Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Gjest Little princess

I dag kommer endelig mannen hit! Han har vært hjemme i sin hjemby i 9 (lange!) dager og nå er han endelig på vei hit, regner med at han skal være her i 3 små timer :strix:

Ellers syntes jeg tiden virkelig flyr nå om dagen, ukene løper av gårde og jeg blir bare mer og mer gravid! Har jo passert 27 uker allerede og på nyttårsaften er det 3 mnd til termin! Og de tre månedene kommer vel til å fly de også. Nesten sjokkert jeg :ler:

Nå merker jeg klærne begynner å bli små for tiden, vinterjakka mi må brukes åpen og jeg vurderer å adoptere mannens jakke for å holde på varmen. Dessuten har jeg begynt å legge på meg litt utenom på magen også... Har gått opp 5 kg og merker nå at buksene ikke sitter like løst lengre og puppene krever plass. Oppriktig slitsomt å gå fra en A cup til C cup spør dere meg! De er jo bare i veien :ler:

Ellers ser det ut til at jeg har en vilter kattunge i magen! Ser armer, bein og en liten stump drive å slosse om plassen nå om dagen, så herlig! :rodmer:

Hvordan står det til med dere andre og kroppene og magene deres? Trives dere som gravide? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på at de tre siste månedene nok blir å fly fortere avgårde enn de til nå så begynner jeg nesten å stresse! Pga lang behandlingstid på nav får jeg ikke neste lønn for i slutten av Februar, allerede gått en måned siden sist jeg fikk lønn. Så vet ikke hvor mye jeg for kjøpt inn av det jeg mangler fram til da. Stress! Rommet skal gjøres klart med ny maling og nytt gulv, mulig jeg klarer meg til å gjøre det alene og med litt hjelp av foreldrene mine når mannen er borte. Så er det nå resten som skal vaskes og flyttes og sorteres og off ja, jeg kjenner ryddemanien tar rennafart over meg snart! :ler: Noen som vil overta? ;)

Ellers trives jeg som gravid, deilig med magen som holder meg med selskap. Mye liv og røre. Hihi. :hjerte:

Men jula har vært tung og jeg gleder meg til hverdagen begynner. Mye selskap, folk og timesvis med sitting i vonde stoler. Bekkene mitt hyler om dagen og det er like før jeg hyler med.

Mannen sa nettopp at vi skulle dra på overnattingstur nyttårsaften til svigers. Kjenner ikke at jeg har lyst, er så sliten og lei av folk. Vil bare sove å få tilbake energi. Jeg har lyst å rekke å ta imot besøk av de vennene mine som er hjemme på juleferie, men vet ikke om jeg orker. Noen andre som har det slikt?

Ja, ble visst litt klaging her. Men har hatt en superfin jul altså! :)

Har forresten gått opp 10 kg, men passer samme klær som før og bruker samme str i mammabuksene mine. Så hvor de er vet jeg ikke, bare vekta som viser 10 nye kg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers trives jeg som gravid, deilig med magen som holder meg med selskap. Mye liv og røre. Hihi. :hjerte:

Men jula har vært tung og jeg gleder meg til hverdagen begynner. Mye selskap, folk og timesvis med sitting i vonde stoler. Bekkene mitt hyler om dagen og det er like før jeg hyler med.

Mannen sa nettopp at vi skulle dra på overnattingstur nyttårsaften til svigers. Kjenner ikke at jeg har lyst, er så sliten og lei av folk. Vil bare sove å få tilbake energi. Jeg har lyst å rekke å ta imot besøk av de vennene mine som er hjemme på juleferie, men vet ikke om jeg orker. Noen andre som har det slikt?

Ja, ble visst litt klaging her. Men har hatt en superfin jul altså! :)

Har forresten gått opp 10 kg, men passer samme klær som før og bruker samme str i mammabuksene mine. Så hvor de er vet jeg ikke, bare vekta som viser 10 nye kg. :ler:

Du er ikke alene om å være sliten og lei av folk Asanti! Jeg kjenner at det går fullt i topplokket etter et par timer med skravling i selskaper, og jeg får vondt i rompa rundt halebeinet etter et par timer på en spisestol. Så etter familieselskaper både onsdag og torsdag er jeg egentlig mettet med sosial omgang for et par dager ;)

Det er generelt ikke så mye som skal til før jeg blir sliten om dagen, i går feks så var jeg ca 1,5 timer på et kjøpesenter, og da måtte jeg legge meg ned når jeg kom hjem. Var helt tom for energi selv om jeg hadde spist godt før jeg gikk ut. Så i motsettning til deg så grurer jeg meg til jula er over, for da må jeg begynne å jobbe igjen. Har helt full kalender første uka, og jeg vet det blir fullt kjør. Andre uka etter nyttår skal vi i tillegg ha samling med avdelingen på et eller annet sted vi skal overnatte med 2 fulle dager med faglige greier, i tillegg til middag og sosial omgang den ene kvelden. Kjenner jeg blir matt bare av tanken...

Jeg har lagt på meg 10 kg hittil jeg også. Det meste sitter på magen og puppene :sexy: , men jeg har også lagt på meg litt jevnt over. Egentlig er det helt greit for jeg hadde ganske lav fettprosent før jeg ble gravid. Ifht puppene så er jeg nesten bekymret for hvordan det skal gå når jeg får melk, for de er jo allerede digre! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også mye liv og røre i magen, som begynner å bli ganske så stor! Går under kallenavnet "Tjukka" om dagen. :fnise: har vel lagt på meg en 4-5 kg tipper jeg, og mesteparten sitter på magen. Koselig å kjenne sparkene så tydelig, hun begynner å bli en sterk liten baby. :rodmer:

Har hatt en ganske rolig jul, og det er bra for jeg kjenner jeg blir fort sliten. Er bedre i bekkenet nå som jeg tar det med ro, men det gjør vondt etter bare en liten gåtur...spent på hvordan det går på jobb framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om at det er nå helt sinnsykt kjedelig og nesten deprimerende å være hjemme dag inn og dag ut så er jeg litt glad for det for øyeblikket. Bekkene begynner å bli så ille at jeg ikke kan sove i sengen min og om jeg skal opp trappen eller ned så hyler det skikkelig. Nå har jeg prøvd i flere dager for å komme meg en liten tur på senteret, men det går ikke. Kanskje idag er dagen? :)

Samme her Frøken Vims. Har alltid hatt problemer med å legge på meg så igrunn så er jeg fornøyd med å ha klart det endelig. Puppene er ikke blitt så mye større da, men nå gjør det ikke noe. Da hadde jeg bare fått mer strekkmerker sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle sammen :)

Vi fikk også masse fint til jul, men ikke noe til babyen Vi har veldig mye fra før og ønsket oss heller ikke noe spesielt til den lille. Fikk jo litt penger som sikkert går til noen nye innkjøp. Men ennå 4 mnd igjen så har goooood tid.

Storebror fikk ihvertfall nok av gaver og han koste seg masse.

Ellers så har mannen også kjent liv nå og det syns han var morsomt selv om han har kjent det samme før :)

Har ikke lagt på meg så mye tror jeg (2 kg), men har jo nok å ta i fra før..

Er også lei folk og festligheter så vi velger å feire nyttår aleine hjemme i år. Det skal bli utrolig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God jul og godt nyttår jenter :) :)

Kom nettopp over babykos sin nettside og ser at de har masse tilbud nå. Tenkte bare å tipse dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Godt nyttår til alle dere! Kos dere med å se på champagne (:ler:) og raketter i kveld! :hjerte:

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til alle! Tenk for et spennende år vi går inn i!

Vi har kjøpt sånn superdigg epledrikk fra Telemark på kartong, det er så godt! Og så er det litt mer fancy enn brus :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen andre som har fått lekkasje fra brystene? Er det normalt så tidlig?

Har hatt det lenge, siden rundt uke 20. Har søkt litt rundt på nett og det er ikke uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår jenter :)

Er det noen som har fått bekkenløsning? Eller har hatt det før? Har begynt å få veldig vondt når jeg går :-/ nede ved skambenet, også gjør det vondt ut på sidene. Har kommet over 2 dager bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har fått bekkenløsning? Eller har hatt det før? Har begynt å få veldig vondt når jeg går :-/ nede ved skambenet, også gjør det vondt ut på sidene. Har kommet over 2 dager bare!

Godt nyttår

Jeg hadde det slik i forrige svangerskap. Men da var det vist ikke bekkenløsning, men en låsning sa han.. Ikke skjønner jeg forskjellen, men jeg fikk time til fysio og det hjalp. Ellers så gikk jeg med korte skritt og ikke stresset. Ha pute mellom beina når du sover eller en ammepute hvis du har kjøpt det. Det hjalp også :) Måtte også tenke over holdningen min når jeg gikk. Pass på å ikke "vagge" og ha ryggen rett.

Snakk med legen og pass på at han skriver "bekkenløsning med gangvansker" på henvisningen hvis du skal få det..for da får du det dekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til deg også!

Jeg har følt meg litt støl "mellom bena" og hatt litt vondt rundt halebenet en stund, og har de siste dagene fått litt vondt på utsiden av hofta også, så jeg mistenker at det er litt bekkenløsning i gjerde her også. Foreløpig så satser jeg på at det ikke blir noe verre; positiv til det motsatte er bevist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsningen er på plass her også, det begynte rett før jul. Kom brått på her også! Har samme type vondter som deg, stine. Ikke gøy. :( har vondt i korsrygg og rundt halebeinet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Håper ikke det blir verre altså! Jeg jobber i butikk så går rundt hele dagen, og ofte mye stress. Kjenner en sånn sviende følelse ofte. Og "vagger" når jeg går. Samme her frøken vims, positiv til det motsatte er bevist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...