Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Gjest Little princess

Navn er vanskelig! Og i mitt hode er det magisk, så veslas holdes bare mellom mannen og meg.

Jeg synes både Mikaela og Hermine er herlige navn!

Tror det er smart å holde navnet for selv selv! :jepp: Tror nok vi kommer til å gjøre det samme frammover, nå som det sikkert blir litt forandring i navne-planene. Man lærer av sine feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke noe fan av kallenavn så om noen hadde laget kallenavn til vår lille før den hadde blitt født hadde jeg nok reagert jeg også. Søte kallenavn som ikke har noe med selve navnet å gjøre synes jeg er greit da.

Man vet jo ikke om navnet passer barnet før man ser det. :)

Men jeg likte begge navnene, heller nok mest mot Hermine da. :hjerte:

Navn hos oss var Olivia og Oliver, men oppdaget at vi tok feil på jentenavnet (familienavn) og det viste seg å være Oliva. Jeg kjenner at jeg har forelsket meg i navnet for det er så spesielt. Har aldri hørt om noen som heter det tidligere. Men faktisk så er jeg litt usikker på om samboer ble enig om at det navnet var greit. :ler:

Så jo forresten på foreslåtte populære navn i tiden framover at både Olivia og Oliver var der. Så vi får se. Jeg personlig er ikke glad i å gjøre som alle andre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til jordmor i morgen, og må jo da ha med urinprøve. Må det være morgenurin? Skal på skole og slikt frem til timen. Skal jeg da ha den i veska? Eller holder det at jeg har med meg et glass og så tar en prøve en times tid før timen eller noe sånt? :bond:

Edit: Ser at det på jordmorsiri.no står at det ikke trenger å være morgenurin, men at man ikke bør spise sukker i timene før man tar prøven. Så da tar jeg den rett før lunsj og smugler den tilbake i veska på en eller annen måte.... Hurra :ler:

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermine er superfint!:) (Helmine liker jeg også forresten) Vi bestemte navn for lenge siden, og bruker det hele tiden nå - det samme gjør alle andre, inkl. storebror. Vi var like raske sist gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes både Mikaela og Hermine er kjempefine navn! Jeg skjønner at du reagerer på at folk allerede har laget kallenavn på henne, da blir jo litt av poenget med navnet borte....

Vi har heller ikke bestemt oss helt for navn, vi har noen favorittkandidater men jeg får kalde føtter hver gang vi skal bestemme oss. Utrolig vanskelig å bestemme seg altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesiell greie egentlig, å bare skulle bestemme hva noen skal hete. Morsomt da:) De får vel navn til slutt alle sammen, disse barna våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker både Mikaela og Hermine! :) Skjønner godt at du reagerer litt på det med kallenavn, Mikaela er jo et kjempefint navn så litt trist hvis det ikke blir brukt.. På den annen side er det jo veldig vanlig at folk med litt lange navn får enklere kallenavn. Men nå er jo ikke Mikaela spesielt langt. :klo:

Jeg syns også det er vanskelig å bestemme seg for navn, ombestemmer meg hele tiden og blir påvirket av hva andre syns. Men jeg liker godt Aurora og Amelia/Amelie. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Så kjekt med innspill fra dere ang navn! Så bra at det bare ikke er jeg som reagerer på at det er blitt tatt i bruk kallenavn allerede, vil jo helst ha selve navnet og ikke en forkortet versjon av der. Kosenavn på lille er jo bare koselig, men å "ødelegge" navnet allerede ønsker jeg ikke.

Jeg liker både Mikaela og Hermine! :) Skjønner godt at du reagerer litt på det med kallenavn, Mikaela er jo et kjempefint navn så litt trist hvis det ikke blir brukt.. På den annen side er det jo veldig vanlig at folk med litt lange navn får enklere kallenavn. Men nå er jo ikke Mikaela spesielt langt. :klo:

Jeg syns også det er vanskelig å bestemme seg for navn, ombestemmer meg hele tiden og blir påvirket av hva andre syns. Men jeg liker godt Aurora og Amelia/Amelie. :rodmer:

Aurora og Amelie (Uttales Ameli eller Amelie?) stod på lista mi også, så fine navn! Aurora er jo et prinsessenavn også da, bare for å gjøre det enda søtere :rodmer:

--------------

Var til jordmor i dag tidlig og alt stod bra til med lille frøkna. Jeg har kun gått opp 5-6 kg hittil og jeg spurte jordmor om dette var nok, og det er det egentlig ikke, babyen tar det hun trenger siden hun fulgte kurven sin, men det fører jo til at jeg mister egenvekt. Jeg vil virkelig ikke risikere å ikke kunne amme (spiller vekt inn der? :klo:) eller at det skal komme andre problemer av liten vektoppgang. Jeg har blitt så ille plaget av sure oppstøt at mat ikke frister lengre og siden babyen presser på magesekken så spiser jeg mindre enn jeg vanligvis ville gjort. Jordmor ba meg spise mulitvitaminer og ba meg prøve å spise oftere, men jeg er jo ikke sulten. Frustrerer meg litt dette.. Noen andre som kjenner seg litt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige navn dere har kommet fram til. Vi har diskutert oss fram til ett guttenavn vi begge kan godta, pga oppkalling fra begges sider. Ikke identisk navn, men litt fra flere. Jentenavn klarer vi ikke bli enige om, så det kan bli spennende om det dukker opp ei lita tulle her.

Var til jordmor i dag tidlig og alt stod bra til med lille frøkna. Jeg har kun gått opp 5-6 kg hittil og jeg spurte jordmor om dette var nok, og det er det egentlig ikke, babyen tar det hun trenger siden hun fulgte kurven sin, men det fører jo til at jeg mister egenvekt. Jeg vil virkelig ikke risikere å ikke kunne amme (spiller vekt inn der? :klo:) eller at det skal komme andre problemer av liten vektoppgang. Jeg har blitt så ille plaget av sure oppstøt at mat ikke frister lengre og siden babyen presser på magesekken så spiser jeg mindre enn jeg vanligvis ville gjort. Jordmor ba meg spise mulitvitaminer og ba meg prøve å spise oftere, men jeg er jo ikke sulten. Frustrerer meg litt dette.. Noen andre som kjenner seg litt igjen?

Hittil har jeg gått opp nøyaktig 1,1kg fra første innveiing hos legen (uke 6) og til forrige uke (uke 29/30). Jeg spyr jo en del og har derfor mistet litt egenvekt, men har fått beskjed om å ikke bekymre meg for det. Enn så lenge ligger babyen nøyaktig der den skal på percentilkurven. Den vokser og har det fint, det går bare utover meg. Jeg har fått beskjed om å spise det jeg får i meg, helst så sunt som mulig, og sørge for å få i meg nok drikke. Drikken er det de er mest bekymret for at man ikke får i seg nok av. Jeg tar tran, TrioB-tilskudd og vitaminer når de går ned. Jeg ville tatt det med ro, plutselig kommer kiloene rasende på ;)

Vi bestilte oss vogn i helga, Emmaljunga Edge Duo med classic chrome cryptonite chassis i fargen svart. 8 ukers leveringstid sånn omtrent, vi får den i midten av mars. Godt vi bestilte den nå og ikke i februar, da kunne vi risikert å stå uten vogn!

Har noen av dere funnet noen gode tester av babycaller? Evt. hva går dere for? Det er nå en av de få tingene vi mangler og jeg aner ikke hvilken vi skal gå for! Men må være en som ikke tar inn signaler fra naboene da det er mange små i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes! Fortsatt to kilo under startvekt og symfysemål akkurat på streken på arket! :ler:

Og hjertet hennes slår 140 slag i minuttet. Mannen ble helt sliten ved tanken :fnise:

Gleder meg sånn til å møte henne nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir å gå for Philips Avent sin babycall, den med video. På elkjop.no er den rimelig til 1295,- om du henter den selv i butikken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 5-6 kg hittil, og symfysemålet er akkurat på streken. Hverken jordmor eller lege har sagt at jeg har gått opp for lite. :) Jeg er ikke veldig sulten nå om dagen jeg heller, og spiser små måltider fordi jeg ellers føler meg så stappa. Men har merket at jeg må spise kveldsmat før jeg legger meg, ellers blir jeg veldig sulten i løpet av natta. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 5-6 kg hittil, og symfysemålet er akkurat på streken. Hverken jordmor eller lege har sagt at jeg har gått opp for lite. :) Jeg er ikke veldig sulten nå om dagen jeg heller, og spiser små måltider fordi jeg ellers føler meg så stappa. Men har merket at jeg må spise kveldsmat før jeg legger meg, ellers blir jeg veldig sulten i løpet av natta. :Nikke:

Samme her. Hvis jeg ikke får i meg kveldsmat er jeg utsultet på morgenen, og hvis jeg skulle være så uheldig å vokne i løpet av natten så får jeg nesten ikke sove igjen uten å stå opp å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Okei, bra å vite at det ikke bare er meg. Føler jo det er tidenes luksusproblem egentlig, men jeg vil jo helst ikke forpurre noe med tanke på ammingen osv, for "alle" raser jo ned i vekt når de ammer, og med min startvekt på 59 kg så kan jeg ikke akkurat rase ned uten å se ut som et beinrangel ganske kjapt..

Enig med kveldsmat forresten, om jeg først blir sulten etter jeg har lagt meg så VET jeg at jeg ikke får sove før jeg har spist noe, så da er det bare å stå opp igjen! :Nikke:

Samme her. Hvis jeg ikke får i meg kveldsmat er jeg utsultet på morgenen, og hvis jeg skulle være så uheldig å vokne i løpet av natten så får jeg nesten ikke sove igjen uten å stå opp å spise.

Samme her også! Kjære kom i skade for å vekke med i 6 tida her en morgen og da måtte jeg stå opp og spise en brødskive og et glass melk før jeg kunne sove igjen, holdt omtrent på å sulte ihjel! :ler:

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen til kveldsmat. Det har jeg aldri brukt å spise før, men nå! Om jeg er uheldig å ikke gjøre det kan jeg våkne å ligge i flere timer før jeg sovner igjen. Er uaktuelt for meg å stå opp for å spise for da begynner halsbrannmaset. Det skal altså være noe uansett. :ler:

Har forresten gått opp 12 kg til nå, men det er ikke så rart når jeg ikke er i form til å trimme så mye. Men men, er ikke redd vekta så det går bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Amen til kveldsmat. Det har jeg aldri brukt å spise før, men nå! Om jeg er uheldig å ikke gjøre det kan jeg våkne å ligge i flere timer før jeg sovner igjen. Er uaktuelt for meg å stå opp for å spise for da begynner halsbrannmaset. Det skal altså være noe uansett. :ler:

Har forresten gått opp 12 kg til nå, men det er ikke så rart når jeg ikke er i form til å trimme så mye. Men men, er ikke redd vekta så det går bra. :)

Grøss, halsbrann! Det plager meg såå inni ****** om dagen.. :sukk: Kan ikke spise noe mat med smak så hjemmelagde hveteboller er det eneste som er ok omtrent.. Siden vi er så heldige å være gravide er det vel noe vi få tåle i noen uker til ;) . Novaluzid er obligatorisk på nattbordet, knasker i meg en eller to når jeg legger meg, bare for å kunne ligge flatt. Festlig.

Har du vært plaget lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at jeg er veldig heldig altså! Ikke en eneste plage om dagene :-) bekkenet begynte jo litt her forrige uke, men kjenner nesten ingenting til det nå! Nyter det så lenge det varer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, halsbrann! Det plager meg såå inni ****** om dagen.. :sukk: Kan ikke spise noe mat med smak så hjemmelagde hveteboller er det eneste som er ok omtrent.. Siden vi er så heldige å være gravide er det vel noe vi få tåle i noen uker til ;) . Novaluzid er obligatorisk på nattbordet, knasker i meg en eller to når jeg legger meg, bare for å kunne ligge flatt. Festlig.

Jeg har vært plaget i godt over en måned nå. Men vil ikke si det er så ille, bare nok til at det plager meg. Drikker en del samarin og når jeg spiser så sitter jeg oppreist lenge etterpå og venter iallefall 1-2timer før jeg legger meg.

Kjøpte noe på apoteket som jeg kunne ta, men det smaker jo så nasty og skummer i munnen. Virkelig ekkelt! Husker ikke hva det het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært plaget i godt over en måned nå. Men vil ikke si det er så ille, bare nok til at det plager meg. Drikker en del samarin og når jeg spiser så sitter jeg oppreist lenge etterpå og venter iallefall 1-2timer før jeg legger meg.

Kjøpte noe på apoteket som jeg kunne ta, men det smaker jo så nasty og skummer i munnen. Virkelig ekkelt! Husker ikke hva det het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også mye halsbrann, spesielt på natt - hjelper ikke mot kvalmen akkurat. Skal til jordmor i løpet av uken, redd for at hun ikke kommer til å tro meg om jeg ramser opp alle plagene mine. Det høres jo bare helt overdrevent ut... :fnise: Nettene siste uken har vært beintøffe pga halsbrann, kløe (!!!! blir gal), kvalme og når jeg først sovner våkner jeg etter en time fordijeg må snu meg og bekkenet hyler, og da må jeg på do, og da må jeg jobbe med å få sove igjen. Graviditet er ingen sykdom, neida, men herremin så mye dritt det kan føre med seg (jada, jeg er en dårlig gravid.. ).

Vi har faktisk ikke kjøpt inn NOE til babyen enda, hun bør ikke komme for tidlig med andre ord. Holder på med noen gedigne ryddeprosjekter nå for å faktisk kartlegge hva vi har og ikke. Har forresten ikke våget meg på vekten de siste ukene, men regner med jeg har gått opp ca 7-8 kg eller noe, vekten føk opp så fort jeg sluttet å kaste opp etter alle måltider, tenke seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...