Smørblomst82 Skrevet 11. februar 2013 #1741 Del Skrevet 11. februar 2013 Håper ikke noen føler seg truffet over noe av det jeg skriver for vil ikke virke som en ekspert eller en som tror hun vet best bare fordi jeg har barn altså - for det vet jeg ikke. Jeg mener bare å komme med råd som jeg selv var veldig glad jeg fikk. Jeg skjønner godt hele prosessen med redebygging og innkjøp. Man leser alt man kommer over og alle kommer med råd. Så forstår at det kan bli litt mye og litt irriterende Men det er så mye unødvendig og man hamster inn diverse fordi man kanskje kan få brukt for det og så blir det lite brukt eller bare søvsamlere. Man glemmer å se an behovet. Selv var vi flinke til å se an behovet og på den måten sparte vi mange penger. Vi har ikke dårlig råd så er ikke derfor, men ser ikke poenget med sløsing. Så kjøpte mye brukt og arvet en del. Har likvel mange ekser med klær som kun er brukt 2 ganger Men poenget mitt er ihvertfall at jeg mener ikke å tråkke noen på tærne eller virke som at jeg tror jeg vet alt for det gjør jeg absolutt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 11. februar 2013 #1742 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg brukte alltid singlet uansett hva jeg hadde på meg. Da fikk liksom puppene litt oppstramming/støtte. Siden amme-bh bare gir slaskepupper Samme her - men blir liksom helt andre pupper likevel synes jeg. Nå har jeg i utgangspunktet litt små slaskepupper som jeg liker å skjule godt:) Jeg vil ha bh - ikke pupper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 11. februar 2013 #1743 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg syns det er supert med råd fra dere som har barn jeg. Blir lett sånn at man tror man må kjøpe alt mulig rart, som man kanskje aldri får bruk for. Greit å bli minnet på å se an behovet. ---------------- De siste dagene har jeg hatt skikkelige ubehagelige stikninger og pressfølelse ned i bekkenet, andre som har det også? Er vel kanskje vanlig når det blir mindre plass og babyen gnur seg ned i bekkenet. Men ganske vondt til tider!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 11. februar 2013 #1744 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg synes absolutt ikke at du er belærende! Men så har jeg lest så mye inne på graviditetsforumet at jeg nå har rimelig høy terskel. Hadde du hatt "Nei, du må ikke finne på å gjøre sånn"-holdningen hadde det vært noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 11. februar 2013 #1745 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg synes det er bra at dere som har barn fra før kommer med råd. Og når det gjelder innkjøp, føler vel ikke at jeg har tatt av egentlig men kan muligens ha bomkjøpt brystpumpen. Men det får tiden bare vise. Ellers så har jeg hatt tid til å handle, derfor handlet en del nå i forkant, men er å en del småting som mangler som vi ikke blir å kjøpe for etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 11. februar 2013 #1746 Del Skrevet 11. februar 2013 Ja, det er ikke meningen å være belærende, blir bare naturlig å dele erfaringer - spesielt etter en runde med noen bommerter innkjøpsmessig osv. Men så er det jo bare råd og tips, vi er så ulike, får totalt ulike barn og har ulike behov - så man må bare finne ut hvordan man vil ha det selv. My84: Samme her, mye stikninger og nedpress - var til kontroll i dag, og hodet var godt festet nå, tror kanskje det er derfor jeg kjenner det så godt nå. Kjennes ut som hun kommer ut der nede av og til Ingen graviditet lik - og det er egentlig merkelig (hvorfor det er merkelig vet jeg ikke) å erfare at det kan være så ulikt fra gang til gang. Sist var ikke hodet festet før i uke 37, altså er det festet 5 uker tidligere denne gangen. Sist lå jeg laangt over kurven på symfysemål, denne gangen ligger jeg helt på gjennomsnittet. Kanskje jeg kan håper på et litt mindre barn og ikke overtid denne gang? Neida, jeg vil gjerne ikke føde for tidlig - termin hadde vært knall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 11. februar 2013 #1747 Del Skrevet 11. februar 2013 Tar i mot alle tips og råd med stor takk her også. Bare fint å høre fra de som har barn og litt erfaring på området Når det gjelder innkjøp av utstyr har jeg nok en tendens til å handle når jeg kjeder meg for å få tiden til å gå... Føler likevel ikke at jeg har tatt helt av, selv om alle de store tingene er i hus for lengst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 11. februar 2013 #1748 Del Skrevet 11. februar 2013 Alle tips tas imot med glede. Jeg har stresset på utstyrsfronten, men når jeg nå kan lese at det viktigste er i hus har jeg bestemt meg for å roe ned og ta resten etterhvert som behovene melder seg. Redebyggeren har nok ikke slått helt til hos meg :D Det har derimot halsbrann og hovne bein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstråle87 Skrevet 12. februar 2013 #1749 Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) ... Endret 10. februar 2014 av solstråle87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstråle87 Skrevet 12. februar 2013 #1750 Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) ... Endret 10. februar 2014 av solstråle87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 12. februar 2013 #1751 Del Skrevet 12. februar 2013 Så bra det er futt og fart i magen igjen! Den lille baljen - (her kommer den igjen, forrige gang så... ) vårt barn hadde fått klaus oppi der tror jeg. Under badet vil barnet gjerne strekke på seg og plaske/flyte/romstere, ser ut som det ikke er så mye plass til det der - og gjerne upraktisk med så høye anter for foreldrene som må holde barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 12. februar 2013 #1752 Del Skrevet 12. februar 2013 Hos meg har redebyggeren slått til noe voldsomt.. Jeg har kjøpt inn så mye atte.. men mangler fortsatt barnevogn, madrass, sengetøy, sprinkelbeskytter, badekar og litt flere ting jeg ikke kommer på i farta.. men ellers føler jeg at alt av småting som man kanskje ikke trenger engang er kjøpt inn, klær har vi mer enn nok av (fått voldsomme mengder i gaver) og senga er allerede satt opp litt flaut.. fortsatt 5 og en halv uke igjen til termin da. Har ikke begynt å vaske klær osv enda da Jeg har lest meg ihjel på hva man bør kjøpe/ikke kjøpe.. klarer aldri kjøpe noe uten å google det først Nå f eks er jeg usikker på om jeg skal kjøpe Flexibath badekar eller dette: http://www.bebitosho...-schantala.html Fordelen med Flexibath er jo at man kan slå det sammen og den har propp i bunnen..men den lille balja så jo veldig søt og fin ut også.. Jeg vil mer enn gjerne ha tips om alt fra folk som har barn fra før, jeg syntes ikke det er belærende, ikke over internett ihvertfall.. kanskje litt annerledes hvis noen forsøker å fortelle deg hvordan du skal gjøre ting når barnet har kommet, hehe.. men når det gjelder produkter etc før barnet er født syntes jeg bare det er fint å lese om andres erfaringer Høres ut som vi er i samme båt Jeg har handlet en hel haug jeg også. Nå skal det sies at vi ikke arver noen ting, så alt må kjøpes inn. Tror ikke jeg har handlet så veldig mye unyttig da, men det finner jeg vel ut i etterkant Jeg også synes det er veldig nyttig med råd fra de som har barn fra før, det er jo nesten umulig å orientere seg i jungelen av råd. Spesielt når man er ivrig på googler'n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 12. februar 2013 #1753 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg vurderer forresten å starte i amme-bh bransjen! Jeg er lettere sjokkert over det særdeles usexy utvalget av amme-bher, og har allerede utviklet en teori om at det ikke er ammingen som fungerer som prevensjon etter fødsel, men amme-bhene Er det så vanskelig å lage en bh med litt ekstra polstring i cupene som stiver opp bhen litt, som ser grei ut (gjerne med litt blonder etc), og som dekker brystet både over og under brustvorten når man bretter den ned? Noen som vil være med i den nye amme-bh bedriften min? Her er det potensiale for å tjene mye penger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 12. februar 2013 #1754 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg vurderer forresten å starte i amme-bh bransjen! Jeg er lettere sjokkert over det særdeles usexy utvalget av amme-bher, og har allerede utviklet en teori om at det ikke er ammingen som fungerer som prevensjon etter fødsel, men amme-bhene Er det så vanskelig å lage en bh med litt ekstra polstring i cupene som stiver opp bhen litt, som ser grei ut (gjerne med litt blonder etc), og som dekker brystet både over og under brustvorten når man bretter den ned? Noen som vil være med i den nye amme-bh bedriften min? Her er det potensiale for å tjene mye penger! Jeg støtter deg 110%! Hadde det bare vært litt mer i de bhene som gjør at man ser litt mer spenstig ut så hadde det ikke gjort nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 12. februar 2013 #1755 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg har ikke begynt å se på ammebh'er enda! Vet jeg bør ha en å ha med meg på sykehuset, men kommer meg ikke ut av huset for å gjøre det. Klage: Jeg ble nesten innlagt på sykehuset på onsdag, legen sendte meg som ø-hjelpspasient til føden for sjekk pga blodtrykket og nå skal jeg på ny sjekk på fredag. Jeg VIL IKKE legges inn enda! Denne helga får jeg besøk jo! Var kjedelig nok å sitte på sykehuset 7 timer på onsdag, vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg blir lagt inn fram til ungen skal ut Positivt: Jeg har fått pakkene fra Vitusapotek og Libero! Nå mangler jeg vel bare Rimi og Wedela sin. Morsomt med gratisprøver! Dagen i dag går til å vaske så mye babytøy som mulig, pakke sykehusbag i tilfelle innleggelse (jordmor anbefalte å ha det klart til fredag, sånn i tilfelle) og kose med pusen Noen som gjør noe mer spennende enn meg i dag?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 12. februar 2013 #1756 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg har ikke begynt å se på ammebh'er enda! Vet jeg bør ha en å ha med meg på sykehuset, men kommer meg ikke ut av huset for å gjøre det. Klage: Jeg ble nesten innlagt på sykehuset på onsdag, legen sendte meg som ø-hjelpspasient til føden for sjekk pga blodtrykket og nå skal jeg på ny sjekk på fredag. Jeg VIL IKKE legges inn enda! Denne helga får jeg besøk jo! Var kjedelig nok å sitte på sykehuset 7 timer på onsdag, vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg blir lagt inn fram til ungen skal ut Positivt: Jeg har fått pakkene fra Vitusapotek og Libero! Nå mangler jeg vel bare Rimi og Wedela sin. Morsomt med gratisprøver! Dagen i dag går til å vaske så mye babytøy som mulig, pakke sykehusbag i tilfelle innleggelse (jordmor anbefalte å ha det klart til fredag, sånn i tilfelle) og kose med pusen Noen som gjør noe mer spennende enn meg i dag?? Kjekt med gratispakker ja! Men kjipt med mulig innleggelse da. Er det svangerskapsforgiftning de frykter eller? Håper alt ordner seg til det beste for deg og barnet i alle fall. Jeg vurderer forresten å starte i amme-bh bransjen! Jeg er lettere sjokkert over det særdeles usexy utvalget av amme-bher, og har allerede utviklet en teori om at det ikke er ammingen som fungerer som prevensjon etter fødsel, men amme-bhene Er det så vanskelig å lage en bh med litt ekstra polstring i cupene som stiver opp bhen litt, som ser grei ut (gjerne med litt blonder etc), og som dekker brystet både over og under brustvorten når man bretter den ned? Noen som vil være med i den nye amme-bh bedriften min? Her er det potensiale for å tjene mye penger! Jeg er såååå med! Det kan da ikke være så vanskelig å få til lage noen som faktisk får puppene til å se noen lunde ut? Jeg hadde gladelig betalt en del penger for en fin en, og litt ekstra polstring: mindre behov for innlegg i forhold til det å fryse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 12. februar 2013 #1757 Del Skrevet 12. februar 2013 Kjekt med gratispakker ja! Men kjipt med mulig innleggelse da. Er det svangerskapsforgiftning de frykter eller? Håper alt ordner seg til det beste for deg og barnet i alle fall. De frykter vel til dels svangerskapsforgiftning (selv om bt har vært høyt siden før jul og alle andre prøver er fine), til dels at blodtrykket skal stige mer. Jeg ligger halvparten av tiden over medisingrensa, andre halvparten rett under, så er en skikkelig vippepasient. De er vel også redd for at kroppen min skal være utslitt innen fødsel siden jeg har slitt med bekken, oppkast siden uke 13/14 og nå blodtrykket et par måneder. Det er ihvertfall liten sjanse for at jeg får gå over termin, sannsynligvis får jeg ikke gå helt til termin heller, så kjenner det plutselig nærmer seg! Bare litt over 6 uker igjen til termin jo Skummelt! Syns dere kan lage noen fine ammebh'er med myke stropper, ull-padding som holder puppene varme og gode, samtidig som de gir puppene et fantastisk utseende! Også må de se fine ut, gjerne andre farger enn bare hvit og svart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 12. februar 2013 #1758 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg vurderer forresten å starte i amme-bh bransjen! Jeg er lettere sjokkert over det særdeles usexy utvalget av amme-bher, og har allerede utviklet en teori om at det ikke er ammingen som fungerer som prevensjon etter fødsel, men amme-bhene Er det så vanskelig å lage en bh med litt ekstra polstring i cupene som stiver opp bhen litt, som ser grei ut (gjerne med litt blonder etc), og som dekker brystet både over og under brustvorten når man bretter den ned? Noen som vil være med i den nye amme-bh bedriften min? Her er det potensiale for å tjene mye penger! Haha, Helt enig!!! Veldig spent på den jeg har bestilt, den så ok ut på bilde ihvertfall, fikk til og med godkjennelse fra mannen Jeg har ikke begynt å se på ammebh'er enda! Vet jeg bør ha en å ha med meg på sykehuset, men kommer meg ikke ut av huset for å gjøre det. Klage: Jeg ble nesten innlagt på sykehuset på onsdag, legen sendte meg som ø-hjelpspasient til føden for sjekk pga blodtrykket og nå skal jeg på ny sjekk på fredag. Jeg VIL IKKE legges inn enda! Denne helga får jeg besøk jo! Var kjedelig nok å sitte på sykehuset 7 timer på onsdag, vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg blir lagt inn fram til ungen skal ut Positivt: Jeg har fått pakkene fra Vitusapotek og Libero! Nå mangler jeg vel bare Rimi og Wedela sin. Morsomt med gratisprøver! Dagen i dag går til å vaske så mye babytøy som mulig, pakke sykehusbag i tilfelle innleggelse (jordmor anbefalte å ha det klart til fredag, sånn i tilfelle) og kose med pusen Noen som gjør noe mer spennende enn meg i dag?? Kan jeg spørre hvor høyt blodtrykket ditt er? Har lurt på når de egentlig ser på det som skummelt, siden blodtrykket mitt hadde steget mye ved siste kontroll og er høyere enn før svangerskapet. Jeg går på svangerskapspenger frem til permisjonstart, så dagene er rolige for min del. Prøver å begrense meg, men blir til at jeg baker MYE. Søt gjærbakst og kaker det beste jeg kan få om dagen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 12. februar 2013 #1759 Del Skrevet 12. februar 2013 Haha, Helt enig!!! Veldig spent på den jeg har bestilt, den så ok ut på bilde ihvertfall, fikk til og med godkjennelse fra mannen Kan jeg spørre hvor høyt blodtrykket ditt er? Har lurt på når de egentlig ser på det som skummelt, siden blodtrykket mitt hadde steget mye ved siste kontroll og er høyere enn før svangerskapet. Jeg går på svangerskapspenger frem til permisjonstart, så dagene er rolige for min del. Prøver å begrense meg, men blir til at jeg baker MYE. Søt gjærbakst og kaker det beste jeg kan få om dagen.... Ååh... gjærbakst.... farlig godt! Har lyst å bake selv, men den utbakinga er litt slitsom for tiden. Send gjerne over litt godsaker! Jeg ligger på et overtrykk mellom 125 og 150, noe de ikke bekymrer seg for enda. Jeg ligger vanligvis på 130-140-tallet. De bekymrer seg ikke veldig før jeg når 160 i overtrykk. Undertrykket er det litt verre med, og det er det de fokuserer mest på. Visstnok det som er "farligst" å ha høyt. Der er grensa for høyt blodtrykk 90 og ved 105 skal man ha medisiner. Mitt undertrykk ligger mellom 95 og 110, vanligvis en plass mellom 98 og 102, men har jevnt over vært nærmere 110 enn 98 de siste par ukene. Jeg har fått beskjed om å ringe føden og komme inn med en gang blodtrykket passerer 160 over 105 (altså begge deler), evt. hvis jeg får symptomer på svangerskapsforgiftning utenom skal jeg ringe inn å få sjekk med en gang. Type mer pannehodepine enn jeg har i dag, mer kvalme og oppkast enn jeg har allerede, trøbbel med synet, voldsomme ødemer som dukker opp fort eller andre ting som gir meg en dårlig magefølelse. Jeg må også passe på å kjenne liv daglig, noe knøttet her i magen ikke er enig i med mindre jeg dytter h*n i gang, den siste uken har jeg kjent mindre liv enn tidligere. Knøttet vil sove i fred Nesten så jeg burde starte dagbok nå på tampen av graviditeten bare for å prate med meg selv om blodtrykket og mitt liv som sykemeldt gravid Kanskje det kommer om jeg blir innlagt og begynner å kjede meg... Hvor høyt er blodtrykket ditt? Evt. hvor stort sprang har du opplevd? Får du noen ekstra blodtrykkskontroller eller vil de bare se det an? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 12. februar 2013 #1760 Del Skrevet 12. februar 2013 Ååh... gjærbakst.... farlig godt! Har lyst å bake selv, men den utbakinga er litt slitsom for tiden. Send gjerne over litt godsaker! Jeg ligger på et overtrykk mellom 125 og 150, noe de ikke bekymrer seg for enda. Jeg ligger vanligvis på 130-140-tallet. De bekymrer seg ikke veldig før jeg når 160 i overtrykk. Undertrykket er det litt verre med, og det er det de fokuserer mest på. Visstnok det som er "farligst" å ha høyt. Der er grensa for høyt blodtrykk 90 og ved 105 skal man ha medisiner. Mitt undertrykk ligger mellom 95 og 110, vanligvis en plass mellom 98 og 102, men har jevnt over vært nærmere 110 enn 98 de siste par ukene. Jeg har fått beskjed om å ringe føden og komme inn med en gang blodtrykket passerer 160 over 105 (altså begge deler), evt. hvis jeg får symptomer på svangerskapsforgiftning utenom skal jeg ringe inn å få sjekk med en gang. Type mer pannehodepine enn jeg har i dag, mer kvalme og oppkast enn jeg har allerede, trøbbel med synet, voldsomme ødemer som dukker opp fort eller andre ting som gir meg en dårlig magefølelse. Jeg må også passe på å kjenne liv daglig, noe knøttet her i magen ikke er enig i med mindre jeg dytter h*n i gang, den siste uken har jeg kjent mindre liv enn tidligere. Knøttet vil sove i fred Nesten så jeg burde starte dagbok nå på tampen av graviditeten bare for å prate med meg selv om blodtrykket og mitt liv som sykemeldt gravid Kanskje det kommer om jeg blir innlagt og begynner å kjede meg... Hvor høyt er blodtrykket ditt? Evt. hvor stort sprang har du opplevd? Får du noen ekstra blodtrykkskontroller eller vil de bare se det an? Åj, såpass! Da tror jeg ikke jeg trenger å bekymre meg helt ennå. Mitt blodtrykk har lagt på 120/70 tidligere i graviditeten. Når jeg ikke er gravid ligger jeg ca på 120/80.. Ved kontroll denne uken var det 138/93, men jordmoren jeg var hos var veldig klar på at det ikke var høyt og at jeg kunne slappe helt av, så jeg skal ikke til noen ytterligere kontroll. Da får du lage en dagbok vet du, jeg kommer til å følge den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå