Gjest asanti Skrevet 1. februar 2013 #1601 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg tror mitt noe ambivalente forhold til sex er knyttet til at jeg hadde ørten blødninger de første 10 ukene som var knyttet til sex. Blødningen kom ikke like etter sengekosen, men ca 1 til 1,5 døgn etterpå, og når vi fant ut hva som var årsaken så begynte jeg å forbinde sex med den grusomme følelsen av å oppdage blod Og da var det var liksom ikke verdt det. Nå får jeg ikke blødning av sex lenger, men det ligger alltid i bakhodet allikevel... Den skjønner jeg! Fikk å blødning en gang etter sex, og det er grusom følelse. Om jeg har en bra dag uten vondt i bekkene og halsbrann så frister det heller ikke å ta en sjangse på å få det igjen ved å ha sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 1. februar 2013 #1602 Del Skrevet 1. februar 2013 Skulle ønske det fristet mer å ha noe i litt ned i halsen, men med dumme halsbrannen er det uaktuelt. Hahaha De dagene halsbrann er verst så er det ikke aktuelt med NOE, værtfall ikke å ha noe ned i halsen som du pent påpekte Men ja, jeg savner kroppen min.. Savner å ikke være livredd for å falle på isen, savner å være alene i min egen kropp, savner å trene (eller bare gå...) uten å få vondt og jeg savner å sove på magen. Og jeg savner et sexliv Men ut gleder meg definitivt mest til babyen kommer! Ååå så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 1. februar 2013 #1603 Del Skrevet 1. februar 2013 Dere må slutte å syns så synd på mannen deres jenter..De klarer seg Skal vi syns synd på noen så er det på oss. Fordi vi heller ikke har lyst, energi, har stor mage slik at vi ikke klarer å barbere oss selv eller gjøre noe annet med oss selv.. osv.....Vi har ønsker og behov vi også og tviler på det sitter noen å tenker "Stakkars dama mi som ikke får seg noe" Men skal bli godt å få lysta tilbake etterhvert og ikke minst å kunne bli slengt litt på ja. Skjønner deg godt Frøken Vims. Hadde mye blødninger med nr. 1 og kom ofte etter sex. Så da stoppet jeg rett og slett.. Halsbrann er noe HERK!! Har det bare når jeg er gravid og ser fram til det er slutt på halsbrannen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 1. februar 2013 #1604 Del Skrevet 1. februar 2013 Janei, det er sant det. Er ikke dem det er synd i. Dessverre har jeg en mann som ofte sier det samme som meg. Så om jeg sier at nå er ryggen ille så påpeiker han at han å har så himla vondt i ryggen etter jobb. Jeg foreslår at han bestiller seg en time til massasje, men nei, det blir for dyrt når han egentlig har en massør hjemme i huset sitt. Jeg har nå bestilt meg litt ekstra stash til meg selv og min feminine jeg. Gleder meg til nye sminkekoster, hudpleie, hårprodukter og nytt hår kommer i posten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 1. februar 2013 #1605 Del Skrevet 1. februar 2013 Har vært litt tørke her også, særlig etter at magen begynte å bli så stor. Det blir jo litt rart for både meg og mannen når lille i magen sparker mens vi holder på. Men i en periode hadde jeg faktisk masse lyst, men det funket ikke så bra allikevel fordi jeg var så overfølsom. Blir ålreit å få den vanlige kroppen sin tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 1. februar 2013 #1606 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg har nå bestilt meg litt ekstra stash til meg selv og min feminine jeg. Gleder meg til nye sminkekoster, hudpleie, hårprodukter og nytt hår kommer i posten. Det hørtes skikkelig deilig ut! Jeg kjenner meg skikkelig sliten (i ansiktet...) nå om dagen, så det hørtes skikkelig godt ut med litt feminine greier til å skjemme deg selv bort med! Selv har jeg en begynnende grusom ettervekst som skal taes snarlig og et hår som blir fett bare jeg ser meg i speilet.. Men nytt hår? Mener du extentions? Eller er jeg fjern nå? ------------ Forresten, jeg var innom apoteket i dag, og damen der anbefalte Dr.Greve sine babyprodukter, både sinksalve, badeolje og såpe. Har dere lest/prøvd/hørt noe om dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 1. februar 2013 #1607 Del Skrevet 1. februar 2013 Endelig helg! Har jobbet hver dag denne uka med 7 timer på hvert skift... neste uke blir ikke bedre da jeg bare har torsdagen fri. Har litt lyst til å grine jeg, men skal spsre det til søndagkveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 1. februar 2013 #1608 Del Skrevet 1. februar 2013 Det hørtes skikkelig deilig ut! Jeg kjenner meg skikkelig sliten (i ansiktet...) nå om dagen, så det hørtes skikkelig godt ut med litt feminine greier til å skjemme deg selv bort med! Selv har jeg en begynnende grusom ettervekst som skal taes snarlig og et hår som blir fett bare jeg ser meg i speilet.. Men nytt hår? Mener du extentions? Eller er jeg fjern nå? ------------ Forresten, jeg var innom apoteket i dag, og damen der anbefalte Dr.Greve sine babyprodukter, både sinksalve, badeolje og såpe. Har dere lest/prøvd/hørt noe om dem? Ja, jeg mener extentions. Må farge mitt hår også, litt ettervekst å det har blitt en del lysere. Huden min har endret seg drastisk det siste halvåret så det var godt å endelig få noe nytt som passer hudtilstanden den er i nå. Føler meg og ser mye freshere ut. De produktene har jeg ikke prøvd så jeg vet ikke. Mener at det var noen prøver i noen av disse gratispakkene så de blir vel prøvd ut etter vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 1. februar 2013 #1609 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg skjønner ikke hvor disse menneskene som sliter ut mannen sin mens de er gravide er, jeg! Her blir det en til to ganger i uka, med andre ord rimelig som normalen har vært det siste året (hurra for å gå rett fra virus til balansenerven til å være gravid, har jo vært sjaber i over et år nå ) Det er jo mye det da! (la du merke til at det var vi med flere barn som syntes 1-2 ganger i uka var veldig bra? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 1. februar 2013 #1610 Del Skrevet 1. februar 2013 Det hørtes skikkelig deilig ut! Jeg kjenner meg skikkelig sliten (i ansiktet...) nå om dagen, så det hørtes skikkelig godt ut med litt feminine greier til å skjemme deg selv bort med! Selv har jeg en begynnende grusom ettervekst som skal taes snarlig og et hår som blir fett bare jeg ser meg i speilet.. Men nytt hår? Mener du extentions? Eller er jeg fjern nå? ------------ Forresten, jeg var innom apoteket i dag, og damen der anbefalte Dr.Greve sine babyprodukter, både sinksalve, badeolje og såpe. Har dere lest/prøvd/hørt noe om dem? Jeg leste faktisk om dr. Greve sine produkter i dag når jeg undersøkte hvilke babyprodukter som er anbefalt av Grønn Hverdag. Dr Greve er både anbefalt av Grønn Hverdag og er svanemerket :-) Tenkte jeg skulle prøve de siden de er mye rimeligere enn feks tomtom sine babyprodukter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 1. februar 2013 #1611 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg leste faktisk om dr. Greve sine produkter i dag når jeg undersøkte hvilke babyprodukter som er anbefalt av Grønn Hverdag. Dr Greve er både anbefalt av Grønn Hverdag og er svanemerket :-) Tenkte jeg skulle prøve de siden de er mye rimeligere enn feks tomtom sine babyprodukter. Ja, meg leste nettopp om produktene på Grønn Hverdag selv faktisk, tror det blir til at jeg kjøper sinksalve og badeolje derifra, værtfall for å prøve det ut. Tittet jo på ut TomTom sine produkter også, men for å være ærlig så syntes jeg prisen var litt stiv, de var dyrere enn jeg hadde trodd.. Så om det er andre produkter som fungerer like bra så er det verdt å prøvd først syntes jeg Blir det full krise er det ikke værre enn å bytte merke tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 2. februar 2013 #1612 Del Skrevet 2. februar 2013 Ja, meg leste nettopp om produktene på Grønn Hverdag selv faktisk, tror det blir til at jeg kjøper sinksalve og badeolje derifra, værtfall for å prøve det ut. Tittet jo på ut TomTom sine produkter også, men for å være ærlig så syntes jeg prisen var litt stiv, de var dyrere enn jeg hadde trodd.. Så om det er andre produkter som fungerer like bra så er det verdt å prøvd først syntes jeg Blir det full krise er det ikke værre enn å bytte merke tenker jeg. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å kjøpe produktene fra tomtom jeg også, men synes også prisen er i stiveste laget. Så da gjør jeg som deg; prøver noen andre først, og hvis de ikke gjør jobben så får jeg heller se det an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusleline Skrevet 2. februar 2013 #1613 Del Skrevet 2. februar 2013 Her er det ikke småbarn i huset (men en tenåring), og 1-2 ganger i uka høres helt fantastisk ut! Min kjære har i en laaang periode ikke hatt lyst, og jeg har gått lei av å mase... Etter at jeg ble gravid så har min form og lyst naturligvis også variert litt, og jeg må ærlig innrømme at jeg er litt spent på dette med baby i huset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 2. februar 2013 #1614 Del Skrevet 2. februar 2013 Har noen av dere begynt å planlegge dåp/navnesermoni? Jeg syntes planlegging er utrolig festlig så jeg har allerede begynt å tenke på det, feks sett på invitasjoner på nettet, laget gjesteliste (er det vanlig å be foreldrenes -altså meg og min samboers- alle tanter og onkler? Uten tanter og onkler så blir vi 17, med så blir vi ca 40.. Stor familie ja..) også har jeg fundert litt på mat og annet morsomt Er det vanlig å be bare de nærmeste til kirke og varm-mat, også flere til kaffe og kaker? Eller er der slik at man ber alle til en heldagsgreie? Haha, merker jeg kan lite om dåp Er så lenge siden jeg har vært i dåp at jeg såvidt husker noe som helst.. Vi skal ha dåpen i min hjemby, men hvordan gjør vi det med kirke da? Er det greit at lille blir døpt i en kirke vi ikke sogner til? Datoen er satt til enten siste eller nest siste helga i juni, så spennende altså! Jeg gleder meg jeg Bunaden SKAL passe til da.. *en gravid kvinnes spennende hverdag* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 2. februar 2013 #1615 Del Skrevet 2. februar 2013 Har noen av dere begynt å planlegge dåp/navnesermoni? Jeg syntes planlegging er utrolig festlig så jeg har allerede begynt å tenke på det, feks sett på invitasjoner på nettet, laget gjesteliste (er det vanlig å be foreldrenes -altså meg og min samboers- alle tanter og onkler? Uten tanter og onkler så blir vi 17, med så blir vi ca 40.. Stor familie ja..) også har jeg fundert litt på mat og annet morsomt Er det vanlig å be bare de nærmeste til kirke og varm-mat, også flere til kaffe og kaker? Eller er der slik at man ber alle til en heldagsgreie? Haha, merker jeg kan lite om dåp Er så lenge siden jeg har vært i dåp at jeg såvidt husker noe som helst.. Vi skal ha dåpen i min hjemby, men hvordan gjør vi det med kirke da? Er det greit at lille blir døpt i en kirke vi ikke sogner til? Datoen er satt til enten siste eller nest siste helga i juni, så spennende altså! Jeg gleder meg jeg Bunaden SKAL passe til da.. *en gravid kvinnes spennende hverdag* Vi er i gang med planleggingen. Datoen og lokalet er satt, mest fordi samboer jobber turnus så er litt problematisk når alt skal passe og jeg vil ha det før ferien starter. Så blir første helgen i Juli her. Vi tenker å invitere, nå tenker jeg ut fra oss, foreldre, søsken, faddere, besteforeldre, tanter, onkler og kusiner/fettere. Men kun foreldrene våre, faddere, søsken og besteforeldrer til middag. Så antall blir nok likt med dere om alle kommer, ca 20 til middag og ca 45 når det er kaker. Jeg har et ønske om at vi fikser mat selv, har lyst på koldtbord med masse god mat etter eget ønske. Da vi er realativt gode på mat og kaker i familien regner jeg med at det bare skal gå supert. Gleder meg skikkelig mye, blir min første ordentlig fest å planlegge. Og ja, mye fritid å fylle inn nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 2. februar 2013 #1616 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Har noen av dere begynt å planlegge dåp/navnesermoni? Jeg syntes planlegging er utrolig festlig så jeg har allerede begynt å tenke på det, feks sett på invitasjoner på nettet, laget gjesteliste (er det vanlig å be foreldrenes -altså meg og min samboers- alle tanter og onkler? Uten tanter og onkler så blir vi 17, med så blir vi ca 40.. Stor familie ja..) også har jeg fundert litt på mat og annet morsomt Er det vanlig å be bare de nærmeste til kirke og varm-mat, også flere til kaffe og kaker? Eller er der slik at man ber alle til en heldagsgreie? Haha, merker jeg kan lite om dåp Er så lenge siden jeg har vært i dåp at jeg såvidt husker noe som helst.. Vi skal ha dåpen i min hjemby, men hvordan gjør vi det med kirke da? Er det greit at lille blir døpt i en kirke vi ikke sogner til? Datoen er satt til enten siste eller nest siste helga i juni, så spennende altså! Jeg gleder meg jeg Bunaden SKAL passe til da.. *en gravid kvinnes spennende hverdag* Vi har tenkt littegran, men det er fordi det er så mange som er bortreist i sommer så må planlegge litt. Hadde leid lokale sist, med koldtbord og diverse. Vi hadde ikke våre tanter og onkler. Det hadde blitt for mange. Så vi var vel 20 stk og det var akkurat passe. Hadde kjempe fint pyntet lokale og brukte masse tid og penger. Men det er så mye slit og dåp er ikke så veldig gøy egentlig. Så denne gangen skal vi være hjemme og være ute i sommerværet. Blir enkel servering, men usikker på hva. Snitter, grilling e.l. Blir ikke like formelt og det ser vi frem til Endret 2. februar 2013 av Smørblomst82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. februar 2013 #1617 Del Skrevet 2. februar 2013 Det er jo mye det da! (la du merke til at det var vi med flere barn som syntes 1-2 ganger i uka var veldig bra? ) Jeg skal videreformidle svarene deres til gubben Vi er ikke så veldig mye lengre i planlegging av "The Circle of Life"-feiring (presentasjonsscenen av Simba i Løvenes konge, for dem som ikke tar referansen) mer enn at vi har kommet frem til at hvis vi kan ha det i "min" kirke i hjembyen og med den presten jeg vil ha, så blir det dåp. Hvis ikke blir det bare middag og kaker, da jeg personlig synes at human-etisk forbund er så anti-religiøse og lite inkluderende at jeg ikke ønsker å støtte det jeg anser som et halvhjertet forsøk på å ta en religiøs tradisjon. Det er ikke meningen å tråkke på tær i forhold til det der, og jeg ønsker ikke å sette i gang noen diskusjon på det. Men det er liksom vårt ressonement rundt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 2. februar 2013 #1618 Del Skrevet 2. februar 2013 Vi, dvs jeg , har så vidt begynt å tenke på dåp. Dvs. akkurat nå er vi litt i tankeboksen på om vi i det hele tatt vil døpe tassen, for vi er ikke akkurat av den relegiøse typen. På den andre siden er det jo tradisjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 2. februar 2013 #1619 Del Skrevet 2. februar 2013 Her blir det dåp, men ikke før etter sommeren (vil ha litt tid å komme meg etter fødsel, at barnet skal være litt større + ferietid da så mange er bortreist). Sist var vi nærmeste familie (søsken, foreldre, besteforeldre osv) + faddere, denne gang har vi lyst å ha litt flere som tanter/onkler og noen andre nære venner. Hadde dåp et annet sted vi bodde sist, hadde dåpsamtale i kirken vi sokner til, men dåpen på mitt hjemsted. Mer planlegger vi når vesla kommer ut og viser oss hvem hun er og om hun har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 3. februar 2013 #1620 Del Skrevet 3. februar 2013 Vi skal ha dåp der jeg kommer fra, i nordnorge og det må bli i månedsskiftet juli/august pga. mannens familiebedrift, så jeg er i gang med å sjekke opp hvor vi kan få ha det og hvilke helger som er tilgjengelige. Den kirka jeg helst vil ha har bare dåp annenhver helg + en ren dåpsgudstjeneste i måneden. Skal ringe kirkekontoret til uka å høre litt om pris og tilgjengelighet. Har forstått det slik at dåpssamtalen må tas i kirken her nede, men det er greit nok. Ellers har vi ikke planlagt så mye. Usikker på dette med gjester og hvor vi evt. skal ha det. Også gjester da... Og hvor mange faddere vi vil ha og hvem og om de vi ønsker vil og kan. Er jo noen regler på at de som stiller som faddere må være kristne eller tilhøre en religion som ikke forkaster dåpen, noe som kan gjøre det litt vanskelig for oss å finne faddere. Vi finner vel ut av det til slutt Jeg skulle jo oppdatere om dette med paracet og negler hos småbarn etter å ha snakket med mamma, men jeg har helt glemt det.... I forhold til paracet mikstur vs. stikkpiller sa hun følgende: Hennes erfaring er at mikstur er å foretrekke framfor stikkpiller. Eneste negative med mikstur er at ved feberkramper kan man bare gi stikkpiller. Temperaturen SKAL overstige 39 grader før en i det hele tatt vurderer å gi febernedsettende, man skal heller prøve å kjøle barnet på annet vis; dusje i lunket vann, åpne vinduer og sørge for god gjennomtrekk osv. Det er et poeng å følge med formen til små barn og ikke la seg lure av den falske reaksjonen paracet kan gi, da kan en gå glipp av viktig informasjon om barnets tilstand. Det er også lettere å få i små barn mikstur, selv om de ofte spytter det ut. Sprøyt fort inn i munnen for så å dytt på puppen/flaska eller begynn å amme for så å sprøyte inn ved munnviken så smaken dempes. Stikkpiller blir ofte bæsjet ut, spesielt om barnet sliter med dårlig mage i tillegg til feberen. En må få stikkpillen langt nok inn til at den blir værende og får tid til å fungere, noe som ikke er så enkelt om en ikke er vant til det. Om en absolutt vil kan en kjøpe både mikstur og stikkpiller, men hun anbefaler mikstur. Og kjøp da 1ml sprøyter til akkurat det, ikke de større. Lettere å bruke. Mest sannsynlig får en ikke bruk for det da en skal begynne nedkjøling av barnet ved feber lenge før en gir febernedsettende. Det var vel omtrent det hun sa om saken. I forhold til negler - biting/riving/klipping. Hun anbefaler å ikke rive eller bite, da en har mindre kontroll enn ved saks. Hun foretrekker saks framfor klipper, da en ser mer. Kjøp en tynn, skarp saks som en kommer lett til med og gjerne med gummi der en har fingrene for å slippe at den glipper. Øvelse gjør mester. Er neglene lange når barnet kommer ut kan en be de på barsel hjelpe med å klippe/vise en hvordan. Kjenner jeg er glad jeg kommer til å ha mamma i nærheten etter fødsel... Hun er jo vant til disse pittesmå premature, jeg er ikke vant til nyfødte i normal størrelse engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå