Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Her ligger det altså snø, på vestlandet. Skal da ikke være sånn? Vi skal vel ikke ha snø? I fjor kom det snø kun den uka jeg var bortreist på juleferie + et par dager i desember, men den forsvant jo. Myyye bedre. Liker ikke at det plutselig er snø her. Derfor jeg flyttet fra nord jo!

Men, i dag var vi på vår andre UL, de skulle sjekke opp hjertet og kraniet skikkelig da rampungen ikke ville vise seg frem på ordinær UL. Ikke mye mer fotogen nå, men de fikk da sjekket det de skulle og alt så bra ut. Vi fikk til og med en del bilder denne gangen! Nydelige lille babyen :rodmer: Vi fikk 2 vanlige UL-bilder og resten var 3D? 4D? Jeg trodde det het 3D, men står 4D på bildet... Morsomt ihvertfall :)

edit: Å'en min fungerer dårlig for tiden...

Så koselig med en ul til og å få med seg fine bilder av knøttet. :rodmer: Har lyst til å dra på 3D-ul jeg, rundt uke 28 skal visst være en bra tid. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert gøy å se den lille i 3d! Skulle ønske man ble tilbudt flere ultralydtimer :D

Usj, jeg hadde en fæl drøm i natt.. Drømte at barnet var født, men hver gang jeg forsøkte å amme ble ungen 2 år eldre. Våknet brått da barnet plutselig var 16 år. Drømte også at jeg hektet av magen og hang den på en knagg mens jeg var på handletur og skulle prøve klær.

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert gøy å se den lille i 3d! Skulle ønske man ble tilbudt flere ultralydtimer :D

Usj, jeg hadde en fæl drøm i natt.. Drømte at barnet var født, men hver gang jeg forsøkte å amme ble ungen 2 år eldre. Våknet brått da barnet plutselig var 16 år. Drømte også at jeg hektet av magen og hang den på en knagg mens jeg var på handletur og skulle prøve klær.

Jeg har blitt tilbudt 2 UL til. I uke 32 og 36. Det er kanskje ikke vanlig med dette tilbudet over alt?

Sist svangerskap fikk vi også i uke 32, mens den i uke 36 er ny. De sa at de hadde innført den foo å følge bedre med på utvilkingen de siste ukene i forhold til vekstavvik.. Ikke for små og ikke for store barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tilbudt 2 UL til. I uke 32 og 36. Det er kanskje ikke vanlig med dette tilbudet over alt?

Sist svangerskap fikk vi også i uke 32, mens den i uke 36 er ny. De sa at de hadde innført den foo å følge bedre med på utvilkingen de siste ukene i forhold til vekstavvik.. Ikke for små og ikke for store barn :)

Det er ikke vanlig i Oslo i alle fall, her sliter man nok med å få alle inn på 1 x ordinær ul. (får ikke brukt enter på kg av en eller annen merkelig grunn.. )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i en realtivt liten by å vi får ikke noe ekstra ul her. Vi ønsket en til for å få vite kjønnet og husker at samboer ble ganske irritert på jordmor for at selv om dem har tid er det nada sjangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Er det noen her som har fått j*vlig hår etter dere ble gravide? Jesus, mitt hår var først fett konstant de første 3 månedene og etter det har jeg fått en million småhår i hårfestet, eller.. jeg har ikke FÅTT småhår, mine hår har knekt av... Så det ser omtrent ut som jeg har en tynn lugg/glorie nå! Uten å ha det :fnise: Ser ikke ut...

Så i dag skal jeg ut å kjøpe meg Joico hårkur, visstnok den beste i verden.. Der bør den være for å si der slik, tror ingenting kan redde reiret mitt.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har fått j*vlig hår etter dere ble gravide? Jesus, mitt hår var først fett konstant de første 3 månedene og etter det har jeg fått en million småhår i hårfestet, eller.. jeg har ikke FÅTT småhår, mine hår har knekt av... Så det ser omtrent ut som jeg har en tynn lugg/glorie nå! Uten å ha det :fnise: Ser ikke ut...

Så i dag skal jeg ut å kjøpe meg Joico hårkur, visstnok den beste i verden.. Der bør den være for å si der slik, tror ingenting kan redde reiret mitt.. :sukk:

Helt normalt at håret blir helt tullete i svangerskapet..

Bare vent til babyen er ca 4 mnd. Da begynner håret ditt og knekke og tynnes ut..(selv om det høres ut som du har begynt nå).Er bare b-vitaminer gjevnt før og under svangerskapet som skal hjelpe vistnok.

Grunnen er vist at man ikke mister så mye hår i svangerskapet. Det er hormonrelatert.. Derfor vil man miste alt det man egentlig skulle mistet etter at hormonene begynner å komme ut av kroppen :)

Merker det ofte at man får "pannelugg" og ikke i hårlengenden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har håret blitt tynnere, bah. Det er så kjedelig. God hårkur er bra, men husk å på at B-vitaminer er alfa omega. Om du klarer er ølgjær supert til hårkvaltitet og vekst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håret er tynt og pistrete (mer enn før), men hårvekst generelt er mindre (på leggene og sånt) + fått hår på magen. Nice! Men klager ikke, for husker godt sist at jeg trodde jeg mistet mye hår og fikk tynt hår under graviditet, så kom ungen og etter noen måneder... omtrent ikke hår igjen. Bare for å være ordentlig oppmuntrende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håret er tynt og pistrete (mer enn før), men hårvekst generelt er mindre (på leggene og sånt) + fått hår på magen. Nice! Men klager ikke, for husker godt sist at jeg trodde jeg mistet mye hår og fikk tynt hår under graviditet, så kom ungen og etter noen måneder... omtrent ikke hår igjen. Bare for å være ordentlig oppmuntrende :fnise:

Hehe.. ikke sant..

Trodde ikke jeg mistet så mye jeg.. Men PLUTSELIG så hadde jeg pannelugg ;) Og det er godt synlig enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyter litt, men troooor ikke det er verre enn normalt. Håret mitt vokser så vanvittig fort uansett! Har snart vokst ti cm siden jeg klippet meg i juli! (frisøren min barberte meg litt i nakken, så det er lett å måle :ler: )

Det har også blitt tørt og statisk for første gang noensinne. Spent på hva frisøren min sier når jeg skal til henne neste fredag. Hun har klippet meg de siste syv årene, så hun kjenner håret mitt rimelig godt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde tenkt å holde oss til den ene UL de tilbyr her, så den vi fikk ekstra var virkelig en bonus. Er heller ikke vanlig at 3D blir brukt, men for at hun skulle få sjekket hjertet skikkelig var det eneste alternativet. Flaks for oss! Hvis dere har råd og lyst, syns jeg dere skal ta en runde 3D privat. Ihvertfall hvis dere har litt dårlige bilder fra ordinær UL, som oss. Men i utgangspunktet så jeg ikke poenget med det, ungen får vi jo se når den kommer ut uansett ;)

Ekstra UL i uke 32 og 36 høres spennende ut, det hadde jeg tatt i mot om muligheten bød seg :)

Hår ja, jeg har mistet litt av fallet mitt og det har mistet litt volum. Siden formen har vært laber og jeg er sykemeldt havner det fort i hestehale da, like greit egentlig. Jeg går på TrioBe- b-vit. tilskudd på resept fordi jeg i over ett år nå har hatt lave målinger på diverse B-vit. Vet ikke om det har noe å si da...

I dag har vi fått snø, sånn ikke litt snø, men værsågodådrukneisnø-snøvær... Tromsø-snøvær slik jeg husker det fra da jeg bodde der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tenkt å holde oss til den ene UL de tilbyr her, så den vi fikk ekstra var virkelig en bonus. Er heller ikke vanlig at 3D blir brukt, men for at hun skulle få sjekket hjertet skikkelig var det eneste alternativet. Flaks for oss! Hvis dere har råd og lyst, syns jeg dere skal ta en runde 3D privat. Ihvertfall hvis dere har litt dårlige bilder fra ordinær UL, som oss. Men i utgangspunktet så jeg ikke poenget med det, ungen får vi jo se når den kommer ut uansett ;)

Ekstra UL i uke 32 og 36 høres spennende ut, det hadde jeg tatt i mot om muligheten bød seg :)

Hår ja, jeg har mistet litt av fallet mitt og det har mistet litt volum. Siden formen har vært laber og jeg er sykemeldt havner det fort i hestehale da, like greit egentlig. Jeg går på TrioBe- b-vit. tilskudd på resept fordi jeg i over ett år nå har hatt lave målinger på diverse B-vit. Vet ikke om det har noe å si da...

I dag har vi fått snø, sånn ikke litt snø, men værsågodådrukneisnø-snøvær... Tromsø-snøvær slik jeg husker det fra da jeg bodde der...

Ja jeg kommer til å takke ja for det er fint p se at alt er bra. Kommer ikke til å ta noen 3D vi heller. Gjorde ikke det med forrige og syns ikke ultralyd bilder er så veldig spennende for å være ærlig :)

Har du langt hår som meg så forsvinner ikke hestehalen etter fødsel heller.. Gikk aldri med hestehale før, men nå er det hele tiden. Det er utrolig upraktisk med langt hår og baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kommer til å takke ja for det er fint p se at alt er bra. Kommer ikke til å ta noen 3D vi heller. Gjorde ikke det med forrige og syns ikke ultralyd bilder er så veldig spennende for å være ærlig :)

Har du langt hår som meg så forsvinner ikke hestehalen etter fødsel heller.. Gikk aldri med hestehale før, men nå er det hele tiden. Det er utrolig upraktisk med langt hår og baby :)

Jeg synes heller ikke det er så spennende, har ikke helt skjønt poenget, for babyen på bildet ligner uansett ikke det ferdige resultatet, men det skjedde noe med meg da jeg fikk se det ene bildet. Tror det gikk opp for meg at det ikke bare er en orm eller noe som tråkker litt på blæra mi og evig omgangssyke som feiler meg, men at det faktisk kommer en baby til påske :overrasket: Veldig rart... :rolleyes:

Hehe, godt jeg var hos frisøren på mandag. Da kan jeg forvente neste frisørtime til julen 2013 og hestehale i mellomtiden :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes heller ikke det er så spennende, har ikke helt skjønt poenget, for babyen på bildet ligner uansett ikke det ferdige resultatet, men det skjedde noe med meg da jeg fikk se det ene bildet. Tror det gikk opp for meg at det ikke bare er en orm eller noe som tråkker litt på blæra mi og evig omgangssyke som feiler meg, men at det faktisk kommer en baby til påske :overrasket: Veldig rart... :rolleyes:

Hehe, godt jeg var hos frisøren på mandag. Da kan jeg forvente neste frisørtime til julen 2013 og hestehale i mellomtiden :gjeiper:

Ja syns også det går mer opp at man er gravid når man ser de første bildene og det er morsomt å lime inn i boka. Men når venninner kommer med 3d bilder og sier "så så søt" eller "Hvem syns du han ligner på" så rynker jeg på nesa.. For meg så er den ikke søt og ligner en blubb..

Men det er jo koselig for dem som ønsker det og det er det viktigste :)

Vet ikke hva jeg skulle gjort uten hårstrikk! Hestehale er et must om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg har også fått hår på magen! Kjempelekkert :ler: Ikke tonnevis da, men de er mørke og stikker ut.... Er veldig glad det ikke er sommer og jeg skulle trasket rundt i bikini for å si det slik, for da hadde jeg kommet til å vokset de bort eller noe.

Så man kan si at jeg føler meg veldig sexy for tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt er egentlig ganske likt som før, tror faktisk jeg mister litt mindre hår enn vanlig. Men jeg har fått utslett på siden av magen da, deilig, rødt kløende utslett på begge sider :(

Har fått kortisonkrem av fastlegen min, men utslettet kommer bare tilbake med en gang jeg slutter med den. Tror jeg må be om å bli henvist til hudlege, for jeg er redd for at det er PUPP eller noe.

Noen som har noen tips utover kortisonkrem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...