Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

og jeg som blir så innmari fin og enkel å ha med å gjøre når jeg ikke får no søvn :fnise:

Godt det er flere av oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler med deg. Min nye rutine er å være våken 1-3 timer etter jeg har vært på do om natta. Med 1-3 dobesøk blir det ikke mye søvn... :natti:

Og det er bare en forsmak/forberedelse på hvordan det blir når ungen kommer ut ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er bare en forsmak/forberedelse på hvordan det blir når ungen kommer ut ;) hehe

Men det er så mye lettere og virkelig heeelt annerledes å være våken pga barnet sitt enn bare fordi man har det ubehagelig/har vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter å veldig med netterne. Mye vondt i bekkene, legger og halsbrann kombinert med doturer gjør at jeg gleder meg til å ha lille her å heller være våken med den uten all denne ubehagen. Tar heller våkennetter med amming og bleier framfor irritende gravideplager. ;)

Jeg tar magnesium mot kramper i beina, men jeg lurer på om jeg har klart å tatt for mye? Den siste tiden har jeg vært en god del plaget med løs mage uten at jeg kan legge merke til om det er noe jeg spiser eller sykdom som tusler forbi. Det er iallefall utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter å veldig med netterne. Mye vondt i bekkene, legger og halsbrann kombinert med doturer gjør at jeg gleder meg til å ha lille her å heller være våken med den uten all denne ubehagen. Tar heller våkennetter med amming og bleier framfor irritende gravideplager. ;)

Jeg tar magnesium mot kramper i beina, men jeg lurer på om jeg har klart å tatt for mye? Den siste tiden har jeg vært en god del plaget med løs mage uten at jeg kan legge merke til om det er noe jeg spiser eller sykdom som tusler forbi. Det er iallefall utrolig irriterende.

Jeg er også plaget med løs mage, men var det på slutten av forrige graviditet også, så har egentlig ikke tenkt over at det er pga noe annet. Jeg tar 600 mg - som jo kan fremkalle løs mage. Men jeg synes det er så mye bedre enn hard mage, så det er egentlig helt ok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennende å se hvem av oss som føder først! :jepp:

Det blir det! Snart bare 6 uker igjen :bolledeig:

Jeg sover også dårlig for tiden! Lillegutt er veldig aktiv om natten, i tillegg blir det mange toalettbesøk.. Har heldigvis ikke vondt noen plass (Bank i bordet!), men drømmer veldig mye rart og forferdelig når jeg først sover...Drømmer aldri ellers, så det er nytt for meg :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plaget med løs mage, men var det på slutten av forrige graviditet også, så har egentlig ikke tenkt over at det er pga noe annet. Jeg tar 600 mg - som jo kan fremkalle løs mage. Men jeg synes det er så mye bedre enn hard mage, så det er egentlig helt ok:)

Ja, jeg tenkte at det kanskje har noe med at det nærmer seg slutten å gjøre. Og jeg tar også 600mg pluss noen doser samarin og love hearts om dagen, så er vel ikke så rart. Helt enig om at løs mage er bedre enn hard mage. Vil ikke ha hemoroider her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte at det kanskje har noe med at det nærmer seg slutten å gjøre. Og jeg tar også 600mg pluss noen doser samarin og love hearts om dagen, så er vel ikke så rart. Helt enig om at løs mage er bedre enn hard mage. Vil ikke ha hemoroider her. ;)

Nei, det vil du ikke! Fikk under forrige fødsel, og det er virkelig, virkelig ikke noe godt eller lekkert - og gjør hard mage mer pain nå enn sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en oppdatering jeg, så vil dere være med, så heng på:)

Kjønn: Jente! :babyjente:

Utålmodig?: Gleder meg enorm til å bli ferdig med graviditet, og har begynt å kile i magen av tanken på å endelig skulle få møte den lille. Gleder meg sånn, og var veldig glad i babytiden sist, så håper det blir like greit denne gang.

Hodet ned: Ned og festet siden uke 30-31.

Aktivitet i magen: Masse. Akkurat nå sparker hun for fullt oppunder ribbeina, er helt øm! Du kommer deg ikke ut kjære lille, kan like godt la være med å prøve:)

Navn: Blitt brukt siden rutine ul, så det er bestemt for lenge siden.

Vektøkning: 6 kg.

Vann i kroppen: Nei.

Kynnere: Mye, kommer lett og er kraftige/ubehagelige.

Humør: Stort sett greit, blir litt smågal av plager i blant og det setter sine demper + om jeg er veldig trøtt. Merker det også på psyken at jeg har gått hjemme siden jeg ble gravid, gleder meg til å kunne gå på trilleturer, treffe folk, sol, vår og sommer - bort med gravidmage og plager, på med nye letter klær. Og så gleder jeg meg til å komme tilbake til jobben om ikke så altfor mange måneder.

Barnerom: Skal dele med eldstemann etter hvert, men vi ordner det ikke til før det skal tas i bruk. Sover jo med oss de første 5-6 månedene.

Utstyr: Har en del, har ikke handlet en eneste ting - bestilt noe tøy på nett, men har ikke fått det enda.

Strekkmerker: Har masse fra forrige gang (heldigvis små og hvite, aldri vært sånne kraftige blå) og de vises jo godt nå når magen er stor - regner med det kommer en god del nye de siste ukene, får lett strekkmerker - har masse fra pubertet også. Har til og med strekkmerker bak knærne jeg! Men de er ikke så synlige heldigvis.

Melk i brystene? Om jeg klemmer ja, og drypper av og til i dusjen.

Fødsel: Har ikke like voldsom angst som jeg trodde jeg skulle ha (kommer nok med riene). Det er noe som gjør at jeg blir lurt til å tenke at det går bedre denne gang, og etter dette svangerskapet skal jeg jammen meg komme meg gjennom det. Gruer meg enormt, men planlegger å overleve denne gang også.

Plager: Kvalme (!), kraftige kynnere, ligamentsmerter, isjas smerter, ryggvondt, bekkenvondt, kløe, rastløse ben. Men kaster ikke opp lenger!!!:)

Oppegående: Fortsatt 100% sykemeldt og blir det ut svangerskapet. Klarer ikke mye, fordi jeg klarer ikke gå noe særlig - men det fungerer greit. Får gjort litt småting hjemme.

Sulten: Har ikke så god matlyst nå, og det er veldig vant for meg. Spiser greit, men må minne meg selv på å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er så mye lettere og virkelig heeelt annerledes å være våken pga barnet sitt enn bare fordi man har det ubehagelig/har vondt!

Tja.. Jeg er enig til en viss grad :) Er selvfølgelig ikke noe morsomt å være våken hvis man har mange smerter. Men tror søvnmangel er søvnmangel uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg er enig til en viss grad :) Er selvfølgelig ikke noe morsomt å være våken hvis man har mange smerter. Men tror søvnmangel er søvnmangel uansett :)

Sånn har det ikke vært for meg i alle fall, da jeg fikk barn sist hadde jeg et ekstremt overskudd de første 3 månedene da det sto på som verst. Da spiste han annenhver time, og brukte gjerne en time på å sovne, så ble aldri mer enn 30-60 min sammenhengende søvn, men ble liksom oppladet på disse små duppene likevel. Men det har også kanskje med at jeg alltid har brukt lang tid på å sovne og våner fort generelt, men så lenge jeg kan ligge å slappe av gjør det meg ingenting - men når man ikke får slappe av heller pga smerter/ubehag, det er da det blir frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Citrus. Sliter generelt med søvn, men blir nok utvilt selv om jeg våkner en god del. Det blir bare utrolig slitsomt når det konstant er noe som plager som gjør at man ikke får sove. Så jeg tror ikke det vil bli verre enn nå når lille er kommen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31+1

Kjønn: :babygutt:

Utålmodig?: Har vel fortsatt ikke gått helt opp for meg at jeg snart skal bli mamma. Koser meg som gravid og savner faktisk ikke rødvin lenger heller. Nå er det jo fortsatt et par uker igjen til jeg er høygravid, så skal nok se at pipa får en annen lyd :)

Hodet ned: Hodet var ned på sist kontroll, men han turner fortsatt en del. Tror kanskje han ligger litt på skrå.

Aktivitet i magen: En god del, men fortsatt bare koselig.

Navn: Fortsatt utrolig vanskelig!

Vektøkning: 10 kg for et par uker siden...

Vann i kroppen: Hovne ben på ettermiddagen.

Kynnere: Kommer og går, sjeldent plagsomt og aldri vonde.

Humør: Stort sett godt humør. Har lurt litt på om jeg har sluppet unna de verste humørsvingningene fordi jeg stort sett har møtt medgang, men det har vært litt motgang i det siste og jeg takler det overraskende greit.

Barnerom: Barnerommet blir beholdt som gjesterom så lenge han sover på vårt rom.

Utstyr: Har blitt lovet stellebord og billig brystpumpe. Vogn er bestilt og stelleveske må bestemmes. Ellers tror jeg vi har ordnet det meste vi har tenkt å kjøpe før han kommer. Har tenkt å bruke permisjonen før termin til å vaske klær og gjøre klart.

Strekkmerker: Ingen ennå, bank i bordet.

Melk i brystene? Nei.

Fødsel: Tenker lite på det, men skal på fødselsforberedende kurs om to uker.

Plager: Litt hovne ben, slitsomt å sitte for lenge. Er ganske varm for tiden og har begynt å våkne ganske klam midt på natta. Da må jeg selvfølgelig tisse i samme slengen og har litt problemer med å sovne igjen. Fortsatt overkommelig, men blir slitsomt hvis det forverrer seg.

Oppegående: Ja, men er flink til å ta livet med ro.

Sulten: Spiser ganske mye, har blitt litt vel mye søtsaker i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: Fortsatt like hemmelig for oss. :)

Utålmodig?: Ja, det kan man si. Man blir fort glemt når man er gravid og med en samboer som jobber borte gleder jeg meg til å ha noen å dele dagene med. :)

Hodet ned: Ja, men tror ikke det har festet seg ennå.

Aktivitet i magen: Mye aktivitet, mye hikking og heldigvis har den lilles gnuing opp under ribbeina blitt mindre. ;)

Navn: Har noen alternativ, men må nesten vente til vi ser hvem som bor i magen.

Vektøkning: 14 flotte kg til nå! :)

Vann i kroppen: Nei.

Kynnere: Jaaaa, masse, tror jeg iallefall.

Humør: Stortsett ganske bra. Vært lite plaget med hormoner. Blir bare lei av at enkle ting som dusjing, renhold i hjemmet og slike ting er blitt betydelig tyngre de siste ukene.

Barnerom: Ferdig og klart. :)

Utstyr: Tror ikke vi mangler noe.

Strekkmerker: Bare noen få på brystene.

Melk i brystene? Ja, det har vært ganske lenge. Det lekker en god del daglig.

Fødsel: Gruer meg fortsatt en del til å måtte være på sykehuset. Men håper det skal gå bra. Satser på å fokusere på at kroppen gjør meg mentalt klar til å glede meg til å bli ferdig. ;)

Plager: Bekkene, halsbrann, kynnere, leggkramper og menssmerter/influensasmerter.

Oppegående: Tja, alt fra dag til dag. Stortsett mest når samboer er hjemme. Blir betydeligere tyngre når man er alene og man ikke kan bøye seg uten å få kynnere og smerter i bekkene. Er glad at jeg kan ta dagene med ro og ikke stresse.

Sulten: Nja, egentlig. Men matlysten drepes av tanken på mye å rydde opp. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 uker akkurat i dag

Kjønn: En liten gutt

Utålmodig?: Begynner og blir mer og mer klar for å treffe den lille gutten min så ja, jeg er utålmodig!

Hodet ned: Ja, men vet ikke om det har festet seg

Aktivitet i magen: Ja, kjenner liv gjennom hele dagen. Men spesielt i 8-9 tiden på kvelden. Ellers så hikker han også relativt mye, veldig koselig!

Navn: Vi har endelig blitt enige om hvilket etternavn han skal ha... Nå står vi mellom to fornavn, men bestemmer oss nok ikke før han har komt ut!

Vektøkning: 12kg. Og alt er på magen og puppene så vidt jeg klarer se... Litt framtung kan du si!

Vann i kroppen: Fingrene er ømme, og føler selv jeg har fått vann i ansiktet selv om alle andre mener jeg ikke har det...

Kynnere: Ja, i perioder!

Humør: Stort sett blid og fornøyd, prøver å gjøre det beste ut av alle situasjoner! Men blir jeg først sint, lei eller sur så blir jeg veeeeldig sint og lei!

Barnerom: Nei, skal sove inne hos oss de første månedene. Også flytter vi inn i nytt hus i mai, så da blir det nok til at vi gjør klar barnerommet i løpet av sommeren.

Utstyr: Tror alt skal være på plass nå faktisk... Det vi mangler får vi handle etter lillegutt har kommet til verden!

Strekkmerker: Ikke som jeg har klart å se selv....

Melk i brystene? Ja, hvis jeg klemmer. Ellers ikke!

Fødsel: Har ikke tenkt så mye på det egentlig. Men merker jeg gruer meg litt mer for hver dag ettersom det nærmer seg.... Har en del ukjekke drømmer for tiden som ikke hjelper på for å si det sånn!

Plager: Stort sett er alt helt greit. Men enkelte dager føles alt veldig tungt. Anstrenger jeg meg for mye får jeg og veldig vondt i ryggen så prøver å passe på at det ikke skjer. Halsbrann og søre oppstøt skjer og innimellom, men ikke så mye at jeg plages noe særlig av det.

Oppegående: Absolutt! Er i overraskende fin form i forhold til hva mange andre er! :)

Sulten: Ja, men spiser nesten mindre enn hva jeg gjorde før! Matlysten er ikke heeeelt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva slags sprinkelbeskytter dere har kjøpt/ har tenkt å kjøpe? Dere som har barn fra før, hva har dere brukt?

Må man ta mål av sprinkelsenga for å finne en som passer, eller er de laget sånn at de passer alle sprinkelsenger?

Blir forvirret av å lese at det er en fare for krybbedød ved bruk av sprinkelbeskytter?! :sjokkert: Vet derfor ikke om man burde kjøpe høy eller lav eller bare droppe det? :klo:

Vi har denne: http://lekmer.no/barnevarelse/tekstiler/sprinkelbeskyttelse/baby-dan-sprinkelbeskyttelse-tarok-lime#.USM4xGcoVLQ og har vært strålende fornøyd. Var veldig greit bruke fra eldstemann begynte å bruke sprinkelsengen (sov i bag første 3 månedene), rullet da mye rundt og fikk armer og ben fort mellom sprinklene uten beskytter. Vet ikke om det er standardmål på sprinkelsenger jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 + 4

Kjønn: Gutt

Utålmodig?: Både ja og nei. Han kan godt ligge der inne litt til altså, samtidig som jeg begynner å bli veldig klar for å treffe han! :hjerte: Det skal sies at "plagene" hagler på nå siste tiden, og det skal bli godt å få tilbake kroppen sin.

Hodet ned: Ja. I følge jordmor var også hodet i ferd med å feste seg for to uker siden.

Aktivitet i magen: Ja, masse aktivitet. Noen dager er det sparking og boksing, andre dager rulling og åling.

Navn: Vi har tre navn på blokka, men kommer nok ikke til å bestemme oss før han kommer.

Vektøkning: 14 kg hittil. Mesteparten sitter på mage og pupper, men jeg skal innrømme at noen av buksene mine har blitt litt trangere over rumpa også ;)

Vann i kroppen: Litt, men ikke så mye at det er plagsomt.

Kynnere: Masse! De kommer gjerne litt utover dagen og kommer tett som hagl om kvelden og natta hvis jeg har vært i mye aktivitet, har stresset etc. De er tidvis også ganske vonde, og setter seg som menssmerter i mage, rygg og utenpå hofta.

Humør: Det går litt opp og ned. Jeg er stort sett i godt humør, men har dager innimellom som har vært triste og slitsomme. De kjipe dagene er stort sett koblet mot dålig søvn over flere dager, i tillegg til at vi har vært gjennom noen ganske tøffe tak i det siste som hadde vært vanskelige nok om man ikke skulle blande masse hormoner opp i det hele. Heldigvis har jeg verdens beste kjære som har støttet og trøstet :hjerte:

Barnerom: Vi har barnerom, men hans skal sove på vårt rom. Barnerommet har annet bruk inntil videre.

Utstyr: Vi har det meste på plass, og mangler kun noen småting.

Strekkmerker: Foreløpig ingen, håper det fortsetter sånn!

Melk i brystene? Har fått råmelk, men lekker ikke.

Fødsel: Fortsatt ikke bekymret. Er klar over at det kommer til å bli vondt, men tenker at dette har millioner av damer gjort før meg og at fysisk smerte skal jeg takle. Det eneste jeg er litt småbekymret for er at fødselen skal ende i keisersnitt, og at jeg skal bli sydd uten bedøvelse etterpå. (Ja, jeg vet at det å bli sydd er peanuts i forhold til å føde. The mind works in mysterious ways ;) )

Plager: Masse kynnere som gjør at jeg føler jeg holder på å tisse på meg når de kommer, sover ganske dårlig, har fått en strekt muskel eller irritert nerve på magen som gjør at jeg har et felt i huden som det føles som skal sprekke hver gang jeg flytter på meg. Det er spesielt ille om kvelden og kan sammenlignes med et brannsår. Ellers så er jeg tidvis plaget av halsbrann og vondt i halebenet. Ingen alvorlige plager med andre ord; her snakker vi kvantiet fremfor kvalitet, men nok til at jeg begynner å bli lei.

Oppegående: Ja, med visse begrensniger selvfølgelig, men det må man jo nesten regne med på slutten av svangerskapet.

Sulten: Ja, men spiser nok ikke så mye mer enn hva jeg gjør til vanlig. Har også sukkersug hele døgnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...