Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Jadda, en stykk lang historie... Føltes ikke som så mye da jeg skrev det... Dere er gode om dere gidder lese alt det der. Sånn er det når jeg ikke har skrevet på lenge :fnise: Da kommer mye på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert med oppdatering!

Kjøpte mikstur og engangssprøyter på apoteket her om dagen. Ble 2.5 ml sprøyter siden det var anbefalt dose, men kjøper kanskje mindre sprøyter senere, gir jo mening at det er lettere. Uansett håper man jo at man slipper å bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å vite :) Heldig du er som har en mamma med masse erfaring!

Hentet babybox fra apotek1 her om dagen og var veldig fornøyd med innholdet :) Har lagt ut bilde i dagboken min for de som vil se. Ringte også til vitus apotek og de ba meg ringe tilbake i uke 5 for da skulle de vite når de kom inn. Så skal ringe de igjen i løpet av uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innholdet i babyboxen fra Apotek 1 er vel den beste jeg har fått til nå. Den jeg fikk fra Vitus Apotek skuffet veldig, men mulig det bare var rester. Får prøve lykken på det andre Vitus som er her om noen uker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innholdet i babyboxen fra Apotek 1 er vel den beste jeg har fått til nå. Den jeg fikk fra Vitus Apotek skuffet veldig, men mulig det bare var rester. Får prøve lykken på det andre Vitus som er her om noen uker. ;)

Ja veldig bra! :) Tror det var noe ny produksjons greie hos vitus apotek? Så kanskje de nye er bedre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig bra! :) Tror det var noe ny produksjons greie hos vitus apotek? Så kanskje de nye er bedre? :)

Satser på det. I boksen var det noen bleier, småprøver og en herredeo. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da drøyer jeg det litt før jeg henter pakken hos VitusApotek. Har hørt mye bra om Babybox fra Apotek 1, så den skuffet ikke. Håper på at pakka fra Rimi snart kan hentes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supre tips, Hymy! :Nikke:

Jeg har ikke begynt å hente ut alle disse babypakkene ennå, men jeg skal snart gjøre det. Gleder meg til å fylle opp badet med babystæsj...;)

Huff, sliter skikkelig med ryggen om dagen. :( Etter å ha stått på kjøkkenet i noen timer og lagd mat i går så verker det fra nakken og ned til rumpa... Noen andre som sliter med ryggen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supre tips :) Dessverre så får man brukt for paracet så er veldig greit å ha i hus.

Angående negler: Gru dere! De vokser så vanvittig fort og det er et pes å styre med. Anbefaler også saks for det er det letteste. Ihvertfall når de er små. Blir værre og værre når de er i 1-2 års alderes. Min er ihvertfall grusom å klippe på.

Når han var liten måtte han sove med små sokker på hendene for å ikke klore opp ansiktet. Så det er et lite tips vis deres klorer seg mye. For neglene er skarpe uansett om de er klippet eller ikke :) Så jo ikke så smart ut der han lå med sokker på hendene, men det fungerte bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supre tips, Hymy! :Nikke:

Jeg har ikke begynt å hente ut alle disse babypakkene ennå, men jeg skal snart gjøre det. Gleder meg til å fylle opp badet med babystæsj... ;)

Huff, sliter skikkelig med ryggen om dagen. :( Etter å ha stått på kjøkkenet i noen timer og lagd mat i går så verker det fra nakken og ned til rumpa... Noen andre som sliter med ryggen som har noen gode råd?

Har heller ikke hentet noen pakker, men gjorde det sist. Er veldig kjekt å prøve ut produkter. Og alt fra apoteket syns vi fungerer veldig greit.

Til såre romper (som det dessverre også ofte blir) så anbefaler jeg Inotynol (tror det staves sånn). Den er helt super. Fås dessverre ikke i disse pakkene, men anbefaler dere å prøve den.

Ja ryggen er ikke god her heller. Sliten hele uka og så er helgen bedre for da er vi to hjemme og får hvilt meg. Eneste tipset er å ikke støvsuge - overlat det til mannen. Og legg den ned og strekk ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot såre romper så er tøybleier en veldig god løsning. ;)

Inotynol er bra, men den skal man være veldig forsiktig med da den er ganske sterk.

Jeg prøver å overlate det som gjør at jeg må bøye meg til samboer for å unngå vond rygg. Tømming av oppvaskmaskinen er døden for ryggen og bekkene her. Ellers så prøver jeg å strekke ut ordenlig ofte og tar meg et bad om det blir ille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot såre romper så er tøybleier en veldig god løsning. ;)

Inotynol er bra, men den skal man være veldig forsiktig med da den er ganske sterk.

Jeg prøver å overlate det som gjør at jeg må bøye meg til samboer for å unngå vond rygg. Tømming av oppvaskmaskinen er døden for ryggen og bekkene her. Ellers så prøver jeg å strekke ut ordenlig ofte og tar meg et bad om det blir ille. :)

Ja tøybeleier er kanskje bra, men er noe jeg aldri har vurdert og kommer aldri til å prøve. Det virker så utrolig upraktisk og så mye ekstra vask :) Men beundrer de som bruker det.

Er ikke bleiene som gjør min sår for de blir byttet ofte :) Jeg har en unge som bæsjer mye og ofte. Så er derfor han blir sår tiltider og da bruker vi den kremen. Men bare når han har mye løs avføring. Ellers er det sink eller bep..et eller annet (kommer i en av apotek boksene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer også de som hiver seg på tøybleier, men kunne ikke drømme om å gjøre det selv. Ikke hvis ikke jeg MÅ feks pga eksem hos bebbisen.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er veldig mye styr med tøybleier? Nå følte jeg meg som en skikkelig Tårnfrid her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei altså vi er veldig spente på hvordan det vil gå med disse tøybleiene. :ler:

Nå vil det jo være ganske spesielt i starten da babyen ikke har fast avføring, så spørs om det ikke blir en liten mix av tøy og engangs da. Men når det er blitt fast avføring så vil jo stell være ala noe sånn her;

Ta av bleien, hiv rispapiret med avføring i do, spyl av om det trengs, hiv bleien i bleiebøtten, gjør rent og ta på ny bleie. Når bøtten er full gå i vaskemaskinen, tørre bleier brettes klare og legg i skuff klar til bruk.

Ved engangsbleier vil det jo være ala samme bare ved å hive i søpla og å gå ut med istede for å putte i vaskemaskinen samt dra på butikken å kjøpe nye mot å ta de ut av vask/tørk å legg klare til bruk. :)

Det er iallefall slik vi ser på det. Så da klarer vi ikke å se at det vil være så stor forskjell. Man kan jo fylle maskinen med bleier, gulpekluter, håndduker osv.

Men ja som sagt, vi er litt spente og krysser fingrene for at dette skal gå bra. Viljen er på plass værtfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså vi er veldig spente på hvordan det vil gå med disse tøybleiene. :ler:

Nå vil det jo være ganske spesielt i starten da babyen ikke har fast avføring, så spørs om det ikke blir en liten mix av tøy og engangs da. Men når det er blitt fast avføring så vil jo stell være ala noe sånn her;

Ta av bleien, hiv rispapiret med avføring i do, spyl av om det trengs, hiv bleien i bleiebøtten, gjør rent og ta på ny bleie. Når bøtten er full gå i vaskemaskinen, tørre bleier brettes klare og legg i skuff klar til bruk.

Ved engangsbleier vil det jo være ala samme bare ved å hive i søpla og å gå ut med istede for å putte i vaskemaskinen samt dra på butikken å kjøpe nye mot å ta de ut av vask/tørk å legg klare til bruk. :)

Det er iallefall slik vi ser på det. Så da klarer vi ikke å se at det vil være så stor forskjell. Man kan jo fylle maskinen med bleier, gulpekluter, håndduker osv.

Men ja som sagt, vi er litt spente og krysser fingrene for at dette skal gå bra. Viljen er på plass værtfall. :)

Tror problemet er at jeg er litt lat ifht klesvask allerede i dag, så jeg kan jo tenke meg hvordan det blir når jeg har en liten bebbis å ta vare på i tillegg. Kan tenke meg logistikkproblemene vil oppstå i følgende fase: Når bøtten er full gå i vaskemaskinen, tørre bleier brettes klare og legg i skuff klar til bruk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har neglklippen aldri vært noe stress, jeg bruker neglklipper/saks, mannen foretrekker å bite/rive. Barnet synes det bare er morsomt fra han ble stor nok til å forstå - og ber oss ordne neglene om de er lange.

Tror ikke sår stump de enkelte gangene det har skjedd her i huset har noe med bleiene å gjøre, det har vært i perioder med diaré eller svært hard avføring, og da blir selv jeg (bruker ikke bleier) sår i rumpen. Sjeldent jeg har opplevd såret på området som er i direkte kontakt med bleien. Går som oftest over ved å sikre at rumpen lufttørkes godt, bleier skiftes ofte og bruker tynt, tynt lag med Inotyol de få gangene det har vært nødvendig.

Jeg blir også imponert over at noen vil ha tøybleier - det hadde ikke vært for meg, nok klesvask fra før synes jeg. Og synes heller ikke bleier er noen spesielt stor utgiftspost. I starten hvor det går mest bleier koster det jo nesten ingenting.

Etter en litt for aktiv helg fikk jeg ikke sove før i 4-5 tiden i natt pga bekkevondt, ryggvondt, kynnere og kvalme. Oh happy mandag, typisk. Skal kose meg så fælt sammen med familie og venner, og glemmer hellt at jeg får svi. Men hyggelig har det vært:) Og nå snør det så fint utenfor soveromsvinduet - fine snøen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men man må jo han veldig mange bleier da eller? Hvordan klare å beregne?

Vi har en gutt som kan bæsje 4-5 ganger daglig. Og det er ofte løst... Så for oss så handler vi bare 2 bleie pakker av gangen på Rema :) Men det blir jo mye restavfall så slik sett så må det jo være greit å bare kaste det i maskinen.

Men tøybleier og hvilke engangsbleier man skal bruke er en evig diskusjon. Man må bare prøve seg frem til man finner det som passer best. Vi har prøvd alle bleie merkene som finnes og tilslutt fant vi våre to favoritter. Det varierer med alder og størrelse på ungen hvem som er best.

Det samme er jo med stelleprodukter. Man må prøve seg frem og det er ikke nødvendigvis de dyreste som er det beste :) Ser mange diskusjoner om Burts and bees, wendela, orgaisk eller ikke osv.. Men faktisk så fungerer libero, natusan og apotek merker også veldig bra :)

Det er en jungel, men morsomt å prøve litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har neglklippen aldri vært noe stress, jeg bruker neglklipper/saks, mannen foretrekker å bite/rive. Barnet synes det bare er morsomt fra han ble stor nok til å forstå - og ber oss ordne neglene om de er lange.

Tror ikke sår stump de enkelte gangene det har skjedd her i huset har noe med bleiene å gjøre, det har vært i perioder med diaré eller svært hard avføring, og da blir selv jeg (bruker ikke bleier) sår i rumpen. Sjeldent jeg har opplevd såret på området som er i direkte kontakt med bleien. Går som oftest over ved å sikre at rumpen lufttørkes godt, bleier skiftes ofte og bruker tynt, tynt lag med Inotyol de få gangene det har vært nødvendig.

Jeg blir også imponert over at noen vil ha tøybleier - det hadde ikke vært for meg, nok klesvask fra før synes jeg. Og synes heller ikke bleier er noen spesielt stor utgiftspost. I starten hvor det går mest bleier koster det jo nesten ingenting.

Etter en litt for aktiv helg fikk jeg ikke sove før i 4-5 tiden i natt pga bekkevondt, ryggvondt, kynnere og kvalme. Oh happy mandag, typisk. Skal kose meg så fælt sammen med familie og venner, og glemmer hellt at jeg får svi. Men hyggelig har det vært:) Og nå snør det så fint utenfor soveromsvinduet - fine snøen!

Det er slik det er her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde forresten en kjapp en i helgen :fnise: Måtte bli det siden den lille var i ferd med å våkne...Hehe..

Men var like hyggelig for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde forresten en kjapp en i helgen :fnise: Måtte bli det siden den lille var i ferd med å våkne...Hehe..

Men var like hyggelig for det :)

Hurra for kjappis!! Jeg er blitt stor fan etter barn nr 1, man skal virkelig ikke undervurdere en kjappis :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...