Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Det var en sykt kul body! :jepp:

Gravidstrømpebukser er herved min favorittoppfinnelse. Oh wow :rodmer:

Citrus, jeg blir sliten i magemusklene av aktiviteten hennes jeg :ler:

Og så er det så sykt klønete å ligge i sofaen med pc på fanget, den hopper jo bare rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smørblomst: Så godt du fikk sykemelding! Tenker det skal bli deilig å komme litt ovenpå igjen :)

Har kjøpt meg elektrisk brystpumpe jeg også. Kjøpte en Medela Swing brukt for halv pris. Eller, brukt og brukt, hun jeg kjøpte den av hadde brukt den kun to ganger fordi hun måtte kjøpe en kraftigere pga. at jenta hennes ikke ville ta pupp i det hele tatt. Så der gjorde jeg en god deal! :jepp:

Tror dere ikke kjære har kastet brevet fra Libero dere? :( Han trodde det bare var reklame og kastet det like greit i søpla. Jaja, får se om jeg får skaffet meg et til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faller av en eller annen grunn veldig for det med panda på - så søte da:)

Som denne:

http://www.zalando.no/bonnie-baby-giant-panda-babybody-bla-bb526k003-952.html

og denne

http://www.zalando.no/bonnie-baby-ginat-panda-topper-langermet-pink-bb526d001-102.html

Og så måtte jeg bare ha denne, for hvor søt blir ikke en liten baby med den på:

http://www.zalando.no/sterntaler-lue-gra-s1353e01q-051.html

Men nå er det stopp. (tror jeg... :fnise: )

Gravidstrømpebukser er helt fantastisk! Og data på mage måtte jeg gi opp for noen uker siden, hun begynner bare å sparke opp i dataen med en gang og det blir litt ubehagelig for huden imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når....... du blir sliten bare av å se på hvor aktiv denne krabaten er: :hoppe: .....wow.

:fnise:

Skjønner hva du mener, keg blir anpusten bare av å se på! ;)

Har gått litt amok på shoppingfronten jeg også, har falt veldig for et merke som heter Molo, de har så mye kult! :jepp:http://www.samsofie.no/products/molo-fiona-fairytale-heldrakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har alltid brukt for en pumpe :) Enten om andre skal gi mat, pumpe seg før eller etter man har drukket , eller hvis man vil pumpe til å fryse ned. Så det er sjelden et bomkjøp. Selv har jeg manuell for den el.funka dårlig på meg. Har lånt av ei venninne og det er utrolig kjekt :)

I dag er 1.etg. vasket og så skal jeg ta 2. etg i morgen. Orker ikke hele huset på en dag..Hehe..

Skal også på KID å kikke litt i dag.

Nettshopping er gøy og så kule klær på den siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei damer! :) Har ikke vært inne på en stund her, så har nettopp bladd meg igjennom et titalls sider for å oppdatere meg på hva som skjer. Det begynner VIRKELIG å nærme seg for enkelte!! spennende!! :biggrin: Godt å se at det er flere som har planer om en utenlandstur med baby til høsten. Det har nemlig vi også! :) Jeg sitter og skal kjøpe ammeutstyr nå. Lurer fælt på hvilken størrelse jeg må ha på ammebhen?? Kan man ta utgangspunkt i størrelsen man bruker nå?

Er også i tvil om jeg skal kjøpe eletrisk eller manuell pumpe...og hvilket merke.. Skal ikke være enkelt!

Sender med en liten oppdatering om hvordan det går her:

Kjønn: Gutt

Utålmodig? Ja, gleder meg veldig til å hilse på småen :)

Hodet ned: Foreløbig ligger han med hodet ned og rumpa under høyre ribbein. Så gjenstår det å se om han blir liggende slik eller om han snur seg flere ganger..

Aktivitet i magen: Ja, men merker mindre spark og mer "justeringer" etter at han snudde seg med hodet ned.

Navn: Har egentlig bestemt oss, og driver å prøver det ut. Men blir nok ikke helt sikre før vi ser hvem han er :)

Vektøkning: 11 kg

Vann i kroppen: Litt i anklene.

Kynnere: Kommer og går litt, men er ikke spesielt plagsomme.

Humør: Litt opp og ned. Veldig lykkelig når jeg er lykkelig og veldig trist når jeg er trist. Kan også gå fra å gråte og være SÅ trist, til å le fordi jeg gråter og være SÅ lykkelig fordi mannen kommer å trøster meg :fnise:

Barnerom: Sover hos oss. Har skrudd opp sengen, og ommøblert soverommet for å få plass.

Utstyr: Har alle de store tingene. Mangler amme- og div stelleutstyr.

Strekkmerker: Fikk tidlig på puppene som har gått fra B-cup til E-cup..(Håper de stopper snart). I tillegg har jeg også begynt å få noen små rundt hofter/lår. De får komme de som kommer, har stor tro på at de blekner og blir nærmest usynlige etterhvert slik som de fra puberteten.

Melk i brystene? Nei, har ikke merket noe ennå.

Fødsel: Gleder meg bare til å hilse på gutten vår jeg. :rodmer:

Plager: Sover dårlig, ellers ikke noe annet enn at det begynner å bli tungt.. men skal ikke klage :)

Oppegående: still going strong!

Sulten: Ja, særlig om natta...ellers har jeg et voldsomt søtsug...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hei damer! :) Har ikke vært inne på en stund her, så har nettopp bladd meg igjennom et titalls sider for å oppdatere meg på hva som skjer. Det begynner VIRKELIG å nærme seg for enkelte!! spennende!! :biggrin: Godt å se at det er flere som har planer om en utenlandstur med baby til høsten. Det har nemlig vi også! :) Jeg sitter og skal kjøpe ammeutstyr nå. Lurer fælt på hvilken størrelse jeg må ha på ammebhen?? Kan man ta utgangspunkt i størrelsen man bruker nå?

Er også i tvil om jeg skal kjøpe eletrisk eller manuell pumpe...og hvilket merke.. Skal ikke være enkelt!

Koselig å høre fra deg :)

Jeg sitter å lurer på det samme angående ammebh selv nå om dagen jeg. Var å prøvde ammebh på Lindex i går og den bh'en som passet NÅ var 80C (opprinnelig størrelse 80A :fnise: ) men slik som jeg har forstått det så bør man ikke kjøpe en som passer per i dag.

Man skal gjerne ha ammeinnlegg -gjerne 2 i hver cup- og da må man jo opp en størrelse. Pluss at man får jo melk... Så da vil vel også puppene øke, men hvor mye skal man regne med puppene øker i volum av det? :klo: burde jeg satset på at 80D passer når melken endelig kommer?

Så ja, man kan si at jeg er like forvirret som deg angående dette Nyx :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte to ammebher for å teste og da kjøpte jeg i en cup større enn jeg har fått til nå. Men jeg tror jeg skal bytte til enda en større. Fikk å beskjed fra hun i butikken at tok jeg vare på kvitteringen så var det null problem å få byttet strørrelse ettervært, hun skjønte jo at det er ikke alt man vet nå. ;)

Off, hvorfor er de ammebhene så stygge? Jeg er aaalt for glad i super push up. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke enkelt! Jeg tok en sjanse og kjøpte nettopp en på smartkids.no - i en størrelse større enn jeg bruker nå. Den er i merket hot milk, syntes de var litt finere enn de jeg har funnet i butikkene. Tenker at om denne ikke passer med det samme, så vil den sikkert passe etterhvert. :) Synes de i butikkene er helt tragiske... Jeg har også sverget til super push-up tidligere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg :)

Jeg sitter å lurer på det samme angående ammebh selv nå om dagen jeg. Var å prøvde ammebh på Lindex i går og den bh'en som passet NÅ var 80C (opprinnelig størrelse 80A :fnise: ) men slik som jeg har forstått det så bør man ikke kjøpe en som passer per i dag.

Man skal gjerne ha ammeinnlegg -gjerne 2 i hver cup- og da må man jo opp en størrelse. Pluss at man får jo melk... Så da vil vel også puppene øke, men hvor mye skal man regne med puppene øker i volum av det? :klo: burde jeg satset på at 80D passer når melken endelig kommer?

Så ja, man kan si at jeg er like forvirret som deg angående dette Nyx :fnise:

Hvor har du hørt at man bør ha 2 innlegg i hver cup? Det er veldig forskjell på hvor mye melk som kommer, hvor mye man legger osv. Jeg hadde nok melk og ammet til 7 mnd (sluttet fordi baby beit og ville ikke mer) Men jeg trengte nesten ikke bruke innlegg. Har aldri lekket melk hverken dag eller natt. Så å velge str. etter det er veldig vanskelig.

Jeg ville bare kjøpt 1 bh nå i en str større og så bør dere vente til etter fødsel og dere har kommet hjem. Melka kommer gjerne dag 3. og den stabiliserer seg etter hvert. Da er det også lettere å se hvilken str. dere trenger. Gode amme bh'r er dyre så kjedelig hvis det er mange bomkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at det ikke bør være spiler i ammebh! Så til dere som syns dem er stygge og sverger til super push vil kanskje slite litt her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk også at det ikke bør være spiler i ammebh! Så til dere som syns dem er stygge og sverger til super push vil kanskje slite litt her ;)

Janei jeg har kjøpt uten spiler, derfor de er så stygge. Ser jo ut som en bh fra oldish. :ler:

Men, hvorfor skal det ikke være spiler i? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at spilene kan tette melkegangen... men jeg vil tro at en stram BH kan gi det samme problemet :vetikke:

Har ikke kjøpt ammeklær enda heller jeg (henger jeg laaaangt etter i forhold til utstyr? Vi har bare de store greiene og litt babyklær)... Har rett og slett ikke hatt tid eller energi. Blir godt med permisjon i starten av mars kjenner jeg. Er litt lei av kroppen nå, men kjenner også at mageboeren får holde seg inne til nærmere termin så jeg i det minste får 2-3 uker å slappe av på og bruke tid på megselv. Kanskje ta igjen litt på utstyrshandlingen.

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke fordra amme bh nettopp fordi det ikke er spiler eller nok fyll - og mine pupper er ikke fine i slik type bh! Og så ser det ikke fint ut under klær heller synes jeg. Så totalten, med den lekre bolledeigsmagen i starten + bh som bare ikke ser bra ut er noe kjip. Jeg brukte aldri mer enn papirinnlegg noen ganger helt i starten, hadde ikke behov for noe innlegg etter dette. Og størrelse: ble gedigne 4. dagen når melken kom, var Pamela tilstander i noen dager og så ble de slik de hadde vært under graviditeten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forstått det slik at spilene kan tette melkegangen... men jeg vil tro at en stram BH kan gi det samme problemet :vetikke:

Har ikke kjøpt ammeklær enda heller jeg (henger jeg laaaangt etter i forhold til utstyr? Vi har bare de store greiene og litt babyklær)... Har rett og slett ikke hatt tid eller energi. Blir godt med permisjon i starten av mars kjenner jeg. Er litt lei av kroppen nå, men kjenner også at mageboeren får holde seg inne til nærmere termin så jeg i det minste får 2-3 uker å slappe av på og bruke tid på megselv. Kanskje ta igjen litt på utstyrshandlingen.

Så lenge du har bilsete slik at barnet får blitt med hjem fra sykehuset er det uproblematisk:) Det er egentlig ikke så mye man ha før barnet har kommet - tror det bare er en del av redebyggingen, at plutselig skal huset være hamstret om med "kanskje vi får brukt for.."-saker :) Som jo er helt naturlig å gjøre, men ikke strengt nødvendig. Det er som å lage opp masse middager for å ha i frysen til barselperioden f.eks - jeg hadde masse tid, og laget mye mat i denne perioden - barnet sov jo så mye på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hvor har du hørt at man bør ha 2 innlegg i hver cup? Det er veldig forskjell på hvor mye melk som kommer, hvor mye man legger osv. Jeg hadde nok melk og ammet til 7 mnd (sluttet fordi baby beit og ville ikke mer) Men jeg trengte nesten ikke bruke innlegg. Har aldri lekket melk hverken dag eller natt. Så å velge str. etter det er veldig vanskelig.

Jeg ville bare kjøpt 1 bh nå i en str større og så bør dere vente til etter fødsel og dere har kommet hjem. Melka kommer gjerne dag 3. og den stabiliserer seg etter hvert. Da er det også lettere å se hvilken str. dere trenger. Gode amme bh'r er dyre så kjedelig hvis det er mange bomkjøp.

Lest her inne på KG og hørt av andre mødre at de måtte ha enhangsinnlegg innerst mot brystet for å spare klærne mot lekkasjer og ull ytterst for å holde varmen.

Er det bare snakk om de første dagene det da eller? På meg virket det som de brukte det de første månedene..

Edit: måtte legge til noe.

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest her inne på KG og hørt av andre mødre at de måtte ha enhangsinnlegg innerst mot brystet for å spare klærne mot lekkasjer og ull ytterst for å holde varmen.

Er det bare snakk om de første dagene det da eller? På meg virket det som de brukte det de første månedene..

Det er i alle fall langt fra alle som har lekkasjer med melk, de få jeg vet om som har slitt med det har også hatt hyperproduksjon av morsmelk. Jeg gikk også som sagt bare noen få ganger med papirinnlegg - egentlig mest fordi jeg tenke man skulle gjøre det :fnise: men så hang det seg fast i såre brystvorter, så jeg droppet det og det var jo ikke noe problem for jeg lakk jo aldri melk - lakk vel et par ganger på nattestid etter det, når barnet plutselig sov mye lenger enn det puppene var vant til:) Nå fikk jeg barn sist i mars, og det var veldig varmt i april/mai, så frøs vel på puppene en gang, og det var den dagen jeg fikk melk og var ute i vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janei jeg har kjøpt uten spiler, derfor de er så stygge. Ser jo ut som en bh fra oldish. :ler:

Men, hvorfor skal det ikke være spiler i? :)

For det kan tette melkeganger :)

Så bh med push-up og spiler bør bare brukes hvis det er nødvendig. Eks. Skal på en fest eller ha på en spesiell kjole o.l. Altså for en kort periode :)

Angående ammeklær så har jeg aldri brukt noe av det. Hadde bare amme-bh. Ellers brukte jeg lag på lag. Altså en singlet som jeg dro ned og en turnika/genser/singlet osv som jeg dro opp. Da skjermer du mye under amming og du slipper å bruke masse penger på klær som ikke blir brukt så lenge :)

Genialt om sommeren..

Og du er ikke aleine på utstyrsfronten. Til nå har vi kjøpt 1 sett sengetøy, 1 kjoøe og arvet noe. Har bilsete fra før. Så vi har en del å handle ennå vi også :)

Butikkene er åpen etter du kommer hjem så det viktigste er noe å ta på når du reiser hjem og bilsete :)

Jeg kan heller ikke fordra amme bh nettopp fordi det ikke er spiler eller nok fyll - og mine pupper er ikke fine i slik type bh! Og så ser det ikke fint ut under klær heller synes jeg. Så totalten, med den lekre bolledeigsmagen i starten + bh som bare ikke ser bra ut er noe kjip. Jeg brukte aldri mer enn papirinnlegg noen ganger helt i starten, hadde ikke behov for noe innlegg etter dette. Og størrelse: ble gedigne 4. dagen når melken kom, var Pamela tilstander i noen dager og så ble de slik de hadde vært under graviditeten igjen.

Jeg brukte alltid singlet uansett hva jeg hadde på meg. Da fikk liksom puppene litt oppstramming/støtte. Siden amme-bh bare gir slaskepupper ;)

Fikk barn i november og brukte ull bare på noen få dager når jeg skulle ut i mange minus. Brukte ellers bare engangs innlegg (natusan eller no). Og var jo sjelden jeg hadde behov hvis det også siden jeg ikke lakk. Ihvertfall ikke hvis det var jevnlig amming :)

Hadde ikke noen tette melkeganger, brystbetennelser eller lignende. Jeg var nok heldig, men jeg ville ikke investert i dyre ull innlegg før du vet litt mer om temperatur o.l. For er ikke sikkert du får behov.

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...