Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hentet pakke fra Vitus, den var faktisk veldig bra. Jeg fikk:

- Småprøver på krem (Akrem, sinksalve fra dr. Greve, Decubal body cream, Eucerin Aquaphor)

- Smokk fra MAM

- Prøve på Tena Mini Magic

- Prøve på Medela ammeinnlegg

- Deo fra DocMorris (ikke typisk herredeo :) )

- Digitalt termometer

- Stelleteppe

- Full pakke Vidi våtservietter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du fikk i din pakke er likt det som var i min Isrose. Bare at i min var det ikke stelleteppe, ammeinnlegg, smokk eller termometer.

Mulig jeg fikk en pakke noen har plukket litt fra? :ler:

Er det forresten noen som har vært forkjølet nå? Har hatt delvise influensasymptomer spredt utover flere dager nå og jeg er så lei. Må man virkelig bli forkjølt eller få influensa mens man har nok med dårlig søvn, halsbrann, leggkramper, kynnere og listen kan fortsette! Føler meg som en feig mann med mænflu. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du fikk i din pakke er likt det som var i min Isrose. Bare at i min var det ikke stelleteppe, ammeinnlegg, smokk eller termometer.

Er det forresten noen som har vært forkjølet nå? Har hatt delvise influensasymptomer spredt utover flere dager nå og jeg er så lei. Må man virkelig bli forkjølt eller få influensa mens man har nok med dårlig søvn, halsbrann, leggkramper, kynnere og listen kan fortsette! Føler meg som en feig mann med mænflu. :ler:

Det der har vært meg de siste to ukene :daane:

Syk som et mannfolk, selv om jeg bare føler meg som om jeg har feber. Irriterende! :ler:

Fant meg en fin-fin grå "ullkjole" på H&M i dag! Og så er jeg såå fornøyd med at kjolen jeg kjøpte i sommer fortsatt passer greit med magen (fint med innsving rett over magen og så vidt skjørt) sånn at jeg slapp å skaffe ny penkjole til helgen. Så blir det uttesting av gravidstrømpebukser! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har vært meg de siste to ukene :daane:

Syk som et mannfolk, selv om jeg bare føler meg som om jeg har feber. Irriterende! :ler:

Fant meg en fin-fin grå "ullkjole" på H&M i dag! Og så er jeg såå fornøyd med at kjolen jeg kjøpte i sommer fortsatt passer greit med magen (fint med innsving rett over magen og så vidt skjørt) sånn at jeg slapp å skaffe ny penkjole til helgen. Så blir det uttesting av gravidstrømpebukser! :jepp:

Godt at jeg ikke er alene om den følelsen. :ler: Måtte si det til samboer at jeg føler meg virkelig pinglette som en mann nå. Han bare flirte av meg. ;)

Deilig å finne klær man føler seg vell i nå. :) Prøver å finne et fint antrekk til vi skal ta bilder om en måneds tid, men jeg kjenner ikke at jeg gidder å bruke penger på klær til meg selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, hatt tre runder med influensa/forkjølelse i løpet av graviditeten og de siste månedene og takler det ikke så godt. Poenget er bare at det kommer på toppen av "alt" så det virker ikke som om kropp og sinn har noe å bekjempe sykdommen med. Blir helt satt ut av det.

Jeg må også finne noe pent tøy til en bursdag i familien i slutten av februar - prøver å kikke litt på nettet, men ender opp med å se på klær til etter graviditeten hver gang :fnise: Gravidstrømpebukser synes jeg er helt herlig! Alt strammes opp, og det er bare da jeg føler meg litt stram for uten er alt særs dvaskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ikke vært like fornøyd uten stelleteppe og termometer, så skjønner godt at du ble litt skuffet. Stelleteppet var et slikt et: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-902543.aspx

Jeg er ikke forkjølet, men tror jeg har begynt å bli tett i nesa pga hovne slimhinner, våkner av det hver natt. Slitsomt å vite at det fint kan vare i 3 måneder til, kan jo ikke akkurat bruke nesespray for å åpne opp. Merker jeg har veldig lav terskel for å synes synd på meg selv for tiden :)

Hvordan vet man om man har halsbrann? Har i det siste hatt litt sviende følelse helt øverst i halsen, men halsbrann skal vel svi ganske mye et godt stykke nedover halsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nok ikke vært like fornøyd uten stelleteppe og termometer, så skjønner godt at du ble litt skuffet. Stelleteppet var et slikt et: http://www.vitusapot...PID-902543.aspx

Jeg er ikke forkjølet, men tror jeg har begynt å bli tett i nesa pga hovne slimhinner, våkner av det hver natt. Slitsomt å vite at det fint kan vare i 3 måneder til, kan jo ikke akkurat bruke nesespray for å åpne opp. Merker jeg har veldig lav terskel for å synes synd på meg selv for tiden :)

Hvordan vet man om man har halsbrann? Har i det siste hatt litt sviende følelse helt øverst i halsen, men halsbrann skal vel svi ganske mye et godt stykke nedover halsen?

Jeg nyser daglig, noe jeg har gjort siden de første månedene av graviditeten. Men nå er jeg virkelig tett og føler meg skikkelig nedsyltet. Heldigvis er ikke halsen så ille ennu, men det er ganske ubehagelig når halsbrannen er der.

Hm ja, altså jeg vet ikke helt om det kan kalles halsbrann for jeg har jo hørt at det skal være skikkelig ille. Men for meg er det ille nok, det kommer ofte etter at jeg har spist eller drukket og om jeg legger meg ned rett etterpå. Må helst ha sittende stilling iallefall en time etter å ha spist eller drukke noe for å ikke få oppstøt. Det svir iallefall i halsen og er mye syre enkelte ganger.

Men jeg tror at jeg får det fordi jeg har ikke så lang overkropp og magen er tydelig ganske stor helt opp til under bryste så vises at alt er presset ganske lang opp. Så er kort vei fra magen til halsen nå tror jeg, derfor jeg blir så fort plaget. Det er min teori på mitt problem. :)

Håper ikke formen blir så mye verre nå, har time hos jordmor imorgen og ønsker jo å ha samboer med så er ikke aktuelt å bytte timen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asanti: Det er nok halsbrann. Det kjennes ikke likt for alle og det varierer litt hvor i halsen man har det :) Det er skikkelig plagsomt og ubehagelig.... På meg hjelper Gravicon, loveharts og melk eller is :)

Å ja jeg har vært forkjløet, lungebetennelse og bronkitt. Har hatt to antibiotikakurer alt!

Isrose: Det gjør ikke noe om du tar en liten dæsj nesespray, men ikke bruk det jevlig. Men før du legger deg når du er veldig ille går helt fint. Har brukt det moderat selv i begge svangerskapene mine når jeg ikke har fått puste. Og det går helt fint sier lege og jordmor.

I dag har jeg legetime for å be om 50% sykemelding. Kjenner at jeg gruer meg... ikke noe morro å be om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å bruke litt nesespray hvis det blir veldig ille, men så langt er det bare plagsomt. Man skal jo ikke bruke nesespray mer enn 10 dager sammenhengende, så jeg sparer det til jeg virkelig trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke saltvann for å løse opp litt, da? Vi kjøpte sånn skyllehorn på apoteket før jul, og når man bruker det riktig (og ikke prøver å se opp i nesa for eksempel :fnise: ) så er det absolutt like effektivt som nesespray på meg, i hvert fall. Og du slipper avhengigheten :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sliter med overaktive slimhinner, i hvert fall, og han ble anbefalt å teste det ut. Det går jo an å høre hvis du skal innom et apotek uansett? De pleier å ha god peiling. For det kan jo hende at jeg er helt på jordet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble jeg 50% sykemeldt uten at jeg trengte å si noe. Kommer inn til fastlegen min og det første han sier: Ikke for å være slem, men du ser veldig trøtt og sliten ut. Påtide å kutte litt ned på jobbingen nå eller? :hakeslepp:

Hehe.. Så da fikk jeg tårer i øyne og svarte ja..hehe..Men godt man har en forståelsesfull lege da.

Forklarte etter på at jeg sover dårlig, har mye kynnere og har veldig lite energi til å ta vare på den lille hjemme etter jobb..Så nå håper jeg å få litt energi tilbake og kanskje begynne med litt redebygging jeg også :) Har masse klær fra storebror å gå gjennom. Mye er jo nøytralt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg 50% sykemeldt uten at jeg trengte å si noe. Kommer inn til fastlegen min og det første han sier: Ikke for å være slem, men du ser veldig trøtt og sliten ut. Påtide å kutte litt ned på jobbingen nå eller? :hakeslepp:

Hehe.. Så da fikk jeg tårer i øyne og svarte ja..hehe..Men godt man har en forståelsesfull lege da.

Forklarte etter på at jeg sover dårlig, har mye kynnere og har veldig lite energi til å ta vare på den lille hjemme etter jobb..Så nå håper jeg å få litt energi tilbake og kanskje begynne med litt redebygging jeg også :) Har masse klær fra storebror å gå gjennom. Mye er jo nøytralt :)

Å, det var jo godt da - er kjipt når man føler at man nærmest må be om sykemelding, blir litt sånn "ja, altså, det er du som er legen..". Godt at du får litt mer tid til å ta vare på deg selv fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk sykemelding. Nå får du nok litt mer energi til å gjøre mer redebygging som du sier. :)

---------------------------------------------------------------------------

I dag kjøpte jeg faktisk brystpumpe. Har vært usikker på om jeg skulle gjøre det og hadde isåfall tenkt å kjøpe en manuell. Men den elektriske fra Avent var satt ned med 30% så slo like gjerne til. Samboer sa at skulle det vise seg at vi ikke trenger den så kan man jo alltids selge den videre når vi fikk kjøpt den så rimelig. Men satser på å få brukt den, værtfall når samboer er hjemme i friperiodene sine så jeg får sovet litt mer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du fikk sykemelding. Nå får du nok litt mer energi til å gjøre mer redebygging som du sier. :)

---------------------------------------------------------------------------

I dag kjøpte jeg faktisk brystpumpe. Har vært usikker på om jeg skulle gjøre det og hadde isåfall tenkt å kjøpe en manuell. Men den elektriske fra Avent var satt ned med 30% så slo like gjerne til. Samboer sa at skulle det vise seg at vi ikke trenger den så kan man jo alltids selge den videre når vi fikk kjøpt den så rimelig. Men satser på å få brukt den, værtfall når samboer er hjemme i friperiodene sine så jeg får sovet litt mer. ;)

Det er veldig deilig med elektrisk - bare sitte der å slappe av mens man blir melket tom, haha. Veldig enkelt og greit! Og alltid kjekt å kunne pumpe og gi litt flaske etter hvert, så får man avlastning på natt og litt mer frihet + hyggelig for mannen å kunne gi mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke meg har faktisk shoppe litt babytøy på nett idag! :danse: Endelig! Har sett litt i løpet av uken, men ikke funnet noe særlig, men på zalando synes jeg det var mye fint! Utrolig mye morsomme og fine luer/sokker - og så elsker jeg slike plagg:

http://www.zalando.n...23k007-402.html

Har ikke forsøkt å linke til noe her inne før, har ingen anelse om det går.. Ikke akkurat et datageni nei :klo:

(og så er mann og barn bortreist, så noe måtte jeg jo gjøre på, selv om vi egentlig har avtalt å vente til mars, pyttsann - han får god mat og drikke der han er - jeg får shoppet litt = helt rettferdig :fnise: )

Bølla har siden i går, bortsett fra når jeg sov (la i alle fall ikke merke til det da) plassert beina godt under og på ribbeina på høyreside. Auuuuu! Må ligge helt strak ut ellers gjør det faktisk ganske vondt. Begynner å bli så ømt etter så mye sparking nå (litt for mye Cola Zero, kanskje?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også fått det brevet fra Liberoklubben, så da kan jeg hente pakke! :hoppe:

Jeg har faktisk vært overraskende lite syk i vinter, i forhold til hva jeg hadde regna med. Pleier nemlig å være forkjøla støtt og stadig, men i år har jeg bare vært forkjøla to ganger! :nigo: Har begynt å våkne opp med tett nese jeg også da.

Jeg har også kjøpt brystpumpe, men den var manuell. Får håpe jeg får minimalt bruk for den. :)

Smørblomst: Så deilig at du fikk sykemelding, det hjelper nok masse. :Nikke: Det omtrent samme skjedde med meg når jeg var hos legen for 3 uker siden, han ga meg 50 % sykemelding uten at jeg ba om det. Ålreit med forståelsesfulle leger. :)

Citrus: Gøy med nettshopping! :hoppe: Og den bodyen var jo helt nydelig! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...