Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Uff, så skummelt å ramle på isen! :klemmer: Falt du på magen eller?

Godt slike ting tas på alvor da, og at du ble holdt på sykehuset over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ramlet på siden, heldigvis. Men med armen sånn at den ble dyttet litt inn i magen.

Skal til legen neste uke (skulle vært der i går, men hun måtte flytte timen min), så jeg tror jeg skal snakke litt med henne om sykehusskrekken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ramlet på siden, heldigvis. Men med armen sånn at den ble dyttet litt inn i magen.

Skal til legen neste uke (skulle vært der i går, men hun måtte flytte timen min), så jeg tror jeg skal snakke litt med henne om sykehusskrekken min.

Godt det gikk bra med dere begge!

Er nok greit å nevne det ja, i alle fall om skrekken er såpass at du tror det kommer til å påvirke deg i fødesituasjon. Kanskje de har en del tiltak som kan iverksettes for å gjøre dette bedre for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvor sterk den egentlig er. Var vel rimelig uttafor på flere måter i går. Bedre å nevne for mye enn for lite, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg er litt usikker på hvor sterk den egentlig er. Var vel rimelig uttafor på flere måter i går. Bedre å nevne for mye enn for lite, uansett!

Uff, det må ha vært en ekkel opplevelse! Jeg er oppriktig redd for å skli på isen nå om dagen så jeg skjønner godt at du ble redd av det. Håper det går bedre nå værtfall :klem:

Jeg har kjøpt meg ammebh! En lekker, svart, enorm sak (denne: http://www.lindex.com/no/undertoey/bh/amme/6203630/Amme-BH/?styleId=3703803 ) fra Lindex, i 85D! :sjokkert: Jeg mener, hallo! Hva har skjedd med puppene mine? Det blir spennende å se hvordan de ser ut etter ammingen er over :ler: Tilbake til min lille B cup med masse ekstra hud til overs, lekkert ;)

Men uansett, bh'en var veldig god på værtfall og den var i økologisk bomull -som jeg elsker- det var derfor jeg endte opp med den, så da får den bare se ut som den gjør. Puppene mine har blitt så avsexualisert etter jeg ble gravid at jeg ikke kan skjønne at de noen gang kan "brukes" under sex igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det må ha vært en ekkel opplevelse! Jeg er oppriktig redd for å skli på isen nå om dagen så jeg skjønner godt at du ble redd av det. Håper det går bedre nå værtfall :klem:

Jeg har kjøpt meg ammebh! En lekker, svart, enorm sak (denne: http://www.lindex.co...styleId=3703803 ) fra Lindex, i 85D! :sjokkert: Jeg mener, hallo! Hva har skjedd med puppene mine? Det blir spennende å se hvordan de ser ut etter ammingen er over :ler: Tilbake til min lille B cup med masse ekstra hud til overs, lekkert ;)

Men uansett, bh'en var veldig god på værtfall og den var i økologisk bomull -som jeg elsker- det var derfor jeg endte opp med den, så da får den bare se ut som den gjør. Puppene mine har blitt så avsexualisert etter jeg ble gravid at jeg ikke kan skjønne at de noen gang kan "brukes" under sex igjen..

Den så ikke så ille ut! Må dra å se på den en dag. :)

Heldigvis har samboer lovet å fikse opp i puppene økonomisk om jeg skulle ønske det etter å ha ammet noen barn. Jeg har ikke så mye former å skryte av så å fikse puppene kunne jeg tenkt meg for å få litt feminint utseende. :)

Her er puppene mine hovedfokus, nesten mer enn magen, når samboer er hjemme. :ler: Må til tider klappe han vekk, så blir spennende å se hva som skjer når det er to som krangler om pupp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Den så ikke så ille ut! Må dra å se på den en dag. :)

Heldigvis har samboer lovet å fikse opp i puppene økonomisk om jeg skulle ønske det etter å ha ammet noen barn. Jeg har ikke så mye former å skryte av så å fikse puppene kunne jeg tenkt meg for å få litt feminint utseende. :)

Her er puppene mine hovedfokus, nesten mer enn magen, når samboer er hjemme. :ler: Må til tider klappe han vekk, så blir spennende å se hva som skjer når det er to som krangler om pupp. ;)

Ja, mannen har også lovet meg boob-job om jeg skulle ønske det, etter vi er ferdig med alle barna, graviditet og amming, han mente det var en investering :ler:

Jeg er jo enig, kjedelig å ha pupper som er flate og tomme når man bare er i 30 årene og har maaaange år igjen der man skal føle seg sexy for mannen og ha et sexliv sammen. For min del så er det så enkelt at om jeg ikke føler meg sexy så blir det ikke noe på noen av oss, dessverre.

Gleder meg til å begynne å trene igjen også, var jo ganske godt trent før jeg ble gravid og nå begynner jeg å glede meg til å begynne å bevege meg og bruke kroppen ordentlig igjen :)

Begynner å se slutten på denne graviditeten nå :Nikke: Og jeg gleder meg til å ta fatt på mammarollen!

(Håper det ikke blir for mye krangling om puppen da, Asanti ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mannen har også lovet meg boob-job om jeg skulle ønske det, etter vi er ferdig med alle barna, graviditet og amming, han mente det var en investering :ler:

Jeg er jo enig, kjedelig å ha pupper som er flate og tomme når man bare er i 30 årene og har maaaange år igjen der man skal føle seg sexy for mannen og ha et sexliv sammen. For min del så er det så enkelt at om jeg ikke føler meg sexy så blir det ikke noe på noen av oss, dessverre.

Gleder meg til å begynne å trene igjen også, var jo ganske godt trent før jeg ble gravid og nå begynner jeg å glede meg til å begynne å bevege meg og bruke kroppen ordentlig igjen :)

Begynner å se slutten på denne graviditeten nå :Nikke: Og jeg gleder meg til å ta fatt på mammarollen!

(Håper det ikke blir for mye krangling om puppen da, Asanti ;) )

Er samme tankegang på mannen her også. :ler: Skulle vel egentlig bare mangle mtp hva vi må gjennomgå med kroppen. Mye kan trenes men ikke puppene.

Har aldri vært noe kjempeflink på trening, men har veldig lyst til det nå, mye å for det er så utrolig kjedelig å bli så slapp og ekkel som jeg har blitt nå i graviditeten. Så jeg sendte faktisk linker på noe treningsklær til samboer som jeg ønsker meg i fødselsgave.

Jeg tror at tiden mot termin nå blir å gå fort. Samboer er på hans nest siste arbeidsperiode nå før lille kommer til. Tiden flyr virkelig! Gleder meg å veldig til å møte lille, se hvem det er og ikke minst heller ha nattevåker med amming og bleier istede for halsbrann og doturer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt fortsatt går bra Tekola :klemmer: Livsfarlig å bevege seg ut i Trondheim for tiden. Minusgrader, dårlig brøyting og saltrester fra bilveien gir holkeføre på gang og sykkelsti! Sklei selv her for noen dager siden, men rakk heldigvis å klamer meg fast til et gelender.

De siste ukene har opplevd mye stikking og nedpress, og i natt etter et dobesøk opplevde jeg noe som minner om begynnende menssmerter, det samme har kommet enkelte ganger i løpet av dagen. Er et eller annet sted mellom uke 34 og 35 og lurer på om det er andre her som også har opplevd noe liknende... og om det er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Er samme tankegang på mannen her også. :ler: Skulle vel egentlig bare mangle mtp hva vi må gjennomgå med kroppen. Mye kan trenes men ikke puppene.

Har aldri vært noe kjempeflink på trening, men har veldig lyst til det nå, mye å for det er så utrolig kjedelig å bli så slapp og ekkel som jeg har blitt nå i graviditeten. Så jeg sendte faktisk linker på noe treningsklær til samboer som jeg ønsker meg i fødselsgave.

Jeg tror at tiden mot termin nå blir å gå fort. Samboer er på hans nest siste arbeidsperiode nå før lille kommer til. Tiden flyr virkelig! Gleder meg å veldig til å møte lille, se hvem det er og ikke minst heller ha nattevåker med amming og bleier istede for halsbrann og doturer. :ler:

Kjenner meg igjen i å ha blitt slapp ja! Føler meg skikkelig kvapsete nå om dagen.. Den en gang så trente rumpa mi har forandret utseende de siste månedene kan man si :ler: (Det er mulig at jeg kan skylde LITT på sjokolade i det tilfellet :sjenert: ) Men treningsklær er jo en veldig smart fødselsgave da!

Om du ikke allerede har så er det veldig viktig med gode joggesko -selv om du nødvendigvis ikke kommer til å løpe, men gå tur med den lille- det sparer beina for mye av belastningen som hofter/bekken får av å gå på asfalt.

Jeg har et par Nike free som jeg bruker når jeg vet jeg skal gå mye, og hvis jeg en dag heller bruker converse en dag og ender opp med å gå mye så er jeg død i beina etterpå. Bare et lite tips om du ikke allerde har gode sko da :)

Jeg sier jatakk til nattevåk framfor å våkne hundre gang i løpet av en natt med halsbrann som omtrent tar livet av meg og vondt i ryggen ja.. Kan jo ikke ligge på rygg lengre heller, babyen presser på både magesekk og lunger så jeg holder på å krepere. Tunge pøbel-baby :ler:

Er vel kroppen sin måte å gjøre oss klare til babyens ankomst tenker jeg "Se nå så stor, tung og klumpete du er nå! Du må tisse 49 gang i løpet av en dag sier du? Og halsbrannen svir døgnet rundt? Du får ikke til å bøye deg, barbere deg, klippe tånegler eller ta på sokker? HA! Da tenker jeg du er klar for baby snart" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene mine har blitt så avsexualisert etter jeg ble gravid at jeg ikke kan skjønne at de noen gang kan "brukes" under sex igjen..

Der fikk du jammen satt ord på det :fnise: I tillegg så har jeg fått det kartet av blodårer på brystet, ikke spesielt sexy :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kroppen sin måte å gjøre oss klare til babyens ankomst tenker jeg "Se nå så stor, tung og klumpete du er nå! Du må tisse 49 gang i løpet av en dag sier du? Og halsbrannen svir døgnet rundt? Du får ikke til å bøye deg, barbere deg, klippe tånegler eller ta på sokker? HA! Da tenker jeg du er klar for baby snart" ;)

Apropo ikke kunne bøye seg, barbere seg osv. Jeg tok frem et speil for å sjekke frisyrestatus i kjelleregtasjen her om dagen, og det var litt av et syn! :ler: Jeg har brukt høvelen på hufsa med jevne mellomrom i dusjen, men det er tydelig at det er en fordel å se hva man driver med, for det så seriøst ut som jeg hadde fått skabb der nede! Det er ikke så rart kjære ikke er så ivrig på sexen om dagen for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tanker :klemmer:

Har fått beveget meg godt i dag. Mannen er på jobb igjen, så jeg har støvsuget hele leiligheten og kjørt fire vaskemaskiner/tørketromler med klær. Og nå ryddet ut av oppvaskmaskinen og er i gang med middag. Og så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe med meg noe hyggelig til jeg skal hente ham på jobb. Jeg tror jeg er så aktiv nesten på trass. "Seeeeee, jeg KAN være nyttig!" :fnise:

Men nå skal jeg dø litt på sofaen frem til jeg skal hente ham klokken ti, altså.

Vesla ligger visst med rumpa plantet godt nedover. Det er jo det jeg kjenner også, men kjekt å vite. Har vel bare kjent bevegelse over navlen et par ganger. Hun snur seg vel etter hvert, er jo "bare" 28+3!

Men som damen på sykehuset sa: Det er godt at hun skal være der inne noen uker til. For her i huset er ingenting klart! :ler:

Vi har noen få bodyer, skal få tak i noen helt enkle på Kappahl i morgen tenkte jeg, syntes jeg så noe om 25% på alt for medlemmer. Og så har vi jo vogn og bilstol på plass. Og en arvet badebalje. Så i "worst case scenario" kunne hun jo sovet i vognbagen på soverommet. Men vi må vel få ut stolen som står der senga skal stå, skaffe seng og litt mer småting snart :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alt fortsatt går bra Tekola :klemmer: Livsfarlig å bevege seg ut i Trondheim for tiden. Minusgrader, dårlig brøyting og saltrester fra bilveien gir holkeføre på gang og sykkelsti! Sklei selv her for noen dager siden, men rakk heldigvis å klamer meg fast til et gelender.

De siste ukene har opplevd mye stikking og nedpress, og i natt etter et dobesøk opplevde jeg noe som minner om begynnende menssmerter, det samme har kommet enkelte ganger i løpet av dagen. Er et eller annet sted mellom uke 34 og 35 og lurer på om det er andre her som også har opplevd noe liknende... og om det er vanlig?

Jeg har litt svake menssmerter som kommer og går jeg også, og har litt stikking og det som nesten føles ut som ligamentsmerter men som sitter nærmere venusberget (i mangel av bedre beskrivelse).

I tillegg har jeg fått et vondt punkt på magen, ca 5 cm over navelen og litt til høyre som er skikkelig vondt. Det føles nesten ut som et blåmerke, eller som huden er i ferd med å revne. Det er ikke så ille vondt om morgenen, men blir verre og verre utover dagen, og på kvelden må jeg være forskiktig å ikke belaste magen når jeg reiser meg osv, for da blir det skikkelig vondt.

Noen andre som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Apropo ikke kunne bøye seg, barbere seg osv. Jeg tok frem et speil for å sjekke frisyrestatus i kjelleregtasjen her om dagen, og det var litt av et syn! :ler: Jeg har brukt høvelen på hufsa med jevne mellomrom i dusjen, men det er tydelig at det er en fordel å se hva man driver med, for det så seriøst ut som jeg hadde fått skabb der nede! Det er ikke så rart kjære ikke er så ivrig på sexen om dagen for å si det sånn :fnise:

:ler: Jeg erfarte det samme her om dagen! Hadde gått over med høvelen i dusjen og etter å ha kjent ordentlig etter så sa jeg meg fornøyd med jobben.. Det skulle jeg ikke gjort, for etter ett par dager fikk jeg tatt en ordentlig titt med speil. Åguuud, sier jeg bare. Jeg så ut som en skabbete gatebikkje!

Jeg som følte meg så fin :fnise:

Edit: leif..

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos "blåmerke" så hadde jeg noe tilsvarende i mange uker (har gått over nå). Jordmor sa at det stadig var noen som spurte om dette, og at hun ikke hadde noe godt svar bortsett fra at mange har slike ømme/ømfintlige/overfølsomme "flekker". Så jeg antar det ikke er noe å bekymre seg for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært noe flink med høvelen siden jeg alltid har vokset dåsa. Men nå etter at jeg har blitt gravid så ble liksom de pengene brukt til akupunktur istede for voksing så jeg datt helt ut. Også endrer jo alt seg med utflod osv, så føler liksom ikke å ligge å spre beina selv om at hun som vokser meg ellers er en god venninne som skjønner alt og jeg er jo egentlig ikke sjenert. :ler:

Prøvde sist samboer var hjemme å gå over med høvelen, meen kan ikke si det ble så pent, følte liksom ikke at jeg så noe særlig med speilet stående på do. Så om noen har tips, rop ut! :)

Jeg har et punkt øverst på magen som stikker, klør, er ømt og kjennes ut som det noen ganger er hovvent. Men jeg tror det blir sånn siden den lille ligger å gnur veldig oppi der med stompen sin.

Ellers har jeg en god del menssmerter i korsryggen enkelte dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å ikke stresse med ville tilstander "down there" akkurat nå, er så styrete. Og ikke har jeg sex heller, så da er det ikke så stress - fødsel bryr jeg meg ikke om i forhold til det, da skal jeg fokusere på annet.

Hmmm.. jeg er også lovet boob job om jeg får lyst når jeg er ferdig å amme dette barnet (siste) - kanskje det kan være 30 årsgave til meg selv? Men ser at min mann ikke er den eneste som er sååå snill at han går med på det :fnise: wonder why :vetikke:

Når har dere egentlig termindato damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at det med ville tilstander nedentil er det faktisk bare jeg som bryr meg om, samboer tenker ikke over det så hvorfor gidder jeg egentlig? :ler:

Jeg har termin 29.Mars. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...