Gjest asanti Skrevet 31. januar 2013 #1561 Del Skrevet 31. januar 2013 Her er det faktisk ganske få som skal føde nå i Mars/April. Jordmor sa hun hadde det skikkelig rolig før jul og gledet seg til det tok seg opp over nyåret. Åååh, så snill mann du har Tekola! I følge jordmor så er jeg idag 32 uker, men ifølge meg selv og andre kalkulatorer så er jeg 32+1. Min regning stemmer i følge termin med 40+2. Så ja, er ikke lett å bli klok. Jeg følger den som sier jeg er lengst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 31. januar 2013 #1562 Del Skrevet 31. januar 2013 Mulig jeg surrer igjen, men legen min sier at jeg er 27 uker på vei når jeg er 26+3, f.eks. Om du henger med? Jeg er så sykt tallforvirra, men trodde at jeg nå endelig hadde skjønt konseptet Okay da tror jeg at jeg skjønner. Du er 26+3, men i din 27.uke. Blir litt forvirra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 31. januar 2013 #1563 Del Skrevet 31. januar 2013 Her er det faktisk ganske få som skal føde nå i Mars/April. Jordmor sa hun hadde det skikkelig rolig før jul og gledet seg til det tok seg opp over nyåret. Åååh, så snill mann du har Tekola! I følge jordmor så er jeg idag 32 uker, men ifølge meg selv og andre kalkulatorer så er jeg 32+1. Min regning stemmer i følge termin med 40+2. Så ja, er ikke lett å bli klok. Jeg følger den som sier jeg er lengst. Ja min jordmor sier det samme som din.. Den uka du er i - altså uke 32 og ikke hvilken uke du går inn i.. Selv om du er i din 33.uke.. Hvis du skjønner Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. januar 2013 #1564 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg går helt i surr på det der selv. Men håpet at jeg endelig hadde fått dreisen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 31. januar 2013 #1565 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg blir mer forvirret, eller irritert, av at man sier at en graviditet varer i 9 måneder. Men den varer jo i 10 måneder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 31. januar 2013 #1566 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Det er forvirrende! Og jeg vet aldri helt hva jeg skal si til folk i forhold til hvor langt jeg er på vei - den eldste generasjonen forstår seg ikke på uker, men går gjerne bare ut i fra 9 måneder - men da teller man jo ikke med de første ukene av graviditeten Teller man måneder så har jeg vært gravid hele juli, august, september, oktober, november, desember og nå straks januar - det er jo 7 hele måneder, hvor jeg går inn i den 8.? I forhold til uker sier jeg at jeg er 30 uker fra 30 + 0 dager til 30 + 6 dager, altså at jeg e 31 uker på 30 + 7 dager. Sier de ukene jeg har fullgått, ikke den jeg er i. Endret 31. januar 2013 av Citrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. januar 2013 #1567 Del Skrevet 31. januar 2013 Kunne vi ikke bare fått et enkelt system å forholde oss til? Jeg synes det er møkkvanskelig å si hvor langt jeg er på vei når folk spør. Massasjefolkene ville også vite hvor langt jeg var på vei. er 26+3 men sa 27. Jaja, vesla er snaaaaaart ute. Mannen er flink til å påpeke dette med ti måneder i stedet for ni. Han får like mye kjeft hver gang han påpeker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 31. januar 2013 #1568 Del Skrevet 31. januar 2013 Det er forvirrende! Og jeg vet aldri helt hva jeg skal si til folk i forhold til hvor langt jeg er på vei - den eldste generasjonen forstår seg ikke på uker, men går gjerne bare ut i fra 9 måneder - men da teller man jo ikke med de første ukene av graviditeten Teller man måneder så har jeg vært gravid hele juli, august, september, oktober, november, desember og nå straks januar - det er jo 7 hele måneder, hvor jeg går inn i den 8.? I forhold til uker sier jeg at jeg er 30 uker fra 30 + 0 dager til 30 + 6 dager, altså at jeg e 31 uker på 30 + 7 dager. Sier de ukene jeg har fullgått, ikke den jeg er i. Slik sier jeg det også og er den måten de fleste andre + jordmodre sier det på. Det er ihvertfall mitt intrykk. Var derfor Tekola forvirret meg litt Hehe. Jeg er i uke 27 fram til jeg har gått over til uke 28 Blir også "irritert" når folk spør hvor mange mnd jeg er på vei, men gir mitt svar i antall uker. Hvis ikke så går man jo bare i surr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 31. januar 2013 #1569 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Kunne vi ikke bare fått et enkelt system å forholde oss til? Jeg synes det er møkkvanskelig å si hvor langt jeg er på vei når folk spør. Massasjefolkene ville også vite hvor langt jeg var på vei. er 26+3 men sa 27. Jaja, vesla er snaaaaaart ute. Mannen er flink til å påpeke dette med ti måneder i stedet for ni. Han får like mye kjeft hver gang han påpeker det For å forenkle det for andre og deg selv bør du holde deg til å si uke 26 Hvis ikke så vil du føle at du går på overtid når den tid kommer For føden hadde nok sagt at du var 26 uker og ikke 27 på kontroller der. Endret 31. januar 2013 av Smørblomst82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. januar 2013 #1570 Del Skrevet 31. januar 2013 Ja, helsepersonell sier jeg alltid 26+3 osv. Får vel bare hoppe meg tilbake, da Utålmodig jeg? Neeeida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 31. januar 2013 #1571 Del Skrevet 31. januar 2013 Ja, helsepersonell sier jeg alltid 26+3 osv. Får vel bare hoppe meg tilbake, da Utålmodig jeg? Neeeida. Så absolutt gøyere med din metode ja, da er jeg jo 31 uker Men ikke like gøy når man kommer til termin, for da blir det krøll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. januar 2013 #1572 Del Skrevet 31. januar 2013 Det blir det ja? Gah. Greit. Jeg gir meg Jeg kommer til å bli helt jævlig om jeg går på overtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 31. januar 2013 #1573 Del Skrevet 31. januar 2013 Hehe.. Håper jeg ikke har skapt sure miner med å ta opp dette Ja vi vil jo alle være lengre enn man er. Ihvertfall vi som henger så langt bak! Men hadde ikke vært noe gøy når man kommer til uke 39 og 40 Håper alle føder til termin eller noen dager før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 31. januar 2013 #1574 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg var også veldig forvirret angående dette i starten, men jeg tror det er slik at hvis man er 26+3 er man 26 uker på vei, men i uke 27 (eller i 27. uke). Jeg svarer uansett i måneder hvis de som spør ikke har vært gravid selv, hvis ikke begynner de å telle Tror ikke det er så galt å si at man er gravid i 9 måneder. Hvis jeg føder på termindato vil svangerskapet ha vart i 9 måneder og 9 dager (15. juli - 24. april). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 31. januar 2013 #1575 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg har ikke orden på ukene eller noe, har bare satt på alarm på telefonen så den uler slik at jeg har fått bestilt time til kontroll i godt tid og så har det vært opp til legen å oppdatere meg . Tror forøvrig jeg snart er i uke 33. Bare 7 uker igjen til termin og 4 til jeg går ut i permisjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 31. januar 2013 #1576 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg blir også helt forvirret når folk spør hvor langt jeg er på vei. Hvis jeg f.eks. sier 31 uker så skjønner jo de fleste ingenting. Bortsett fra hvis de har vært gravide selv en gang da. Nå om dagen driver jeg og sier "snart 7 måneder" når folk spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 31. januar 2013 #1577 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg var også veldig forvirret angående dette i starten, men jeg tror det er slik at hvis man er 26+3 er man 26 uker på vei, men i uke 27 (eller i 27. uke). Jeg svarer uansett i måneder hvis de som spør ikke har vært gravid selv, hvis ikke begynner de å telle Tror ikke det er så galt å si at man er gravid i 9 måneder. Hvis jeg føder på termindato vil svangerskapet ha vart i 9 måneder og 9 dager (15. juli - 24. april). Det stemmer. Du er 26 uker på vei, men altså i din 27. uke. (27ende uke) Men dette er det de færreste som bruker å si Akkurat som hvis du har fylt 30 år så er du i ditt 31. år.. Sjelden man sier det på den måten for da viker man jo enldre enn man er Hvis noen spør så sier jeg at det er ca 12 uker igjen til termin eller så sier jeg at termin er i slutten av april. Så kan de regne det ut som de ønsker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 31. januar 2013 #1578 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Ja, nå når jeg har kommet til uke 30 er det greit - hvor langt på vei? 10 uker igjen! Ferdig. Baby skal det bli i alle fall:) Men begynner å se at andre synes det er lenge igjen i forhold til magestørrelse, men man glemmer vel bare fort hvor stor mage en gravid har de alle siste ukene (om de i det hele tatt kommer seg utenfor døren). Jeg har endret på kostholdet mitt nå, har virkelig spist grusomt usunt som en følge av kvalmen osv. Kommer fortsatt til å ty til nødvendige midler om oppkastet blir et stort problem igjen, men nå klarer jeg å døye kvalmen med mer normal mat og kvalmestillende - så da satser jeg heller på det enn potetgull og lakris:) Har sluttet å spise godteri/potetgull/kaker/sjokoladepålegg/sjokolademelk osv, og forsøker å spise knekkebrød (som jeg liker nå omtrent for første gang i mitt liv) i stedet for alle disse brødskivene. Cola zero får du aldri tatt fra meg Forsøker liksom å gi barnet litt næring for en gangs skyld. Resultatet er i alle fall at jeg har gått ned i vekt siste uken i stedet for opp. Synes det hele er ganske merkelig, men merker at barnet tar mye næring nå - så det er kanskje nødvendig å spise mer? Har en skikkelig ræva dag idag, med svimmelhet, kvalme og et ganske deppa humør. Vet ikke hvorfor egentlig, men sov dårlig i natt og tror kanskje jeg spiste for lite i går. Endret 31. januar 2013 av Citrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 31. januar 2013 #1579 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg fant en oversikt over måneder og uker på nett som jeg bruker: 1. trimester 1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager 2 fulgåtte måneder: 8 uker + 6 dager 3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager 2.trimester 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager 3.trimester. 7 fullgåtte måneder: 30 uker + 2 dager 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager 9 fullgåtte måneder: 40 uker + 2 dager Ellers så har jeg forstått det sånn at feks jeg som er 33+6 i dag er i min trettifjerde uke, men er ikke 34 fullgåtte uker før jeg er 34+0. Fra lørdag av er jeg i min trettifemte uke, men er ikke 35 fullgåtte uker (35 uker på vei) før neste fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. januar 2013 #1580 Del Skrevet 31. januar 2013 Hehe.. Håper jeg ikke har skapt sure miner med å ta opp dette Ja vi vil jo alle være lengre enn man er. Ihvertfall vi som henger så langt bak! Men hadde ikke vært noe gøy når man kommer til uke 39 og 40 Håper alle føder til termin eller noen dager før Hva?! KALLER DU MEG SUR?! JEG ER FAENS IKKE HORMONELL! Nei nei, ikke i det hele tatt! Er bare meg som er så forvirra over det hele! Jeg fant en oversikt over måneder og uker på nett som jeg bruker: 1. trimester 1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager 2 fulgåtte måneder: 8 uker + 6 dager 3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager 2.trimester 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager 3.trimester. 7 fullgåtte måneder: 30 uker + 2 dager 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager 9 fullgåtte måneder: 40 uker + 2 dager Ellers så har jeg forstått det sånn at feks jeg som er 33+6 i dag er i min trettifjerde uke, men er ikke 34 fullgåtte uker før jeg er 34+0. Fra lørdag av er jeg i min trettifemte uke, men er ikke 35 fullgåtte uker (35 uker på vei) før neste fredag. Åh! Den var kjempehjelpsom! Takk! Gravidmassasje anbefales virkelig! De hadde en spesialbenk, så jeg lå på magen (!!!) i en hel time! Diiiigg. Og leggene mine kramper seg ikke ved bevegelse lenger. Så digg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå