Gjest Little princess Skrevet 22. februar 2013 #1881 Del Skrevet 22. februar 2013 Ah sånn sett ja. Ser den. Har dessverre innstilt meg til å føde før eller etter fullmåne 27.Mars, så om det blir overtid blir jeg kjempeskuffet. Vi er to om det! Jeg har innstilt meg på å føde under fullmånen, så om jeg ender opp på overtid blir jeg vel sjokkert! Dessuten har jeg tre venninner som har fått barn de siste ukene og de fikk 5 uker, 2 uker og 4 dager før termin. Så nå er jeg overbevist om at jeg ska føde før tiden også Ikke lurt.. Jeg her vært hjemme til familien den siste uka og nå er vi på hytta, så det blir lite Kg-tid på meg nå om dagen Håper dere alle har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 22. februar 2013 #1882 Del Skrevet 22. februar 2013 Jeg har ikke følelsen av at jeg kommer til å føde før tida egentlig, men har følelsen av at det blir akkurat rundt termin! Men kommer til å prøve å være ferdig med alle forberedelser i god tid, blir stressa av å tenke på baby som kommer før tida og klær som ikke er vasket, utstyr som ikke er kjøpt inn osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 22. februar 2013 #1883 Del Skrevet 22. februar 2013 Alle kjøp er ferdig og alt er ferdig vasket. Så nå gjenstår bare innskrivning på sykehuset og omvisning for samboer, så bekke 37 uker og lille er velkommen til verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 23. februar 2013 #1884 Del Skrevet 23. februar 2013 Her håper jeg bare at gutten ihvertfall holder seg inne i magen til påske, da samboer er bortreist to siste ukene før påske. Håper også at jeg slipper å å over tiden, tror jeg underbevisst ikke tenker at det er en mulighet da ingen av damene i min familie har gjort det noen gang, men hadde vært typisk om jeg ble den første. I dag har jeg hatt skikkelig menssmerter i magen. Hadde nesten glemt hvordan dette kjennes ut, men nå kjennes det ut sånn som det gjør dagen før tanta kommer på besøk... Har hatt svake murringer som har kommet etter eller i forbindelse med kynnere de siste dagene, men i dag er smerten sterkere, mer konstante og uavhengig av kynnere. Føler meg skikkelig uggen. Har i tillegg glidd på isen og pådratt meg en strekk i magen, mini ligger selvfølgelig rett under og sparker på.. Så jeg ligger på sofaen, spiser sjokolade og synes ordentlig synd i meg selv i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 23. februar 2013 #1885 Del Skrevet 23. februar 2013 Hurra for uke 36, og fire uker til termin , bare fem vakter igjen nå så starter faktisk permisjonen min... hmm, tror det kommer til å bli merkelig. Her er samboeren oppe flere ganger om natten for å fly på do enn meg for tiden. Stakkaren har fått omgangsjuke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 23. februar 2013 #1886 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg har også fått menssmerter i forbindelse med kynnere, spesielt om kvelden og natten, og jordmor kunne fortelle meg at det var modning på gang og ingen ting å bekymre seg for. Hun kunne også fortelle at det ikke nødvendigvis betød at jeg kom til å føde før termin, noe jeg selvfølgelig hadde tatt med i regningen at det gjorde Ellers har jeg fått ganske sterke stikkninger nedentil, skikkelig ubehagelig! Jordmor sa at det kom av at tassen hadde sklidd godt ned i bekkenet, og at hodet neeeeesten var festet. Godt at tassen har tatt poenget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 23. februar 2013 #1887 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg har også fått menssmerter i forbindelse med kynnere, spesielt om kvelden og natten, og jordmor kunne fortelle meg at det var modning på gang og ingen ting å bekymre seg for. Hun kunne også fortelle at det ikke nødvendigvis betød at jeg kom til å føde før termin, noe jeg selvfølgelig hadde tatt med i regningen at det gjorde Ellers har jeg fått ganske sterke stikkninger nedentil, skikkelig ubehagelig! Jordmor sa at det kom av at tassen hadde sklidd godt ned i bekkenet, og at hodet neeeeesten var festet. Godt at tassen har tatt poenget Oi så spennende med modning! Du har jo faktisk ikke så lenge igjen nå, så det kan faktisk skje når som helst egentlig Du kommer vel til å begynne å lete etter tegn til fødsel frammover du nå da? Nå er det igjen 34 dager til termin for min del og jeg er veldig glad tiden har gått fort! Mini ligger med hodet ned men det er ikke festet, skal til JM den 4. Mars og da skulle hun sjekke om det har festet seg, for det var ønskelig som hun sa. Jeg har magen høyt enda så jeg vil nok se når det skjer, tenker jeg. Jeg syntes det hadde vært såå festlig å sett magebilder av dere alle, men det er ikke sikkert dere alle syntes det hadde vært like gøy å brette ut magen her? Hva syntes dere om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 23. februar 2013 #1888 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg har også fått menssmerter i forbindelse med kynnere, spesielt om kvelden og natten, og jordmor kunne fortelle meg at det var modning på gang og ingen ting å bekymre seg for. Hun kunne også fortelle at det ikke nødvendigvis betød at jeg kom til å føde før termin, noe jeg selvfølgelig hadde tatt med i regningen at det gjorde Ellers har jeg fått ganske sterke stikkninger nedentil, skikkelig ubehagelig! Jordmor sa at det kom av at tassen hadde sklidd godt ned i bekkenet, og at hodet neeeeesten var festet. Godt at tassen har tatt poenget Jeg skriver under på alt du skriver her. Har hatt enorme mensensmerter den siste uken. Nå er det virkelig daglig og jeg tar meg selv i å bli litt bekymret. Skal til legen denne uken for å ta ny blodprøve så skal huske å spørre om ALT som har dukket opp i tankene mine den siste tiden. Stikkingen nederst i magen er det en del av også. Konstant kynnermage og uggen dårlig mage. Bah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 23. februar 2013 #1889 Del Skrevet 23. februar 2013 Jeg skriver under på alt du skriver her. Har hatt enorme mensensmerter den siste uken. Nå er det virkelig daglig og jeg tar meg selv i å bli litt bekymret. Skal til legen denne uken for å ta ny blodprøve så skal huske å spørre om ALT som har dukket opp i tankene mine den siste tiden. Stikkingen nederst i magen er det en del av også. Konstant kynnermage og uggen dårlig mage. Bah. Magen min er også konstant kynner-hard til tider, særlig om kvelden. Kynnerene kommer også som perler på en snor om dagne; synes liksom ikke det skal mer til enn at jeg strekker meg etter glasset mitt på bordet når jeg ligger på sofaen før magen blir hard og det verker i hofter, mage og korsrygg. Men i følge jordmor er det bare livmora som trener, og trening er bra! Så da kan ikke jeg forstå annet enn at jeg må ha den tøffeste og sterkeste livmora på hele østlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 23. februar 2013 #1890 Del Skrevet 23. februar 2013 Oi så spennende med modning! Du har jo faktisk ikke så lenge igjen nå, så det kan faktisk skje når som helst egentlig Du kommer vel til å begynne å lete etter tegn til fødsel frammover du nå da? Nå er det igjen 34 dager til termin for min del og jeg er veldig glad tiden har gått fort! Mini ligger med hodet ned men det er ikke festet, skal til JM den 4. Mars og da skulle hun sjekke om det har festet seg, for det var ønskelig som hun sa. Jeg har magen høyt enda så jeg vil nok se når det skjer, tenker jeg. Jeg syntes det hadde vært såå festlig å sett magebilder av dere alle, men det er ikke sikkert dere alle syntes det hadde vært like gøy å brette ut magen her? Hva syntes dere om det? Ja, veldig spennende med modning! Prøver å ikke tenke for mye på at fødsel kan starte når som helst, for det kan jo ta flere uker før det skjer noe. Mest sannsynlig gjør det jo også det, særlig med tanke på at jeg ble flyttet frem 9 dager på ul. Kan nemlig ikke få det til å stemme at jeg skulle bli flyttet 9 dager frem, men de var ikke særlig villige til å diskutere det på Ullevål Kjenner du noe forskjell enda du, eller er alt foreløpig som "normalt"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 23. februar 2013 #1891 Del Skrevet 23. februar 2013 Ja, veldig spennende med modning! Prøver å ikke tenke for mye på at fødsel kan starte når som helst, for det kan jo ta flere uker før det skjer noe. Mest sannsynlig gjør det jo også det, særlig med tanke på at jeg ble flyttet frem 9 dager på ul. Kan nemlig ikke få det til å stemme at jeg skulle bli flyttet 9 dager frem, men de var ikke særlig villige til å diskutere det på Ullevål Kjenner du noe forskjell enda du, eller er alt foreløpig som "normalt"? De siste to-tre dagene syntes jeg faktisk at ting har forandret seg hos meg, merker hardere kynnere, menssmerter og noen rare stikk/tak nede i korsryggen.. I går ble jeg nesten litt stresset for at ting skal skje før termin, siden jeg er 6 timer med bil unna Oslo Så jeg gleder meg til å reise hjem på mandag Men som du sier, jeg merker at jeg kommer nærmere termin nå om dagen ja. 9 dager fram du ble flyttet ja, det er jo en del faktisk! Jeg syntes slik er litt pussig for man VET ofte når man kunne blitt gravid ifht mensen og aktivitet i senga Men sier 'de' ikke at det har med barnets utvikling å gjøre (størrelse på lårbein og hodeomkrets mm) framfor eggløsnig? Noe jeg har lest inne på Graviditet og Spedbarn selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 23. februar 2013 #1892 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) De siste to-tre dagene syntes jeg faktisk at ting har forandret seg hos meg, merker hardere kynnere, menssmerter og noen rare stikk/tak nede i korsryggen.. I går ble jeg nesten litt stresset for at ting skal skje før termin, siden jeg er 6 timer med bil unna Oslo Så jeg gleder meg til å reise hjem på mandag Men som du sier, jeg merker at jeg kommer nærmere termin nå om dagen ja. 9 dager fram du ble flyttet ja, det er jo en del faktisk! Jeg syntes slik er litt pussig for man VET ofte når man kunne blitt gravid ifht mensen og aktivitet i senga Men sier 'de' ikke at det har med barnets utvikling å gjøre (størrelse på lårbein og hodeomkrets mm) framfor eggløsnig? Noe jeg har lest inne på Graviditet og Spedbarn selvfølgelig Det er kanskje greit at frøkna holder seg i magen til du er kommet deg tilbake til Oslo ja, ellers kan jeg se for meg at det kan bli litt stress Jeg er av typen som synes det er interessant å forstå hvordan ting fungerer, så jeg testet etter eggløsning i flere måneder før jeg ble gravid (før vi begynte å prøve). Så den måneden jeg ble gravid så vet jeg når jeg hadde eggløsning i tillegg til at det kun var et tilfelle hvor vi ikke hoppet av i svingen. Det betyr jo ikke at det er helt umulig at det kan ha skjedd tidligere, men det er lite sannsynlig. Ny termin ble basert på mål av hodeomkrets og lårben ja, og så skal det sies at kjære ble født noen uker før termin, så det kan jo hende at det er noe arvelig Gjør ikke meg noe om han kommer litt før da, for nå er jeg egentlig klar. Det eneste som gjenstår er å få vasket resten av babytøyet og å sy ferdig sprinkelbeskytteren, men etter det så er det bare for tassen å komme Endret 23. februar 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 23. februar 2013 #1893 Del Skrevet 23. februar 2013 Nå er det igjen 34 dager til termin for min del og jeg er veldig glad tiden har gått fort! Mini ligger med hodet ned men det er ikke festet, skal til JM den 4. Mars og da skulle hun sjekke om det har festet seg, for det var ønskelig som hun sa. Jeg har magen høyt enda så jeg vil nok se når det skjer, tenker jeg. Jeg syntes det hadde vært såå festlig å sett magebilder av dere alle, men det er ikke sikkert dere alle syntes det hadde vært like gøy å brette ut magen her? Hva syntes dere om det? Min lille lå med rumpa ned på forrige kontroll, og det kjennes ofte ut som at hun ligger helt på tvers også. Er tydeligvis god plass inni der siden hun fortsatt kan turne sånn rundt. Men kjenner jeg er litt smånervøs for at hun ikke skal snu seg riktig... Hadde vært veldig gøy med magebilder ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 24. februar 2013 #1894 Del Skrevet 24. februar 2013 Magen min er også konstant kynner-hard til tider, særlig om kvelden. Kynnerene kommer også som perler på en snor om dagne; synes liksom ikke det skal mer til enn at jeg strekker meg etter glasset mitt på bordet når jeg ligger på sofaen før magen blir hard og det verker i hofter, mage og korsrygg. Men i følge jordmor er det bare livmora som trener, og trening er bra! Så da kan ikke jeg forstå annet enn at jeg må ha den tøffeste og sterkeste livmora på hele østlandet Nei det skal virkelig lite til for at kynnerne kommer altså. Prøver å tenke at det er trening for livmoren, meen det er litt vanskelig innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 24. februar 2013 #1895 Del Skrevet 24. februar 2013 Smeller til med det første magebildet jeg da Uke 31. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 25. februar 2013 #1896 Del Skrevet 25. februar 2013 Her har det vært mye aktivitet i løpet av helgen. Er ikke så flink til å kikke på KG når jeg har fri så tar litt tid å lese seg opp Så morro det er fremover nå for det er mange som nærmer seg. Mange med modningstegn og det er jo bare bra. Men er enig med Citrus (som jeg vist ofte er) at det er skummelt å tro man føder før termin altså... Er mye bedre å tro man går over..hehe. Selv fødde jeg noen dager før termin og er den eneste i vennekretesen min som har det. Derfor tror ALLE at jeg kommer til å gjøre det igjen. Huff...tør ikke håpe en gang for blir skuffa om jeg ikke gjør det Men siden jeg hadde hastesnitt sist og at det er under 2 år siden så er det vel noen regler for at jeg ikke skal gå over.. Skal på jordmor samtale snart så da får jeg vel litt mer info Så fin mage Stine 889. Har ikke tatt så mange bilder denne gangen, men skal prøve å få tatt et å legge ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 25. februar 2013 #1897 Del Skrevet 25. februar 2013 Eneste grunnen til at jeg tror på fødsel før og rundt termin er pga fullmåne. Når så mange sier at det kan påvirke og jeg vet at jeg reagerer generelt på fullmåne så håper jeg at det vil være slik nå også. Ellers så har alt ordnet seg med jobben til samboer, så han er hjemme to uker før termin og tre uker etter termin. Så trenger ikke bekymre meg for å føde alene lengre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 25. februar 2013 #1898 Del Skrevet 25. februar 2013 Eneste grunnen til at jeg tror på fødsel før og rundt termin er pga fullmåne. Når så mange sier at det kan påvirke og jeg vet at jeg reagerer generelt på fullmåne så håper jeg at det vil være slik nå også. Ellers så har alt ordnet seg med jobben til samboer, så han er hjemme to uker før termin og tre uker etter termin. Så trenger ikke bekymre meg for å føde alene lengre! Ja det blir veldig spennende Så bra at alt ordnet seg for samboeren din. Godt å ha det på plass også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 25. februar 2013 #1899 Del Skrevet 25. februar 2013 Eneste grunnen til at jeg tror på fødsel før og rundt termin er pga fullmåne. Når så mange sier at det kan påvirke og jeg vet at jeg reagerer generelt på fullmåne så håper jeg at det vil være slik nå også. Ellers så har alt ordnet seg med jobben til samboer, så han er hjemme to uker før termin og tre uker etter termin. Så trenger ikke bekymre meg for å føde alene lengre! Så deilig at det har ordnet seg med jobben til sambo! Kan tenke meg at det ikke har vært noe særlig å være bekymret for at man skal måtte føde alene... Jeg tror jeg kommer til å føde litt før fordi magen er så innmari svær Neida, tassen for komme når han vil, og i mellomtiden er jeg i relativt grei form så jeg får fylt dagene med hyggelige aktiviteter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 25. februar 2013 #1900 Del Skrevet 25. februar 2013 Slenger inn et slags magebilde jeg også. Er nok ikke det som viser den best, men mage er det nå ikke tvil om at det er! 30 uker i dag, 10 uker igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå