansett er det noen meter deretter pause. Da kjennes det ut som strikkepinner lurer rundt nedi der, eller at babyen tar ut fingre med lange negler og klorer meg skikkelig. Ah, graviditetens siste gleder Skremmer livet av mannen hele tiden for kynnerne er så kraftige at jeg må stoppe for å puste gjennom, ser virkelig ut som det er føden neste hver eneste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 25. februar 2013 #1910 Del Skrevet 25. februar 2013 Det er nok modning og press. Den lille kommer stadig lengre ned og det kan presse på nerver o.l. Noen ganger kan det føles som dem leiker med strikkepinner inni der Åh, det er dét jeg kjenner om dagen! Det føler akkurat som du sier, som om frøkna leker med strikkepinner -eller kniv....- nede i blæreområdet. Varer ikke lengre enn 3-4 sekunder av gangen, men grøss og gru så vondt det gjør! Hva er det egentlig godt for? Er det sannsynligvis modning som du sier, eller er det plassmangelen som gjør seg gjeldende? Selv om jeg har opplevd litt mer ubehag i det siste så syntes jeg egentlig det er helt ok, det betyr nok at kroppen begynner å gjøre seg gradvis klar til fødsel, noe som er veldig spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 25. februar 2013 #1911 Del Skrevet 25. februar 2013 Åh, det er dét jeg kjenner om dagen! Det føler akkurat som du sier, som om frøkna leker med strikkepinner -eller kniv....- nede i blæreområdet. Varer ikke lengre enn 3-4 sekunder av gangen, men grøss og gru så vondt det gjør! Hva er det egentlig godt for? Er det sannsynligvis modning som du sier, eller er det plassmangelen som gjør seg gjeldende? Selv om jeg har opplevd litt mer ubehag i det siste så syntes jeg egentlig det er helt ok, det betyr nok at kroppen begynner å gjøre seg gradvis klar til fødsel, noe som er veldig spennende! Akkurat sånn føles det her også! Men jeg er jo bare 32 uker så modning er vell litt tidlig her? en ting er hvertfall sikkert. Det gjør VONDT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 25. februar 2013 #1912 Del Skrevet 25. februar 2013 Nei altså nå føler jeg meg på samme plass som jeg var i starten når jeg bare gledet meg til å sove for å slippe å være kvalm. De strikkepinnene er til tider jævlig vonde og andre ganger så føles det ut som lille ligger å stryker meg på innsiden av magen. Idag merket jeg å godt på hikkingen hvor langt nede den må være, tok meg i å kjenne etter ytterst mellom beina for å kjenn om jeg merket det der å. Hihi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 26. februar 2013 #1913 Del Skrevet 26. februar 2013 Den strikkepinnefølelsen kjenner jeg igjen. Ikke godt!! Min lille ligger vel og sparker ned i blæreområdet, for såvidt jeg vet er hodet fortsatt opp. Snu deg rundt baby!! Mange fine mager her! Her er min, uke 34. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 26. februar 2013 #1914 Del Skrevet 26. februar 2013 Så herlige mager damer Må vel få tatt et bilde jeg og etterhvert... Her er strikkepinnene på innsiden i full gang ja, spurte jordmor om det i går, hun mente det er babyen som presser på nerver når den beveger seg, spesielt nedi bekkenet. Men jeg kjenner det mye på venstre side også. Nerver er merkelige greier Babyen hikker mye nedi bekkenet, det er skikkelig rart å kjenne på. Her har hodet festet seg og blodtrykksmedisinen har en viss effekt. Dvs. jeg har fortsatt høyt blodtrykk med medisinene, men ikke så skyhøyt som det var... Så får vi se hvor fornøyde sykehuset er når jeg skal dit på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 26. februar 2013 #1915 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Jeg også har strikkepinnefølelsen rett som det er, skikkelig ubehagelig og vondt altså! Legger ved bilde tatt på fredag uke 37+0: Endret 26. februar 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 26. februar 2013 #1916 Del Skrevet 26. februar 2013 Tilbake fra legen. Det lille av protein og hvite blodlegmer som ble funnet for to uker siden i urinen var bare en uren prøve. Så ikke noe å bekymre seg for der, har ikke nå hevelse og lavt blodtrykk så alt ok. Blodprosenten var ennå på 11, men så lenge den holdt seg stabil så var det ikke nå å stresse over. Men ikke rart man blir fort tappet for energi. Og det er ikke rart at de siste dagene har vært forferdelig ubehagelig med mye stikking og press nedover, for lille har festet hode. Så ja, modning og en stk posisjonsklar liten sak bor i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. februar 2013 #1917 Del Skrevet 26. februar 2013 Har noen av dere tatt den glukosebelastningstesten? Jeg må komme meg innom legen i løpet av uken og få gjort det. Og så er jeg usikker på hvor mye tid jeg bør sette av på å regne med å være kvalm etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 26. februar 2013 #1918 Del Skrevet 26. februar 2013 Har noen av dere tatt den glukosebelastningstesten? Jeg må komme meg innom legen i løpet av uken og få gjort det. Og så er jeg usikker på hvor mye tid jeg bør sette av på å regne med å være kvalm etterpå Nei, og synes alltid så synd på gravide som må ta det, for yurk så kvalmende det høres ut! kanskje greit å beregne litt kvalmetid ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 26. februar 2013 #1919 Del Skrevet 26. februar 2013 Åh, det er dét jeg kjenner om dagen! Det føler akkurat som du sier, som om frøkna leker med strikkepinner -eller kniv....- nede i blæreområdet. Varer ikke lengre enn 3-4 sekunder av gangen, men grøss og gru så vondt det gjør! Hva er det egentlig godt for? Er det sannsynligvis modning som du sier, eller er det plassmangelen som gjør seg gjeldende? Selv om jeg har opplevd litt mer ubehag i det siste så syntes jeg egentlig det er helt ok, det betyr nok at kroppen begynner å gjøre seg gradvis klar til fødsel, noe som er veldig spennende! Ja det er veldig vanlig og skikkelig ubehagelig. Min jordmor sier at det er press på nerver og diverse. Sikkert en blanding av plass mangel og at dem legger seg lengre ned i bekkenet Akkurat sånn føles det her også! Men jeg er jo bare 32 uker så modning er vell litt tidlig her? en ting er hvertfall sikkert. Det gjør VONDT! har det slik jeg også og har hatt det noen uker. Jeg er bare 31+4 så er ikke så tidlig som du tror Har noen av dere tatt den glukosebelastningstesten? Jeg må komme meg innom legen i løpet av uken og få gjort det. Og så er jeg usikker på hvor mye tid jeg bør sette av på å regne med å være kvalm etterpå Jeg har tatt den i uke 28 eller no. Er vel da det er mest anbefalt tror jeg. Du må komme fastende og sitte/ligge der i 2 timer. Får ikke gå å bevege deg. Jeg var kvalm mens jeg lå der på bakrommet, men fikk en seng så jeg sov i 2 timer. Hadde med meg mat og drikke som jeg tok når jeg gikk ut legedøra og da var jeg ikke kvalm lengre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 26. februar 2013 #1920 Del Skrevet 26. februar 2013 Nei, og synes alltid så synd på gravide som må ta det, for yurk så kvalmende det høres ut! kanskje greit å beregne litt kvalmetid ja? Det er skikkelig kvalmende.. Og den kan ikke drikkes kald for da løser ikke blandingen seg opp.. Så drikken er lunken!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå