Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Vi har jo presentasjonstråden vår her :)

8. mai som UL-termin. Men jeg klarer ikke slippe 26. april, spesielt ikke siden det er fullmåne den 25. Jeg kommer til å være sååå skuffa og frustrert om det er 8. mai som stemmer, evt. overtid etter det :daane::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt stell utover normal hygiene nedenfor magen er lagt på hylla her. Tør ikke tenke på frisyretilstanden der nede engang.

Termin 25. Mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha kjenner meg igjen med å ikke få helt til frisyren der nede ja.. Skal ikke være lett! Det begynner virkelig å nærme seg for noen her inne nå?

Jeg har termin 22.april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekola: Godt å høre at alt er bra med lille i magen. Ikke noe morro å bli skremt slik. Det skader jo ikke å nevne for jordmor at du er redd for sykehus. Hva de eventuelt gjør med det kommer jo an på hvor redd du faktisk er. Når du kommer på føden så blir nok alle ganske nervøse, men så får du plutselig så mye annet å tenke på. Men er jo forskjell på å være redd for sykehus og livredd. De kan jo hende det kan være en idé å lage en fødeplan eller no.

Myrvandrer: Det er ganske normalt mot slutten. Den lille har dårlig plass så trykker på mange nerver. I tillegg så legger dem seg (forhåpentligvis) riktig vei og lengre og lengre ned i bekken. Denne følelsen kan vare lenge :) Det er nok rett og slett forberedelser mot fødsel.

I dag er jeg uke 30 :) Enda lenge igjen, men ihvertfall litt nærmere. Bestilte også litt klær til den lille på nett og det var litt koselig å endelig få litt rosa i hus og noen kjoler.

ca 2 uker til ny UL og det gjelder jeg meg til. Vektestimering og ny kontoll av kjønn. Håper virkelig de fremdeles ser ei jente..hehe..

Min termin er 29. april, men tror selv det blir 25/26 april. Meeeeeen er skummelt å tenke slik også for hvis man ikke føder på termindato, noe som de færreste gjør, så vil "overtiden" gå sakte.. Å føde til termin er jo +/- 2 uker..men man blir veldig opphengt i sin bestemte dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tekola: Så godt det gikk bra med deg og den lille! Skummelt lett å havne på bakken nå, er jo speilglatt overalt. :(

Når det gjelder frisyren der nede så har jeg gitt opp hele prosjektet. :ler: Er ikke så forferdelig hårete uansett så jeg tror jeg bare kjører naturlig stil fram til etter fødselen. ;) Samboeren har ikke noe imot det heldigvis. Men bør man barbere seg før fødsel egentlig? :klo:

Jeg har termin 7. april! :) ca 7 uker igjen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endelig hentet babyboksen på Vitus Apotek igår, var tomme for blått der også, men damen på apoteket der var ikke interessert i å skifte ut det rosa stelleteppet med blått.. :glare: typisk min flaks ;) men det gjør jo ingenting.

Jeg sklei på isen her om dagen, falt heldigvis ikke, men har fått problemer med å gå da.. vagger av gårde :rodme: fått en slags "stråling" ned i venstre ben.. kjedelig!

Ingen tar skade av et rosa stelleteppe uansett :)

Uff, kjedelig med nesten-fall på isen. Er det litt bekkenløsning på gang tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Sukk, jeg tror vannet har begynt å komme hos meg, i kroppen altså.. :( Merker fingrene er blitt hovne og beina blir hovne om jeg står/går litt for lenge.. Forlovelsesringen min ble kjøpt 1,5 strl for stor og nå er den bare 0,5 nummer for stor :fnise:

Merker det mest på kvelden da, når jeg er varm.. Hovne tær og fingre.. Så håååper jeg slipper unna med litt vann bare og ikke at jeg får det fra hodebunnen til fotsålene! Har jo hørt skrekkhistorier der jordmor står i støvler på fødestua :ler:

Sånn ellers tror jeg den stakkar magehuden min strekker seg for tiden, føler meg sprengt! Så håper og ber om at jeg ikke får strekkmerker bare *be til høyere makter* ;)

Hvem av dere er først ute med termin? Er det Frk.Vims som er først ut av oss? Ikke lenge igjen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jobbes det fortsatt med frisyren nedentil! Med litt god tid og speil i dusjen går det greit ;) Jeg har liksom alltid gjort det, klør om en gal om jeg lar det voksen mer enn en uke...

Termin er 7.April her også! Klarer nesten ikke vente. Jeg har visst litt ekstra med fostervann, noe som visstnok kan gjøre at babyen kommer før termin. Det gjør meg ingenting :rodmer: - Men fint om han holder seg inne til etter uke 37 :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jobbes det fortsatt med frisyren nedentil! Med litt god tid og speil i dusjen går det greit ;) Jeg har liksom alltid gjort det, klør om en gal om jeg lar det voksen mer enn en uke...

Termin er 7.April her også! Klarer nesten ikke vente. Jeg har visst litt ekstra med fostervann, noe som visstnok kan gjøre at babyen kommer før termin. Det gjør meg ingenting :rodmer: - Men fint om han holder seg inne til etter uke 37 :jepp:

Blir spennende å se hvem av oss som føder først! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 17 mars, så jeg er vel iallefall en av de første ut :jepp: Nå skal det sies at jeg ble flyttet 9 dager frem på ord ul, og jeg er ikke helt sikker på at det var helt riktig, så det forundrer meg ikke om jeg går litt over.

Asanti: jeg får ofte slike "mensensmerter" ifbm kynnere, særlig hvis jeg har hatt en hektisk dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 17 mars, så jeg er vel iallefall en av de første ut :jepp: Nå skal det sies at jeg ble flyttet 9 dager frem på ord ul, og jeg er ikke helt sikker på at det var helt riktig, så det forundrer meg ikke om jeg går litt over.

Asanti: jeg får ofte slike "mensensmerter" ifbm kynnere, særlig hvis jeg har hatt en hektisk dag.

Jeg tror at du og Tina_O er først ute ja. :)

For øyeblikket er det vondt fra korsryggen og ned i leggene. Blir gal av det snart. Mest fordi jeg har det langt ifra hektisk i min hverdag, og da skjønner jeg ikke helt hva det kommer av. Men jeg har en god del kynnere, de kommer av ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler med deg. Min nye rutine er å være våken 1-3 timer etter jeg har vært på do om natta. Med 1-3 dobesøk blir det ikke mye søvn... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fullstendig GAL av den rastløse foten min, er totalt umulig å sove, og jeg er så trøtt!!! :Gjesp::rasende:

Huff, vet hvordan du har det!! :( Jeg har to ekstremt rastløse bein selv, men heldigvis plager de meg mest om kvelden og ikke så mye om natta. Jeg har begynt å ta tilskudd av magnesium, men merker ingen bedring ennå... Tar du magnesium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar magnesium før jeg legger meg, spiser banan, har på kompresjonsstrømpe - går rundt, strekker/tøyer og bøyer. Fikk til slutt sove en time fra ca 07:30-08:30 ved å knyte et sjal hardt rundt beina og egentlig stanse blodtilførsel (våknet med blå fot da eldstemann og mann våknet, jeg lå på sofa). Har sovet litt til og fra nå. Hater hater nettene for tiden, er plaget til vanlig utenom svangerskap - så tar alltid en stund før jeg sovner, men nå.... og jeg som blir så innmari fin og enkel å ha med å gjøre når jeg ikke får no søvn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...